עיריית הוד השרון נלחמת בבניה לא חוקית

 בהמשך להחלטת בית המשפט ביקשה עיריית הוד השרון להרוס הבוקר את ביתה של משפחת חלף, שנבנה ללא היתר. חבר המועצה עו"ד אלון גלבוע הגיע למקום ולאחר דין ודברים עם נציגי העירייה, קיבלה המשפחה ארכה של שבוע ימים, להיערך לפינוי והריסת המבנה

מעיריית הוד השרון נמסר  "העירייה פועלת להסדרה ואכיפה בתחומי התכנון והבנייה כמוגדר בחוק, תוך ניסיון לסייע לתושבות ותושבים לפעול באפיקים התכנוניים הנכונים. לאחר הרפורמה בתחום האכיפה שנעשתה על ידי הרשות הלאומית לאכיפה, אכיפה מנהלית על עבירות בנייה חדשות היא אגרסיבית ומיידית ומרגע שהתחילה יש חלון זמן קצר לנסות לפעול לתיקון המצב התכנוני והעירייה בוודאי במקרים המוכרים ברווחה, תמיד תנסה לסייע מיוזמתה.  

מדובר בבנייה בשטח של כמאה מ"ר, שהתבצעה בניגוד להיתר ובניגוד לתוכנית בניין עיר, בדצמבר 2020.  העבירה אותרה בתחילת הבנייה והאכיפה החלה בהתאם לחוק עוד בטרם הושלם המבנה ואוכלס והוצא צו הריסה מנהלי. הפיקוח על הבנייה בעירייה קיים מספר פגישות עם התושב שכנגדו הוצא צו ההריסה, וניתנה לו אפשרות, לנסות לקדם תוכנית לבנייה באמצעות הגשת תב"ע, או להרוס את המבנה באופן עצמאי, אך הוא לא עשה זאת. 

צו ההריסה המנהלי, שהוצא כדין, הוארך בהתאם להחלטות קודמות של בית המשפט בהמשך לבקשות שהגישו העירייה והתושב, שוב, מתוך ניסיון לסייע לתושב וביצועו עוכב בהסכמת הצדדים עד ליום 1.11.21  במשך השבועיים האחרונים טרם ביצוע ההריסה, התקיימו מספר שיחות בין צוות מחלקת הפיקוח על הבנייה לתושב, לצורך מתן התרעה וכן בקשה להריסת המבנה באופן עצמאי. 

אתמול 29.11.21 דחה בית המשפט בקשה נוספת מצד התושב, לעיכוב ביצוע צו ההריסה המנהלי. במהלך התקופה כולה, פעלו גופי העירייה השונים כדי לנסות לסייע במתן פתרונות וגם היום בשטח, לאור בקשה נוספת שעלתה, נעשים מאמצים. הרצון הטוב של העירייה לא יכול לבוא על חשבון הסדרה ובמידת הצורך אכיפה, בוודאי במה שעונה להגדרות המדינה לעבירות בנייה חדשות.

לאחרונה פרסמה עיריית הוד השרון כי היא פועלת להסדרת רישום הקרקע בגני צבי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן