עיריית הוד השרון מבצעת בדיקות הנדסיות מיידיות ב-267 בניינים בעיר

עיריית הוד השרון מבצעת בדיקות הנדסיות בכל בנייני הדירות הישנים בעיר. לאחר קריסת המבנה בחולון הנחה ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, את מנהל ההנדסה העירוני לבצע בדיקות קונסטרוקציה מיידיות ב-267 ביניינים  אשר אוכלסו לפני ינואר 1980 ועומדים בהגדרות תמ"א 38.

הבנים 77 בדרך לפינוי בינוי

ביצוע הבדיקות כבר החל וממצאיהן יועברו לוועדי הבתים. בבניינים המאוגדים תחת יזמי התחדשות עירונית נדרשו היזמים לבצע את הבדיקות הנ״ל ובאם לא יבצעו, תעשה זאת העירייה ותחייב אותם בהמשך.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "אנחנו פועלים, כי נוצר ואקום בנושא בטיחות המבנים וכי נדמה שהתקבעה המחשבה שזה לגיטימי שבניינים בני 40 שנים עשויים ליפול עם הדיירים בתוכם. בדיקות הקונסטרוקציה על ידי העירייה הן צורך השעה כדי להבטיח שלא יקרו אסונות, אך הן לא נועדו להחליף את האחריות האישית של כל ועד בית בנוגע לתקינות הבניין או את אחריות המדינה לחוקק חוק, לקבוע תקן ולבצע אכיפה של אחזקת מבנים.
הממצאים של הבדיקות יועברו לדיירים ואנו נעקוב אחר ביצוע התיקונים. אני קורא לוועדי בתים בכלל ולאלו שנבנו לפני שנת 1980 בפרט, לא לחכות לבדיקת העירייה ולקדם בדיקה וטיפול מיידיים כבר עכשיו, זה עשוי להציל חיים ".

ראש העירייה אמיר כוכבי
הגיע הזמן שהמדינה תגנוז את תוכנית הבניה בתע"ש

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן