עידן קליימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל ידליק משואה ביום העצמאות

קליימן, תושב הוד השרון, שידליק משואה ביום העצמאות מספר בראיון להוד השרון ניוז על התרגשותו מהמעמד: "אני מדליק את המשואה עבור כל נכי צה"ל שנלחמים על זכויותיהם"

צילום אבירם ולדמן

רגע לפני החג, נפגשנו עם קליימן לשיחה בה הוא מספר על אהבתו לעיר הוד השרון, על רצונו בהקמת שולחה של ארגון נכי צה"ל כאן בעיר ועל התרגשותו מהבחירה של שר התרבות חילי טרופר – שמאפשר לו לשאת את קולם של כל נכי צה"ל במדינה.

עו”ד עידן קליימן, בן48, נשוי+ 2, בעל תואר ראשון במשפטים ומשמש כיום כיו"ר ארגון נכי צהל. בשירותו הצבאי כלוחם גבעתי – נפצע בהתקלות עם מחבלים בעזה והוכר כפצוע צה"ל. קלימן נפצע מחדירת קליע לחזהו במהלך פעילות מבצעית בחאן יונס ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים.

 קיליימן נמצא מעל 16 שנים בארגון נכי צה"ל כשבשנת 2019 נבחר להובלת הארגון. "אני נרגש מהכבוד הגדול שנפל בחלקי – להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות הפותח את אירועי יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל.

"המשואה אינה פרטית שלי. היא שייכת לכל אחת ואחד מפצועות ופצועי צה״ל, אשר נתנו מגופם ומנפשם למען תקומתה של מדינת ישראל ולחמו למען ביטחון אזרחיה. עברתי כברת דרך ארוכה עד שהגעתי למעמד הזה. אני לא רואה במעמד כבוד אישי אלא כמי שנושא את המשואה עבור כלל נכי צה"ל.

אני מודה לשר התרבות והספורט – חילי טרופר, לשר הביטחון – בני גנץ ולחברי הוועדה על ההכרה החשובה בתרומתם האדירה של נכי צה״ל". לדברי קלימן מדובר בהחלטה חשובה שהתקבלה לאחר שנה לא פשוטה לדבריו, שנה של משא ומתן ותהפוכות בכל הקשור לזכויותיהם של נכי צה"ל.

כתושב הוד השרון, האם לדעתך הוד השרון היא עיר מונגשת לנכים?

"הוד השרון היא אחת הערים היותר מונגשות שאני מכיר בייחוד מבחינת חניות הנכים ומוסדות החינוך בעיר. יש לי ילדה בת שמונה, עברנו לעיר לפני 4 שנים כך שיצא לי לבקר בגנים ובבתי הספר בהם למדה. הוד השרון היא עיר מאוד חמה, חמימה ומתקדמת בתחום אבל תמיד ניתן לשפר. כמעט בכל העירים יש שלוחה של הארגון שלנו רק כאן בעירנו – אין. לאחרונה פניתי אל ראש העיר והוא כתב לי מטפל בזה – אני מאמין שהוא יקצה לנו מקום בקרוב. זה משהו שמאוד ישמח אותי".

אם היית מקבל תקציב גדול למה היית מקצה אותו?

"לשוק העבודה. ישנם מאות אלפי אנשים עם מוגבלויות שהם כוח עבודה מדהים. הם נופלים בין הכיסאות בשל סטיגמות ודעות קדומות שצריך לנפץ. מדובר בכוח עבודה לכל דבר. ברגע שחברות ואנשים פרטיים יראו אותם כשווים –  הם ירוויחו עבודה והמדינה תקבל עוד כוח עבודה שיניע את הכלכלה והמשק".

אלכס פרידמן יו"ר הארגון "נכה לא חצי בן אדם", מאמין שהנכים צרכים לקבל את זכויותיהם דרך לובי פרלמנטרי, לעומתו פעילי ארגון הנכים "הופכים לפנתרים" חושבים שהדרך להשיג את זכויותיהם היא דרך הפגנות סוערות וחסימת כבישים. באיזו עמדה אתה תומך?

"אלכס הוא חבר קרוב ומאוד מוכשר. הייתי שמח לראות אותו בכנסת. אני חושב שצריך להתחיל בגישה הפרלמנטרית ואם זה לא עוזר – לצאת לרחובות. לרוב נכים לא נוח 'להתגלגל' ברחובות על כיסאות הגלגלים – אם הם עושים זאת סימן שכנראה יש במדינה שלנו בעיה אמיתית. המחיר שהם משלמים הוא פיזי קשה. אני חושב הדרישות שלהם מאוד מוצדקות ומגיע להם כל מה שהן  דורשים".

לסיום מה היית רוצה לבקש מהציבור?

"לצערי הרבה אזרחים לא מתחשבים בנכים בכל מה שקשור לחניות שלנו. יצא לי לא פעם לראות אנשים שהם לא נכים מחנים בחניות שלנו. גם אם זה לדקה – זה גובה מאיתנו מחיר. לסיום אני רוצה לאחל לעם ישראל יום עצמאות שמח, ימים של שלום ולשלוח לכל פצועי ונכי צה"ל חיבוק גדול וחם".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן