סיורי טבע בהוד השרון

"מיה" מזמינה תושבים ומבקרים לסיורים בסופי השבוע באתרים מרתקים וייחודיים להוד השרון המשלבים טבע והנדסה – ללא עלות

קרדיט: "מיה", המים של הוד השרון

חברת תשתיות המים של הוד השרון מציעה לתושבי הוד השרון סיורים מודרכים ללא עלות באתרי החברה הממוקמים בסמוך לאתרי הטבע החשובים בעיר

סיור חוויתי והסברים מפתיעים במכון טיהור השפכים המשמעותי לפרויקט גאולת הירקון, טיול בבירכות האחו לח – ה"כליות של הירקון", צעידה על שביל ישראל על גדות הירקון, תצפית למפל נסתר, ולקינוח ביקור מודרך בפארק האקולוגי המהווה את אחד הפרויקטים הסביבתיים המרתקים בישראל ועוד

הסיורים יתקיימו בימי שישי ושבת, מסוף השבוע של ה-18 במרץ ועד לסוף מאי

ההשתתפות ללא עלות ובהרשמה מראש בלבד בלינק >> https://www.mayawater.co.il/235/

קרדיט: "מיה", המים של הוד השרון

יו"ר דירקטוריון "מיה", חברת מועצת העיר הוד השרון נדב דואני: "'מיה' מבקשת להעניק לתושבי ותושבות העיר יותר. הרבה יותר. הסיורים המודרכים מוצעים ללא עלות על מנת לתת לקהילה בעיר והם מהווים הזדמנות נהדרת להיחשף לטבע הנפלא ולפרויקטים סביבתיים שיש ליד הבית ובחינם".

"מיה" חברת המים של הוד השרון, מזמינה את התושבים להנות ללא עלות מסיורים מודרכים במתקני החברה ובסמוך אליהם, במיקומים הטומנים בחובם ערכי טבע משמעותיים שמהווים את מקורם ואיכותם של מי הירקון. הסיורים המודרכים, הזמינים בהרשמה מראש בלבד ומורכבים ממסלולים קלים ונעימים, יתקיימו בכל סוף שבוע במתכונת של סיור מודרך של כ- 3 שעות בכל שישי ובכל שבת. סיורים יחלו מסוף השבוע של ה-18 במרץ. קיום הסיורים מותנה במזג אויר נוח ללא גשם. יתכנו שינויים במסלול על פי עבירות השביל אחר ימים גשומים.

הסיור המודרך כולל ביקור במכון טיהור השפכים המשמש את הוד השרון וכפר סבא, ומהווה חולייה עיקרית בהספקת המים לפרויקט גאולת הירקון. המשתתפים יקבלו הסבר על שלבי הטיהור השונים, הסבר על תחנת הביו-גז, הבלון, הדייג'סטורים וברכות האיזון, שתוצריהם הם מים ברמת טיהור גבוהה המשמשים כמקור עיקרי לנחל הירקון.

קרדיט: "מיה", המים של הוד השרון

בנוסף, ייהנו המשתתפים מטיול רגלי על גדות הירקון. בסמוך לתחנת השאיבה "החרש" שבאזור התעשייה נווה נאמן בהוד השרון, יעבור הסיור על גדת תעלת נחל קנה עד לגשר האירי. משם ייכנסו המשתתפים לשביל ישראל לתצפית על המפל הנסתר. הסיור ימשיך לגשר פרוחייה עם הסברים על החאן, הגשר התורכי וגשר בחרייה, חצייה חווייתית קצרה של נחל הירקון בתוך המים וביקור בפרויקט ייחודי בקנה מידה עולמי ובעל משמעויות סביבתיות אדירות – בריכות ה"אחו לח" הנמצאות בדרום תחומי העיר ומשמשות כ"כליות של הירקון" באמצעות טיהור ביולוגי שהן מעבירות את המים המגיעים ממכון טיהור השפכים.

במסגרת הסיור ניתן יהיה להשתתף בטיפוס קצר על "הר הזבל", הר מלאכותי ירוק היושב על פסולת אורגנית ומכאן נתנו לו תושבי העיר את שמו, ולהנות מפריחת הכלניות המאפיינת את העונה. עוד יתקיים סיור בפארק האוקולוגי הוד השרון. המשתתפים יקיפו את האגם, יקבלו הסבר על הריאה הירוקה הייחודית המהווה פרויקט סביבתי מרתק שמשופע בתכני קיימות וסביבה מהמעניינים בישראל. עוד ייהנו המשתתפים מהסברים על בעלי החיים, בעלי הכנף באזור, הדגה והצמחייה הארצישראלית במקום, וחיבור לראשית ימי ההתיישבות בארץ, ארכיאולוגיה קדומה, ממשקים בין אורבני לטבע עירוני ועוד.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן