נועל את החנות

סוף עידן: אחרי 46 שנים נחמיאס יהודה שמכונה ג'אנו, סוגר את חנות הנעליים שלו ברחוב הבנים שהפכה למוסד מיתולוגי בהוד השרון. בראיון ל"הוד השרון ניוז", הוא נזכר בראש העיר שקנה אצלו, בדגם הנמכר ביותר ועדיין מתקשה לדמיין את היום האחרון בחנות

נחמיאס יהודה ג'אנו סוף עידן

אפילו וותיקי הוד השרון מתקשים לדמיין חנות יותר מיתולוגית בעיר, ששרדה כל כך הרבה שנים כמו החנות הנעליים של ג'אנו. דורות של תושבים קנו את הנעליים שלהם בחנותו – שסוגרת שעריה אחרי 46 שנות פעילות.

"קשה לי לדמיין את הרגע שבו אסגור את החנות לאחר שהייתה הבית השני שלי במשך 46 שנים", אומר ג'אנו.

נחמיאס יהודה (83), תושב הוד השרון, נשוי ואב ל-4 ילדים ו-6 נכדים, מספר בכאב על סגירת חנותו שנמצאת בפסאז' ברחוב הבנים. במשך כל חייו עבד בחנות שפרנסה בכבוד את משפחתו וסיפקה לתושבי העיר מגוון של נעליים במשך דורות.

"בסוף שבוע הבא אני סוגר את החנות. כאבי הגב הכריעו אותי, אני כבר לא צעיר ומתנחם בעובדה שיש לי ילדים ונכדים איתם אוכל לבלות".

למה תתגעגע?

"לקשר עם הקליינטים שלי. בכל זאת מדובר בקשר של שנים. אני מאושר כאן וכולם מכירים אותי. מדובר בלקוחות שנעלו את הנעליים שמכרתי להם כשהיו ילדים וכיום הם אלו שמגיעים לקנות לילדים שלהם נעליים – מדובר בקשר בין דורי".

איזה לקוחות מעניינים נכסנו לחנותך?

"כל לקוח נחשב אצלי. כל ראשי העיר קנו אצלי במהלך השנים. אשתו של ראש העיר עזרא בנימיני, נהגה לקנות אצלי במשך שנים. כשיצא לי לפגוש אותו ברחוב, הוא היה מברך ומחבק אותי. אני הייתי מציץ על רגליו ורואה את הנעליים שהיא קנתה לו".

החנות היוותה עבורך בית שני. כיצד תמלא את זמנך כעת?

"אבלה בספורטן, אני רוקד ריקודי עם, יש לי משפחה – ילדים ונכדים שאני מאוד מאושר כשאני מבלה איתם".

אלו הנעליים שקנו ממך הכי הרבה?

"הנעליים 'שהלכו' כאן הכי הרבה היו 'נעלי דפנה' – נעלי בית שנרכשו במשך כל השנה. קניתי בסטוקים כדי לעמוד בביקוש".

איזו נעל אהבה עלייך?

"ניו באלנס. בשביל הגב הם הכי מומלצות לדעתי".

לרגל סגירת החנות ביום שישי הבא – ג'אנו פונה אל לקוחותיו וכלל תושבי העיר: "אני מזמין את כולם להגיע להיפרד ממני. קשה לי לדמיין את הרגע שזה יקרה אבל אין לי ברירה", הוא בעצב ומזמין את כולם להגיע ולרכוש נעליים ברבע מחיר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן