משחק מחוץ לקופסא

נבו אופיר בן ה-13 מוביל את סצנת השחמט של הוד השרון עם הישג מרשים ברמה הארצית ״אני חולם להגיע הכי רחוק עם ואשמח אם יפתחו את התחום בעיר שלי״

המהלך המנצח של נבו

נבו אופיר מהוד השרון, רק בן 13 וכבר הגיע להישגים מרשימים בתחום השחמט. לאחרונה הפך לאלוף השחמט בקטגוריית הנוער בעיר והגיע למקום הרביעי באליפות הארץ לבני הנוער כשהיעד הבא: ייצוג מדינת ישראל באליפות העולם שתיערך ברומניה.

 

"אני משחק שחמט מגיל 4. המשחק מאתגר אותי ומלמד אותי אסטרטגיות לחיים. משחק השחמט מלמד אותך לחשוב מחוץ לקופסא ומכין אותך לחיים", אומר נבו.

הגעת להישגים מרשימים מה הסוד שלך?

"לפני הכל, אני אוהב לשחק. מעבר לכך אני מתאמן משקיע ומשתתף בתחרויות כל הזמן".

מי האדם הכי מבוגר שניצחת?

"אני חושב שהוא היה בן 90".

יצא לך להתמודד נגד מי שלקח אליפות?

"כן. התמודדתי עכשיו בתחרות האחרונה מול אלוף השחמט אוראל – בקטגוריית הנוער וניצחתי אותו".

שחמט זה לא כדורגל או חוג למחשבים. יש לך חברים לשחק איתם או נגדם?

"זה נכון, לא כולם מכירים או אוהבים לשחק שחמט – אבל אני מוכן ללמד כל מי שרוצה. אני משחק לפעמים עם אבא וגם במועדון השחמט שאני חבר בו ברעננה. הייתי רוצה שיגיעו לבית הספר שלי ללמד עוד ילדים – לא קל ללמוד את המשחק אבל שווה לנסות. זה משחק מאוד חשוב, מעניין ומרתק".

לדבריו של נבו שלומד כיום בחטיבת עתידים, אהבתו לשחמט החלה בצהרון בעיר הוד השרון – שם הכיר את המשחק ומאז הוא לא זז בלי הלוח והחיילים. "אני מרגיש מחובר למשחק וחולם להגיע כמה שיותר רחוק".

נבו סיים במקום הרביעי ונבחר לייצג את ישראל באליפות העולם בשחמט שתתקיים ברומניה. "שמחתי מאוד שזכיתי ושקיבלתי את הזכות לייצג את ישראל ואת העיר שלי – הוד השרון בתחרות בינלאומית. אני מקווה להצליח ולייצג את העיר והמדינה בכבוד".

לסיום אמו קרן אופיר מבקשת שיטפחו את נושא השחמט בעיר כדי שילדים נוספים יזכו ללמוד שחמט ושאלו שכבר משחקים – יזכו להמשיך ללמוד ולהתמקצע. "כרגע הכל נופל עלינו ההורים והייתי שמחה אם יקימו גם כאן בעיר מועדן שחמט שלא מצטרך לצאת להתאמן בערים אחרות"

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן