מעוניינים להעצים את הקריירה שלכם? כדאי שתכירו את ארבעת השלבים שיובילו אתכם להצלחה

עובדים במקום עבודה לא מספק, הן מבחינה אישית והן מבחינת ההכנסה? מתחילים לדמיין את האפשרות של עזיבה למקום עבודה או תפקיד אחר? כנראה שהגעתם לצומת דרכים בהתפתחות הקריירה שלכם וכעת אתם זקוקים לכלים שיסייעו לכם לשדרוג והעצמת הקריירה. ישנם כלים, שיטות ותהליכים שיכולים לסייע לכם להגשים את המטרה, אחד מהם הוא ללא ספק אימון לקריירה,  ולהשיג את שדרוג העבודה המיוחל. כדי לעזור לכם במשימה החלטנו לספק לכם ארבעה שלבים שאותם נכון לעבור בדרך להשגת קריירה מצליחה ומספקת.

נכתב בשיתוף עידית פליק

 

שלב ראשון בדרך לשדרוג והעצמת הקריירה – להיות שכיר או עצמי?

אם אתם לא מסופקים מהמקום המקצועי שבו אתם נמצאים כיום בחיים, השאלה הראשונה שאיתה עליכם להתמודד בדרך לשדרוג והעצמת הקריירה היא אם בחרתם במסלול הנכון? האם אתם עצמאים או שכירים? ומהי הדרך שבאמת מתאימה עבורכם. לכל אחת מהבחירות יש את החוזקות והחולשות שלה: להיות עצמאי זה להיות אדון לזמן ולנהל את עצמך באופן אישי, אין מעליך מנהלים שנותנים הוראות אך בכל יום מחדש אתם אלה שצריכים לדאוג ליצירת הכנסה, מן הצד השני להיות שכיר זה ראש שקט עם משכורת שנכנסת בכל חודש בזמן, אך עליכם לעמוד בכללים ובנהלים שמוצבים לכם, בשעות העבודה ותמיד להיות כפופים למישהו אחר. לכן בשלב זה עליכם לשאול את עצמכם מה מתאים לכם יותר?

שלב שני- הגיע הזמן לבחון את עצמכם

בעולם העסקי אנחנו מכנים את הפעולה הזו כמודל SWOT. זה השלב שבו עליכם להכין רשימה של נקודות חוזקות וחולשות שלכם, בדרך הכנה והאמיתית ביותר. סימון החוזקות והחולשות שלכם יוכל לסייע לכם בבחירת המקצוע או התפקיד שיתאים לכם בצורה נכונה יותר ובכך יוביל לשדרוג והעצמת הקריירה שלכם.

שלב שלישי – אימון לקריירה

בלא מעט מקרים אנשים שמעוניינים לבצע שדרוג והעצמה לקריירה שלהם פונים לקבלת ייעוץ מקצועי, במקרה זה תהליך של אימון לקריירה. במסגרת התהליך אשר מתבצע מול מאמן מוסמך המטרה היא לנסות ולאתר את המחסומים, הפחדים והנקודות שעלולות למנוע מן האדם להגיע לסיפוק בקריירה שלו. התהליך מוביל להעצמה אישית, לחיזוק האדם ובכך באופן טבעי יסייע להגיע למימוש הפוטנציאל האישי ובאופן טבעי גם למציאת קריירה מצליחה.

שלב רביעי ניהול נטוורקינג

עתה, כאשר אתם יודעים מהי המטרה וכיצד להגיע בצורה הנכונה לקריירה מצליחה עליכם לזכור כי במרבית המקרים ההזדמנות הבאה נמצאת בסביבה הקרובה שלכם. זה הזמן לבחון את רשת הנטוורקינג שלכם, מי נמצא בה? כיצד תוכלו להיעזר באנשים? את מי כדאי לשתף ברצון לשדרג ולהעצים את הקריירה? אין ספק שתוכלו לזהות אנשים שיש בכוחם לסייע לנווט אפילו את המסע שלכם לשדרוג העבודה ולהוביל אתכם לעצמאות. ייתכן כי תוכלו למצוא אפילו מנטורים שיוכלו לסייע לכם להתקדם ותמיד תזכרו באמצעות אימון נכון לקריירה תוכלו להשיג כל מטרה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן