מכירת זהב 14 קראט – למכור את הזהב שלכם

לא צריכים להיות סוחרי תכשיטים מקצועיים או סוחרי זהב בשביל להתעניין בתהליך מכירת זהב 14 קראט או בתכשיטים מזהב. עולם הסחר העולמי והישראלי בזהב מכל הסוגים הוא עולם עשיר ומרתק, מלא בידע, הזדמנויות, ותחרות. אם אתם מחפשים למכור את הזהב שלכם, בכל צורה שהוא נמצא (אונקיה, תכשיט, או כל דבר אחר), חשוב לדעת למי אתם מוכרים.

שוק הזהב תמיד פעיל, ובכל יום מתבצעות אינספור עסקאות על זהב 14 קראט או בכל דרגת טוהר אחרת. אנו רואים כי גם היום, כמו לפני עשור, שני עשורים ויותר, הזהב ממלא מקום חשוב בכלכלה העולמית, כאשר לא רק החומר עצמו נסחר. עולם שלם של חוזים וניירות ערך המוצמדים לערך הזהב נסחרים גם הם בקצב מסחרר ובכמות הולכת וגדלה, מה שאומר שיש הרבה כסף בשוק, וגם אתם יכולים לקבל את חלקכם תמורת הזהב שלכם.

למכור זהב רק בצורה מסודרת – בלי "חאפרים"

יש המוני ישראלים שמחזיקים בזהב בלי להיות סוחרים מקצועיים. מדובר באנשים פרטיים כמוך וכמוני, אשר מחזיקים בביתם זהב בצורת תכשיט זה או אחר. זו יכולה להיות טבעת שיושבת באיזו מגירה, או אולי שרשרת שקיבלתם פעם מאחת הסבתות, גורמט מזהב, עדליונים מזהב, ועוד הרבה.

החשיבות של עבודה עם חברה מקצועית לצורך מכירת הזהב שלכם היא קריטית. הסיבה היא כפולה:

  1. קבלה וחשבונית – כשאתם עובדים מול סוחר זהב מקצועי, חברה שמתעסקת בתחום בצורה מסודרת, עם וותק והיסטוריה בתחום, אתם יודעים שאתם בידיים טובות. אף סוחר זהב מקצועי לא ייקח סיכון לפגוע בעסק הוותיק שלו בשביל עוד כמה שקלים על הזהב שלכם. לכן אתם יודעים שאתם נמצאים בידיים טובות.
  2. הערכת זהב מדויקת – אומדן ערך הזהב שלכם נמדד במשקל הזהב ביחס לכמות הזהב בו, או במילים אחרות כמה הוא טהור וכמה ממנו יש. חברה מקצועית תיתן לכם הערכה מדויקת, בלי טעויות, כדי שתדעו שהזהב שאתם מתכוונים למכור הוא אכן 14 קראט.

מה כמות הזהב בזהב שלכם?

חשוב להבין שהערך של הזהב עצמו לא נקבע לפי הערך הסנטימנטלי של התכשיט שברשותכם. נכון, במידה ומדובר ביצירת אמנות של ממש, עם ערך אספני כלשהו, יכול להיות שתוכלו לקבל על הזהב הזה מחיר גבוה יותר מערכו בזהב. אך כאן לא מדובר במכירת זהב, אלא במכירת חפץ אמנות או תכשיט כתכשיט, והסיכוי שאתם מחזיקים ברשותכם אביזר שכזה הוא נמוך עד מאוד.

מעבר לזה – גם אם יש ברשותכם תכשיט זהב קלאסי ועתיק בעל ערך אספנות גבוה, מרבית הסיכויים שלא תוכלו למכור אותו, בטח שלא בקלות, ובטח שלא עם סיכון. מכירת זהב 14 קראט היא שוק תחרותי, מהיר, ועם הרבה כרישים, והאדם הפרטי שלא מעורב באופן שוטף בתחום עדיף לו שימכור את התכשיט כזהב לפי ערכו – כך יקבל את הערך הגבוה ביותר שהוא יכול בצורה הבטוחה ביותר, בלי לקחת סיכונים מיותרים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן