מי ירחם על חתולי הרחוב

מי ירחם על חתולי הרחוב? ענת מנדלוביץ, מנהלת ארגון "חתולים בצמרת" שפועל ברעננה, נגד המחלקה הוטרינריתבהוד השרון: "עיקרו חתולת רחוב בזמן שהיא מניקה"

מי ירחם על חתולי הרחוב
מי ירחם על חתולי הרחוב?

מי ירחם על חתולי הרחוב?

פעילי ארגון חתולים בצמרת שהוקם על ידי ענת מנדלוביץ ופועל בשיתוף עם עיריית רעננה – הצליחו להציל עד היום 400 גורי חתולים. מנדלוביץ, מתארת שיתוף פעולה הדוק עם עיריית רעננה, ולדבריה הייתה עדה למחדל שנמשך למעלה משנה בעיר הוד השרון. "פנינו לעיריית הוד השרון ולמחלקה הווטרינרית, כדי שיעקרו חתולת רחוב באחד מבתי הספר בעיר. מדובר בחתולה שמתעברת פעם אחר פעם ובבית הספר מגרשים אותה ואת הגורים – שנידונים לחיי רחוב קשים. בתום אין ספור התכתבויות העירייה נעתרה לבקשתנו ולמרבה הצער בחרו לעשות זאת בזמן שהיא מניקה את גוריה בני היומיים". 

ארגון "חתולים בצמרת – הבית להצלת גורים", קיבל פנייה מתושבים ותלמידים שתיארו את חייה האומללים של חתולת הרחוב שמשוטטת באחד מהתיכונים בהוד השרון. הפעילים מספרים שמדובר בתקופה ממושכת שבה החתולה נכנסת להריון, ממליטה והם דואגים לחפש עבורם בית מאמץ – לא תמיד בהצלחה. 

מנדלוביץ: "לא נעבור עליו לסדר היום ולא ניתן שמקרים כאלו יתרחשו ועוד על ידי השירותים הווטרינרים שאמורים להיות אמונים על שלום בעלי החיים בעיר. בכל המלטה ניסינו לסייע לגורים, לקחנו אותם לאומנה בגמר תקופת ההמלטה ומצאנו להם בתים מופלאים.

יצרנו קשר עם מנהלת השירותים הווטרינרים, בכל פעם לאחר המלטת הגורים וביקשנו שיעקרו את החתולה. לצערנו זכינו להתעלמות מוחלטת. בשבוע שעבר, החתולה המליטה שוב. הנהלת בית הספר פנתה לשירותים הווטרינרים וביקשה לקחת את החתולה לעיקור .הפקח שהגיע למקום מצא אותה מניקה גורים בני יומיים – ולקח אותה יחד עם הגורים. החתולה עוקרה והגורים? אין לנו מושג מה עלה בגורלם".

 

פניתם למחלקה הווטרינרית לברר מה עלה בגורל הגורים?

"ניסינו לפנות למחלקה ואמרנו להם שידוע שלאחר עיקור חתולה יישאר חלב רק למספר ימים ושהסיכוי שתחזור להניק ולטפל בגוריה קלוש. ללא אומנה שתניק אותם בבקבוקי חלב כל שעתיים שלוש – סיכוייהם לשרוד אפסיים. מלאכת ההנקה והטיפול בגורים בני יומם היא קשה וגם אז לא ברור האם הגורים ישרדו. פניתי לראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, והוא אמר שיבדוק את הנושא. אנחנו ממתינים לתשובה".  

מהמחלקה הוטרינרית נמסר: "החתולה וגוריה נמצאים במרפאת המחלקה הווטרינרית, זוכים לחימום ולתנאי מחיה טובים. החתולה עוקרה וכעת מניקה את גוריה, מקבלת מזון יבש ורטוב ואוכלת בתיאבון. מדובר בחתולה חששנית, שצוות המחלקה הווטרינרית ניסה ללכוד במשך כשנה, במהלכה המליטה מספר פעמים, כשלא אחת נדרשו אנשי המחלקה הווטרינרית לאסוף את גוריה מקולטני מים ומקומות נוספים. עיקור החתולה היה חשוב לאיכות חייה ולכן ברגע שניתן היה, היא נלקחה למרפאה, תוך שמירה על כך שלא תופרד מגוריה. המחלקה הווטרינרית פועלת כל העת בכדי לדאוג לבעלי החיים ולשפר את איכות חייהם, כך נעשה גם הפעם."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן