"מישהו שיקר לכם בלי לבדוק ובלי לשאול"

כך הגיב ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, לשאלה בנושא פירוקה של המועצה הדתית שהסעירה את העיר לאחרונה, "מועצה דתית היא כלי שאמור לתת שירותים. לאורך שנים, בהוד השרון היא לא נתנה שירות"

 בישיבת המועצה החודשית של מועצת העיר הוד השרון, הגיעו בין השאר גם תושבים מהעיר שביקשו למחות כנגד השמועה על  כוונתה של העירייה לכאורה, לסגור את המועצה הדתית ולהעביר את כלל סמכויותיה לחסותה. כזכור, הנושא עלה ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים והביא לזעם גדול בקרב תושבי העיר הדתיים והמסורתיים, שהיו מרוצים משירותי הדת שניתנו על ידי המועצה בראשותו של אבי בלומשטיין.

בשיאה של הישיבה, ביקש חבר המועצה עו"ד אלון גלבוע מראש העירייה, אמיר כוכבי, לשחרר את המוחים לתפילת מנחה ולהתייחס לנושא. 

"אתם החלטתם לעשות שלטים כי מישהו שיקר לכם, בלי לבדוק ובלי לשאול, אז אל תבואו ותבקשו ממני עכשיו תשובות," אמר ראש העירייה אמיר כוכבי, "מועצה דתית היא כלי שאמור לתת שירותים. לאורך שנים, בהוד השרון היא לא נתנה שירות. עכשיו שר הדתות מוביל תהליך במספר רשויות, גם כדי לחדש מועצות דתיות וגם כדי להבין איך נותנים שירותי דת ברמה יותר טובה. שר הדתות בעצמו שוקל או הקמת תאגידים עירוניים , או הקמת אגף ייעודי, בדומה לאגף חינוך, אגף תשתיות, אגף שפע וכו', הוא עוד לא החליט. כשהוא יחליט הוא יציג את האופציות למרכז לשלטון מקומי והרשויות המקומיות יחליטו.

  "אז מאיפה זה הגיע בכלל? שאל חבר המועצה עו"ד משה חנוכה ואילו חבר המועצה יגאל שמעון ענה: "אני אגיד לך מאיפה זה בא – ראש העירייה פנה לאחד מחברי המועצה וביקש תמיכה בהצבעה לביטול המועצה הדתית ואז זה יצא החוצה. הבינו שאין לזה תמיכה ואז שהתחיל הבלאגן ברחו למחילות."

 "גם בשירותי דת אנחנו עושים הרבה יותר ממה שאתה עשית," ענה לו כוכבי בעקיצה.

חבר המועצה יגאל שמעון אמר לאחר הישיבה: "משיחה עם מספר חברי מועצה שראש העירייה שוחח איתם, הוא העלה את האפשרות לביטול המועצה הדתית ולהעבירה לאגף או מחלקה בעירייה. אותם חברי מועצה התנגדו למהלך, והפרסום בעקבות הניסיון לביטול המועצה הדתית וההתנגדות הרחבה למהלך, אז חזר בו ראש העירייה והקפיא את המהלך. אני ועוד מספר חברי מועצה נעמוד על המשמר ולא ניתן יד למהלך שכל כולו נועד לעוד ג'ובים ומשרות, מה גם שהמועצה הדתית מנוהלת נכון וזכתה בפרסים על ניהול תקין."

אז האם מדובר בספין פוליטי ומי אחראי עליו, או שמא אכן תכננו בהנהלת העירייה לסגור את המועצה וחזרו בהם? ימים יגידו.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן