"מיה" סיימה את פרויקט החלפת קו הביוב המרכזי במזרח העיר

חברת המים של הוד השרון סיימה את השלב האחרון בעבודות שתוקצבו ב-8.2 מיליון שקלים להחלפה ושדרוג של תשתית מערכת הביוב המרכזית והחלפת קו הביוב הקודם באזור, שעמד בפני קריסה והיווה סיכון סביבתי ובטיחותי

קרדיט צילום: שרון גבאי

יו"ר "מיה", נדב דואני: "לאחר שנים רבות, סיימנו לטפל בקו הביוב הקורס שהונח רק לפני פחות מ-20 שנה, והיה תוצר של ביצוע עבודה כושל"

"מיה", חברת תשתיות המים של הוד השרון, סיימה את השלב האחרון בעבודות להחלפת תשתית מערכת הביוב במזרח העיר. במסגרת המהלך הנרחב בתקציב של כ-8.2 מיליון שקלים ושהיווה חלק מרכזי בפעילות "מיה" לשדרוג תשתיות המים והביוב בעיר, הוחלף במלואו קו ביוב ראשי ברחובות ששת הימים, מבוא קדם והנחל ובגן הפקאן. סיום הפרויקט מצטרף למספר פרויקטים שבוצעו בשנים קודמות בקו הביוב המרכזי.

מטרת העבודות הייתה הנחת תשתית חדשה שתבטיח הולכת שפכים תקינה ומניעת סתימות וקריסות שאפיינו את הקו שהוחלף לטובת רווחתם ובטיחותם של התושבים בשכונה ובאזור כולו. העבודות הסתיימו באופן רשמי עם מסירת גן הפקאן במלואו בחזרה לידי הציבור. ביצוע המהלך היה הכרחי כיוון שקו הביוב הקודם כבר ניצב בפני קריסה. קריסה של הקו הייתה מובילה לפגיעה סביבתית, לסיכון בטיחותי משמעותי במקרה של קריסה מיידית ובנוסף למצב בו אלפי תושבים נותרים ללא מענה של תשתית ביוב מתפקדת. תוואי הקו הישן יצא מכלל שימוש ונסתם באמצעות בטון על מנת למנוע סיכונים בעתיד.

מכיוון שמדובר בקו ביוב ראשי שהחלפתו מורכבת ופוטנציאל השפעתה על אורח חיי התושבים המתגוררים בסמוך היה משמעותי, מצאה "מיה" פתרון שאפשר את קיום העבודות תוך הפרעה מופחתת עד כמה שניתן בכל האזור. ברוב אזור העבודה נעשה שימוש בטכנולוגיית מיקרו-טאנלינג (מנהור זעיר) מתקדמת וידידותית לסביבה, הנשלטת בטכנולוגיה ממוחשבת המאפשרת שליטה מרחוק עם קדיחה בדיוק מקסימלי ובמרחק רב. בכך צומצמו כמות חסימות הכבישים והעבודה שנעשתה צמצמה את הנזק הסביבתי והזיהום למינימום. בנוסף, פחתה הפגיעה בתשתיות קיימות אחרות.

יו"ר "מיה", חברת המים של הוד השרון, חבר מועצת העיר נדב דואני: "לאחר שנים רבות, סיימנו לטפל בקו הביוב הקורס שהונח רק לפני פחות מ-20 שנה, היה תוצר של ביצוע עבודה כושל. שיקום הקו מעניק ביטחון לכלל שכונות מזרח העיר ומבטיח זרימה רציפה ללא תקלות של הביוב באזור. אני מבקש להודות לתושבות ולתושבים שגילו סבלנות ואיפוק במהלך תקופת העבודות. שיתוף הפעולה שלהם אפשר לנו להתמקד בביצוע הפרויקט בצורה הטובה ביותר. אני מודה לאנשי המקצוע שפעלו לילות וימים לבצע עבודה מאתגרת ומורכבת בצורה האיכותית ביותר, תוך ניסיון משמעותי ומוצלח למזער למינימום את הפגיעה באורח חיי התושבים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן