מזון לנשמה

דינה רז, אמו של עומר צדיקביץ שנרצח בקיבוץ כפר עזה ב-7.10, מספרת על הגעגועים העזים לבנה, ממאנת להאמין שהוא לא בחיים ומציעה את שירותיה כבשלנית: "איבדתי את הטעם לחיים. כרגע אני רוצה להעסיק את עצמי בבישולים כדי לא לשקוע באובדן" 

עומר צדיקוביץ' ז"ל מזון לנשמה
עומר צדיקוביץ' ז"ל מזון לנשמה

מזון לנשמה

מזון לנשמה, דינה רז (74) תושבת הוד השרון אם ל-3 ילדים, אמו של עומר צדיקביץ (50) מקיבוץ כפר עזה, מספרת על בנה שהיה אב מסור ל-4 ילדים שנרצח בשבת שבה חדרו המחבלים לקיבוצו. "ילדיו לא שהו באותה עת בביתו – וניצלו", מספרת רז, שמתגוררת בהוד השרון. רז עבדה רוב חייה כמנהלת חשבונות. לאחרונה עבדה בגני ילדים וכבשלנית בבתים באזור. 

"אני לא יודעת מה נעשה איתי. אנשים מנסים לעודד אותי ואומרים לי שהחיים חזקים מהכל, איך אני יכולה להמשיך לחיות שכרגע אין לי אפילו קבר לבכות עליו", אומרת רז בבכי ומספרת שהעיסוק במטבח משרה עלייה שקט והיא רוצה לצאת ולבשל בבתים באזור.

משפחת צדיקביץ' מכפר עזה התראיינה לחדשות 13 לפני תשע שנים. בראיון חזו בני המשפחה את תרחיש המצמרר של השבת השחורה. ארבעת הילדים ואמם ניצלו בנס מכיוון שלא היו בקיבוץ, אבל האב עומר, ששהה באותה העת בממ"ד, ניסה לברוח למכוניתו ונרצח. 30 שעות לאחר מכן גופתו נמצאה ומשפחתו קבלה את הבשורה המרה. 

עומר צדיקביץ׳ ז״ל נולד וגדל באשדוד. הוא היה חלק בלתי נפרד מקהילת גולשי הגלים – גלש והדריך אחרים. טקס הפרידה ממנו נערך בשדה ורבורג וארונו הובא לקבורה בקיבוץ כפר עזה. 

דינה רז אוכל לנשמה
דינה רז אוכל לנשמה

שיר על הים

חבריו לגלישה ומשפחתו ספדו לו בעצב והקדישו לו את השיר של להקת יסמין 'שיר על הים'

"חמש בבוקר והוא כבר ער

יוצא לבקר בגן העדן הכחול שלו

רגליים יחפות על רצפה קרה, הוא רץ

צורח מרוב אושר

על קיר בדרך אל הים, רשם שמי שלא גולש לא קיים

נכנס למים וחיכה לגל שייקח אותו רחוק מכאן

הביט לשמש בעיניים

הוא לא ידע שזאת הפעם האחרונה"

רז: "אני כל היום רק בוכה ולא מצליחה ליהנות מכלום. אני מנסה לצאת לחוגים ולהיפגש עם חברות וכלום לא עוזר. אנשים לא מבינים את הכאב שלי. שבוע לפני הרצח, עומר היה כאן וידר ותלה לי דברים בבית ועכשיו הוא איננו. אין לי קבר לבכות עליו כי כרגע מדובר בשטח צבאי סגור. ילדיו ואמם נמצאים כרגע בשפיים ולמזלנו לא היו עמו בבית.

עומר היה ילד מקסים ותמיד עזר לי בכל. היו לו ידיי זהב. הוא היה מורה לגלישה ואחראי על כל שעורי המחשבים בשער הנגב. עומר היה ילד טוב ואבא טוב".

חששת מכך שהוא ומשפחתו התגוררו בכפר עזה?

"תמיד חששתי אבל הוא הקים שם את ביתו. נסעתי לבקר אותם גם בזמן הטילים. עומר התראיין בחדשות וסיפר שהמקרה הזה עלול לקרות. גם התצפיתניות הזהירו את המפקדים שלהן ואף אחד לא הקשיב. אני לא רוצה להתעסק בפוליטיקה אבל כן רוצה לומר ששילמתי את המחיר שעכשיו אין לי ילד. חייבים ללמוד מהמקרה לקח". 

ספרי על אהבתך לבישולים ומה את מציעה ללקוחות?

"כל מה שאני רוצה זה לצאת קצת מהבית. אנשים מסים לעודד אותי וזה מבורך. הם רק לא מבינים שלכל אחד יש את הקצב שלו להתמודד עם האבל. לכן – אשמח כרגע לעבוד בעבודה שתאפשר לי לעסוק במשהו בשקט עם עצמי. אני מבשלת מגיל צעיר, למדתי ממשפחתי. אני מגיעה לבית המשפחה או לזוגות, מבשלת סוגי מרקים, עופות, בשר, סלטים, אוכל לילדים ובעצם כל דבר שהם חפצים". 

למעוניינים שדינה רז תגיע לבשל עבורם: 052-4606797

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן