מוסרת את הפאות

מעבירה את זה הלאה: בתום 6 שנים, יפית אלפרסון אלמליח, מעבירה את המושכות של המיזם המבורך "גמאני מוסרת פאה"

יפית אלפרסון אלמליח, תושבת הוד השרון, מנהלת בשנים האחרונות את קהילת התמיכה "גמאני חליתי הסרטן השד" יחד עם שרית צאיג ומיה אנטמן. יפית, שניהלה את מיזם הפאות במשך שש שנים, תעביר כעת את ניהולו של המיזם המקומי לידי מירב יודלא והילה שביט – שיופעל מהישוב מתן.

"ניהלתי את המיזם במשך 6 שנים באהבה גדולה. לוויתי וסייעתי לנשים רבות שהגיעו להשאיל פאה. החלטתי לפרוש מהמיזם כדי להמשיך ולהתמקד בפעילויות אחרות של עמותת 'גמאני חליתי הסרטן השד', בה אני פעילה", אומרת יפית. 

המיזם "גם אני מוסרת פאה" נולד בקבוצת הפייסבוק – "גמאני חליתי בסרטן השד". הפאות למסירה ניתנות בבית של מתנדבת מהקבוצה ללא עלות לבנות שנמצאות בטיפולים ושיערן נושר. מה שהתחיל בפרויקט קטן – הפך למיזם כלל ארצי שתומך בהתנדבות בכל אישה שחלתה בסרטן וזקוקה לפאה.

יפית: "חשוב לי לציין שאמשיך לתמוך, ליזום, לייצר שיתופי פעולה, לקיים אירועים ולגייס תרומות באמצעות קהילת 'גמאני חליתי הסרטן השד".   

מה גרם לך לפרוש?

"לפני שש שנים, רגע לאחר שסיימתי את הטיפולים, חברות מהקהילה שאלו מי תוכל לנהל בהתנדבות את מאגר הפאות. לאחר שתויגתי עשרות פעמים, הסכמתי לנהל את הפרויקט מתוך ביתי. הפכתי את המיזם לחיבורים בין נשים, לליווי, תמיכה, שיחות, ומתן טיפים גם לאחר השאלת הפאה".

הדבר דרש ממני להקציב מינימום 3 ימים בשבוע שכללו גם שבתות וחגים. הגיעו אליי נשים מכל רחבי הארץ. עם חברות, עם בני משפחה, אירחתי אותם בביתי ובעיקר חיברתי, הכלתי ומילאתי באופטימיות את הרגעים הקשים שלהן.

שש שנים עברו מאז, הקהילה גדלה והפכנו לעמותה שדורשת כיום הרבה התעסקות. כל זה, יחד עם עבודה במשרה מלאה לא מאפשרים לי לתת מעצמי את כל כולי למיזם הפאות. התקופה האחרונה הבהירה לי שאני משלמת מחיר כבד מאוד – פיזי ונפשי. הרגשתי שהמשפחה שלי וחיי החברה שלי נפגעים. איבדתי את הגבול ואני צריכה למצוא אותו מחדש".

מה עושה לך הפרידה מהמיזם?

"פעילות התנדבותית וליווי נשים ברגעים של שבר נוראי, של מחלת סרטן – זה משהו שממלא אותי. משהו שאני בחרתי לעשות עוד בזמן שאני בעצמי התמודדתי עם סרטן. בחרתי להיפרד מהבייבי שלי, שהשקעתי בו את נשמתי למען אחרות. פרויקט הפאות למרות הכאב".

ספרי לנו כיצד הוא ימשיך והיכן?

"למזלי מצאתי שתי מלאכיות הילה שביט סילשי מירב יודלא, שהסכימו לקחת את מאגר הפאות ולנהל אותו ביחד. הן יפעילו אותו באותה המתכונת רק מהישוב מתן".

קישור לאתר של גמאני חליתי בסרטן השד קהילת תמיכה סגורה

https://www.facebook.com/groups/272223599526214/?ref=share&mibextid=S66gvF

קישור לדף העמותה

https://www.facebook.com/profile.php?id=100080621821685&mibextid=LQQJ4d

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן