מה זאת אומרת שיש חוק ולא מקיימים אותו?

זו השאלה שהניעה את ברכת קלימשטיין להתחיל במעורבות ציבורית. מאז עברו כמעט עשרים שנים של עשיה עסקית וציבורית

בישיבת המועצה האחרונה בהוד השרון נדונה ההצעה להקמת תאגיד קבורה עירוני, כמעט עשרים שנים אחרי שברכת קלימשטיין לוי שאלה למה לא מקיימים את החוק ומקימים חלקת קבורה אזרחית בהוד השרון מה שהוביל את ברכת לפעילות ציבורית.

ברכת, לשעבר חברת מועצת העיר הוד השרון  פעילה חברתית שהתמודדה בפריימריז הבזק של מפלגת העבודה,  וכיום מנכ"ל משותף של חושן ניהול פרויקטים ועל הדרך גם הקימה יחד עם בעלה סטרטאפ פורץ דרך בתחום הפרעות קשב. להתחיל במעורבות הציבורית

ברכת חיפאית מלידה, ילידת 72 נשואה לחגי +4 כיהנה כחברת מועצה מטעם שינוי בין השנים  2004-2009

הבחירה בהוד השרון היתה אקראית מספרת ברכת בראיון ל"הוד השרון ניוז" עברנו להוד השרון בשנת 2000 חיפשנו עיר טובה במרכז הארץ לגור בה והוד השרון הזכירה לי את חיפה של הילדות שלי. 

איך התחילה הפעילות הציבורית?

"למדתי לתואר ראשון באדריכלות נוף בטכניון ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, אחרי סיום התואר השני, רציתי להיות מעורבת בקהילה המקומית ובמיוחד בנושא זכויות אדם שהיה קרוב לליבי, פניתי לראש העיר דאז, עזרה בנימיני בשאלה למה לא מקימים בית עלמין לקבורה אזרחית בהוד השרון הרי החוק מחייב, טלטלו אותי בין אחד לשני ואף אחד לא עשה כלום ולא קיבלתי תשובה הבנתי שיש חוקים שאין כוונה לקיים אותם. זה מה שהניע אותי להצטרף לפוליטיקה המקומית ובבחירות בשנת 2003 התמודדתי ברשימת שינוי למועצת העיר ונבחרתי.

העשייה במועצת העיר היתה מרתקת, חבר מועצה נוגע במגוון עצום של נושאים שרלוונטיים לחיי היום יום של העיר והתושבים, לדוגמא מאבק על הקצאות קרקע לעמותות תורניות ודרישה לחשוף הסכמים קואליציונים ומניעת ניגודי עניינים נושאים שבלי מעורבות חברי מועצה יכולים היו להיבלע.

במקביל לפעילות במועצה הקימה ברכת יחד עם עפרה אברהמי את חושן ניהול פרוייקטים חברה המתמחה באיתור, יזום וניהול פרויקטים המשביחים ומייעלים את השימוש במשאב הקרקע ובניהול תכנון ערים ואזורים, בדיקות היתכנות כלכליות ופרוגראמות, ניהול פרויקטים בתחום ההנדסה

 

החברה שלי מתמחה בעצם בניהול עירוני ארוך טווח, ישראל היא מדינה יוצאת דופן ההתפתחות היא מואצת מאוד, קשה לתכנן במקביל גם תכנון ארוך טווח וגם למצוא פתרונות לבעיות תשתית או מגורים דחופות.

בתכנון עירוני יש הרבה גורמים המעורבים תחבורה תשתיות, חוקי בעלות על הקרקע החברה מתמחה בתכנון פרוייקטים ארוכי טווח של אלפי יחידות דיור, היום יש שיתופי פעולה בין גורמים למימוש תכניות משולבות.

היכולת לקדם תכניות משולבות משתפרת. הבעיה היא הפער בין התכניות לבין יכולת הביצוע.

פעילות נוספת של החברה היא בנושא פינוי בינוי שם אנחנו מייצגות את הדיירים ומסיעות להם בהליך על מנת להביא למיצוי זכויות הדיירים, הרבה פעמים לתושבים אין את הידע והיכולת לפקח על הזכויות שלהם

מה עמדתך על תנופת הבניה של הוד השרון?

לדעתי אין ברירה אלא לקדם את תנופת הבניה של הוד השרון, אחת הערים הבודדות שיש לה עתודות קרקע עתידיות השאלה הגדולה היא מה תהיה איכות הבניה ואיכות התשתיות העתידיות

אחד הדברים הטובים שעשה אמיר כוכבי  לאחר שהתמנה הוא הקפדה על תכנון ארוך טווח, הקפדה על  כך שיתוכננו תשתיות תחבורה לפני אישור בניה. יש עוד הרבה מלחמות לעשות נעשים צעדים כדי להבטיח את התנאים העתידיים של הבניה.

נושא המטרו לדוגמא הוא קריטי, מצד אחד ישנה תוכנית ארצית גדולה שקשה ליצור בה שינוים מצד שני זה לא הגיוני למקם תחנה במיקום שלא ישרת את העיר ותושביה.

 יש פער בין האינטרס הציבורי לאינטרס נקודתי, כל ראש עיר צריך להילחם למען שיפור החיים בעיר לטווח הארוך, העיר חייה  מארנונה של תעסוקה חייבים להנגיש תחבורה שמתאימה לפיתוח תעסוקה.

יש מלחמה על משאבים, המלחמה היא צודקת פוליטיקה היא מלחמה על משאבים, במאבק של כוכבי אני רואה תוצאות ולא רק כוונות טובות. זה מה שמבדיל בין ראש עיר טוב ללא טוב.

היכולת השפעה ברמה הארצית היא קריטית לראש עיר, היכולת לפעול למען העתיד ולא רק על הקדנציה הבאה היא ראויה להערכה. לצערי בבניית תשתיות ישנם מקרים רבים בהם מושקע כסף בפתרונות זמניים אבל אין ברירה במדינה בצמיחה מואצת זה הכרח.

 

מה בכל זאת ניתן לשנות לדעתך?

מודל תקצוב ערים חייב להשתנות, אני בעד שוויון הזדמנויות. צריך לחזק רשויות חלשות ומשפחות חלשות. לא יתכן שחינוך יהיה תלוי יכולת של רשות מקומית זה נושא שחייב להשתנות ברמת מדיניות. שלטון מקומי חזק יכול וצריך להשפיע , אחריות המדינה היא למנוע  אפליה של תושבים על בסיס מיקום.

פוליטיקה וכנסת

ההתמודדות בפריימריז של מפלגת העבודה היתה החלטה של רגע, נכנסתי לטעימה בפוליטיקה מרב מיכאלי עשתה תהליך פינוי בינוי מהיר במפלגה ובנתה תשתית שנתנה הזדמנות לכולם להתמודד , החוויה הייתה מרתקת של 48 שעות של קמפיין.  הפעילות הציבורית היא בדם שלי ואני אמצא את הדרך המקום והזמן בו אני אהיה מעורבת בקידום  הערכים שחשובים לי. 

סטרטאפ קשב וריכוז

אם לא מספיקים שלל העיסוקים אז יש גם סטרטאפ iluriahealth.com 

הסטרטאפ הוקם יחד עם בעלי חגי, אחת הבעיות בטיפול תרופתי בהפרעות קשב וריכוז היא שהטיפול התרופתי הוא לא מדוייק, אנחנו מפתחים פתרון בוא מדידה של ביו מרקרים ביולוגיים אישיים  כדי להתאים תרופה לילד, בעלי חגי עובד במשרה מלאה והחברה נמצאת בשלב של ניסויי קליני. עד היום גיסנו כסף מאנג'לים ומהמדען הראשי ואנחנו מחפשים גיוס נוסף שיסייע לנו להשלים את הפיתוח.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן