לח לחמן מאומן

רגע לפני סיום הליגה, מדבר אייל לחמן על פרשת עומר אצילי, החיקוי שלו בבובה של לילה ועל הסיכוי שהוד השרון תעלה ללאומית

עונת הכדורגל מגיעה עוד רגע לסיומה וזה הזמן לסיכומים ופרשנויות ומי מתאים יותר למשימה מאשר הפרשן מספר 1 בערוץ הספורט: אייל לחמן.

תפסנו אותו לשיחה, רגע אחרי ששידר את העלייה של אשדוד לליגה הלאומית, על חשבון מכבי יפו. 

יש סיכוי שתשדר העפלה של הוד השרון לליגה הלאומית?

"הוד השרון קבוצה טובה. ניצחה השבוע 7:1 ונראה שהיא חוזרת לליגה א' בגאון. נבנתה קבוצה חדשה עם שחקנים שחלקם היו חניכים שלי, כמו מור שקד, אלירן סיימון. המאמן, יניב לוזון, היה שחקן שלי והוא חבר טוב. יש להוד השרון קבוצת נוער מצליחה בליגה הלאומית. מאמן אותה איתן טיקר, שהיה שחקן שלי וגם אימן את הילדים שלי. הוא מאמן אדיר שיודע להתחבר לשחקנים. בשבועות האחרונים הקבוצה ניצחה את בני יהודה והפועל פתח תקוה – מועדונים טובים בכדורגל הישראלי – וכל הכבוד לו על זה". 

למרות העייפות מהשידור הארוך הוא לא ויתר על בילוי שישי עם בתו נועה בת ה-9 בפארק ארבע העונות.

איזה מחיר משפחתי אתה משלם על העיסוק שלך בכדורגל כפרשן ולפני כן כמאמן?

"בשנה וחצי האחרונות אני פרשן בערוץ הספורט ולא מאמן. מי שמרוויחה מזה היא נועה, הבת שלי בת התשע, שרואה אותי הרבה יותר זמן ממה שראו אחיה הגדולים ניב וירדן".

תגיד, למה יצאת לך שם של מאמן כסאחיסט?

"אני הבאתי את הלחץ בשטח היריב ואת ההתקפות המתפרצות והמהירות. אימנתי אז את סכנין, קבוצה שהצטיירה כאגרסיבית, אבל היינו מקום רביעי בכיבוש שערים אז איך עשינו את זה אם התעסקנו רק בכסאח?"

לחמן עם הכדור. "ברקוביץ שינה את דעתו עליי" צילום: קרן שלהבת
לחמן עם הכדור. "ברקוביץ שינה את דעתו עליי" צילום: קרן שלהבת

אייל ברקוביץ אומר עליך שאתה פרשן מעולה אבל מאמן בינוני מה דעתך על כך?

"אני מכיר את האמירה הזו מלפני כמה שנים. לדעתי, אחרי שאימנתי את הבן שלו, הוא כבר לא אומר את הדברים האלה". 

מה אתה חושב על הרצון שלו להיות מאמן נבחרת ישראל? יש לו סיכוי או כמו שהוא אומר יש שיקולים פוליטיים בהתאחדות שמונעים ממנו קבל את התפקיד?

"אני לא חושב שיש שיקולים פוליטיים, כי עובדה שלקחו מאמן זר. אני מאוד מאמין במאמן הישראלי ואני מקווה שיבחרו בפעם הבאה במאמן משלנו. האם זה יהיה אייל? אני לא בטוח שזה יקרה, אבל אם כן אני בטוח שהוא יקיף את עצמו בצוות טוב. אין ספק שהוא היה כדורגלן מצוין".

מה אתך?

"אני אימנתי את קבוצת הפאר בגאנה, שיש לה 70 אלף צופים. חזרתי לארץ כי הייתי סגור כמאמן נבחרת ישראל הצעירה, ואני בטוח שזה היה מוביל אותי למאמן בסופו של דבר את הנבחרת הבוגרת, אבל זה לא קרה בגלל עימותים בהנהלת ההתאחדות ומצאתי את עצמי בהרצליה. זה בסדר. אני שמח בחלקי. אני חושב שיש לי חותם בכדורגל הישראלי וגם מחוצה לו. אין עוד הרבה מאמנים שכבר 25 שנה פעילים ומפסיקים לשנה אחת מתוך בחירה לעסוק בפרשנות. על שמי רשומות כמה הצלחות יפות ובראשן גילוי של כישרונות כמו מאור בוזגלו ועומר אצילי".

צילום: קרן שלהבת
צילום: קרן שלהבת

מאור סבל מהתערבותו של אביו יעקב בקריירה?

"להיפך, המעורבות שלו גרמה לכך שלבן שלו תהיה קריירה כל כך טובה ואנחנו רואים שכל הילדים שלו הצליחו בענף, אז יכול להיות שמעורבות ודחיפה זה לא דבר כל כך רע".

מה חשבת על הפרשה של עומר אצילי והקטינות? 

"יצא לי לדבר איתו כמה פעמים על זה ואני מאמין לגרסה שלו, שהפרשה נופחה מעל ומעבר. אני כמובן לא מצדיק את ההתנהגות הזו. אני חושב שהוא שילם מחיר יקר על כך שהוא לא המשיך במכבי תל אביב, קבוצת האם שלו, והוא נשלח לגלות בקפריסין. עכשיו הוא חזר בגדול למכבי חיפה ואם היא תזכה באליפות זה הרבה בזכותו".

אי אפשר לסיים ראיון עם אייל לחמן בלי להתייחס לחיקוי המעולה שלו ב"בובה של לילה". כשאני שואלת אותו על כך הוא מחייך ואומר שהוא נהנה מזה.

"לא חשבתי אף פעם שאפשר לחקות אותי, כי אין לי פנים טיפוסיות, אבל לזכותו של יצפאן ייאמר שהוא הנפיק הצגה", הוא אומר. "אם אוהבים את זה אז מי אני שאלין? צריך להחמיא לכותבי הטקסטים בתכנית שעושים עבודה אדירה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן