לא שומעים את עיריית הוד השרון

עם סאונד ואיכות צילום של שנות ה -70 בישיבות המועצה, בלי הודעות לעיתונות, ההנגשה התקשורתית של עיריית הוד השרון לתושבים, במיוחד בהשוואה לשכנותיה – זוכה לציון נכשל. מי שמפסיד הוא הציבור שנאלץ דווקא בעידן בו הכל גלוי, להיות עיוור למה שקורה בעיר – דבר העורך

אין קול לעיריית הוד השרון

עולם התקשורת עבר מהפכה וטלטלה, הרשתות החברתיות הפכו כל אחד מאיתנו לערוץ תקשורת וכל גוף ציבורי וכמעט כל נבחר ציבור מתנהל ברשתות החברתיות, ישירות מול בוחריו. רוב הרשויות המקומיות ממשיכות לנהל מערכת יחסים של עבודה מול העיתונות המקומית, אולם יוצאת דופן לרעה היא עיריית הוד השרון והדוגמה הבולטת היא שידור ישיבות המועצה. בעבר נושא שידור ישיר של  ישיבות מועצה היה נושא שעורר עימותים בין חברי אופוזיציה לקואליציה. בשנים האחרונות שידור ישיבות מועצה הפך להיות סטנדרט בכל הרשויות המקומיות והשידור מאפשר לתושבי העיר לצפות בנבחרי הציבור בעבודה ולעיתונות, לסקר את ישיבות המועצה.

ברעננה יש בכל ישיבת מועצה צוות צילום וסאונד שדואג לאיכות שידור מעולה, כולל צילום מזוויות שונות בהם רואים התושבים את הדובר.

בכפר סבא בנוסף לצילום ממספר זוויות ואיכות סאונד מעולה, יש תמלול מיידי של ישיבות המועצה. כל מה שנאמר מוקלד אונליין בכתוביות.

בהרצליה משודרות ישיבות המועצה ביוטיוב בלייב, באיכות גבוהה של סאונד וצילום.

ובהוד השרון? מצלמה בודדת, מרוחקת ואין אפשרות להבין מי הדובר. איכות הסאונד כמעט בלתי ניתנת לשמיעה ולמרות תלונות רבות שהופנו בשנה האחרונה לעיריית הוד השרון, לא נעשה כלום לשיפור המצב.

הודעות לעיתונות

כל הרשויות מקפידות על הפצת מידע על הנעשה בעיר באמצעות הודעות עיתונת מפורטות המופצות מידי שבוע וזאת במקביל להפצה ברשתות החברתיות. הממוצע של עיריית הוד השרון הוא הודעת עיתונות אחת לחודש וגם היא בדרך כלל הודעה על אירועי תרבות שפורסמו במדיה החברתית.

מקרה יוצא דופן היה השבוע כאשר התפטר מהנדס העיר, כאן הקפידה דוברות העירייה להוציא הודעה לעיתונות אבל – רק לגוף תקשורת אחד איתו בחרה לעבוד.

ומה עם תגובות לשאילתות?

הנוהל הוא שעיתונות פונה לקבלת שאילתות לדוברות העירייה, בהוד השרון, התגובה המיידית במקרים רבים, היא ניסיון להניע מפרסום הסיפור מסיבות שונות ומשונות וגם כאשר יש התעקשות על קבלת תגובה, היא מתעכבת לפעמים ימים אחדים עד שהיא עוברת מספר גורמים שיאשרו את התגובה, מה שמאבד לעיתים מהרלוונטיות.

עידן התקשורת הנוכחי לא פותר את העיריות לעבוד במקצועיות ושקיפות מול הציבור, להפך, הוא מחייב אותן להקפיד הקפדה יתרה על מידע אמין ונגיש. חבל שעיריית הוד השרון בוחרת להתנהג ההפך.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן