"לא נשבור שביתה. בינתיים"

הורים לילדים במערכת החינוך בהוד השרון מתלוננים על העדר פתרונות לילדיהם בזמן השביתה. לטענתם – כמעט בכל ערי השרון הגנים פועלים במתכונת צהרונים בשעות הבוקר למעט הוד השרון

בלי אלטרנטיבה לחינוך בהוד השרון

"אין לנו טענות נגד השביתה, כולנו רוצים להטיב עם המורים, הגננות והסייעות. הבעיה שלנו היא שבעירייה לא מספקים לנו ההורים פתרון. מאז שהשביתה החלה, בני מבלה 'בקייטנה' פרטית שעולה לי לא מעט. במקום לשלוח אותנו לבלות עם הילדים בפארק האקולוגי – תפתחו את הגנים במתכונת של צהרון כפי שקורה בערים אחרות", אומרת בר איכנבאום, אמו של ילד שלומד בגן תמר בעיר. 

ראש העיר אמיר כוכבי, מתוך ההודעה שנשלחה להורים בשבוע שעבר: "אפשר לאהוב את מאבק המורים או לא לאהוב אותו, אי אפשר להתעלם מהבעיות השורשיות שגרמו לו. התפקיד שלנו בשלטון המקומי הוא להבטיח חינוך טוב לילדות לילדים ולהבטיח שיהיו להם די מורות ומורים עם הכלים, ההכשרה והמוטיבציה. כרגע זה בסימן שאלה. אין לנו מספיק מורות ומורים לפתוח את שנת הלימודים בספטמבר".

מאות הורים מהוד השרון, נאלצו למצוא פתרונות מעשיים מאז החלה השביתה של הסתדרות המורים. הורים רבים מזדהים עם השביתה אך מצרים על כך שבעירייה לא התחשבו במצבם – רגע לפני תחילת החופשה בה יאלצו להוציא כספים רבים על קייטנות. 

בר: "בימים האחרונים הוצאתי לא מעט כספים על 'קייטנות' פרטיות שהחלו לפני החופש בשל המצב. בכל מקרה אנחנו יוצאים מפסידים – אם נישאר בבית נפסיד ימי עבודה, אם נרשום את הילדים למסגרת פרטית – נפסיד כסף". 

לדבריה של בר, בעירייה הוצעו שלל אטקרציות בניהן סיורי הדרכה בצריף הראשון, סיור מודרך בפארק האקולוגי, משחקי כדור עם מפעיל, סדנאות קפוארה ועוד. 

"זה מאוד יפה ונחמד, רק מה שקורה בפועל הוא שאנחנו ההורים צרכים להיות שם עם הילדים שלנו ולהפסיד ימי עבודה. רק פתיחת גני הילדים בבקרים תעזור לנו. אומנם שנת הלימודים  מסתיימת בסוף השבוע, אך אנחנו מצפים מהעירייה להפיק לקחים לשביתה הבאה". 

כוכבי: "זאת החלטה לא פשוטה. אנחנו מבינים את המשמעויות כלפי ההורים – וזה לא שעם כל מה שיפה בן דויד אומרת, אנחנו מסכימים. אבל במהלכים שנעשו בימים האחרונים ונועדו לשבור את הנהגת המורות והמורים, יש חוסר תום לב שמשפיע באופן ישיר ורע מאוד על מערכת החינוך של כולנו – לא בשנים הבאות, אלא מהראשון לספטמבר הקרוב.

כדי להיות מסוגלים להישיר מבט ולהגיד לילדות והילדים שלנו שהתאמצנו באמת לשנות – החלטתי עם הצוות המקצועי באגף החינוך, לאפשר להסתדרות המורים להמשיך להתנהל מול משרד האוצר עד תחילת השבוע, בתקווה שהלחץ שגם אנחנו, ראשי הרשויות שמסרבים לפגוע בדור העתיד מפעילים, יישא פרי ויביא לפתרון טוב ומיטיב.  

בשנתיים האחרונות לא היו מספיק גננות וסייעות והמאבק שלנו לקיים מערכת חינוך לגיל הרך, היה הישרדותי. המצב רק יחמיר אם נמשיך לזלזל בעבודתן, בתנאיהן ובהכשרתן של צוותי החינוך. אנחנו מייצרים אפשרויות חלופיות לילדות ולילדים, בלי לפגוע במאבק המורות והמורים".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן