כולם "דואגים" לגיל השלישי לפני הבחירות ושוכחים ביום שאחרי

עינת קולמן עובדת סוציאלית מומחית לגיל השלישי, מנכ"לית קולמן לגיל השלישי המתמחה בליווי אישי ומקצועי באוכלוסיית הגיל השלישי ומשפחותיהם, ולארגונים המעניקים שירותים לגיל השלישי.  

עינת  מנתחת את האתגרים איתם ישראל צריכה להתמודד בטיפול בגיל השלישי והפתרונות שלא יודעים על קיומם בדרך להבטחת איכות של חיים בכבוד.

עינת מנתחת את ההבטחות של הפוליטיקאים והמפלגות ומספרת לכם את מה שקורה בחיים האמיתיים

והשבוע קצבת זקנה הבטחת הכנסה ואשפוז סיעודי

דמיינו את עצמכם מתקיימים עם הכנסה של 3237 ש"ח לחודש?  קשה לדמיין, אבל זה הסכום המקסימלי אותו מקבל אזרח ותיק זכאי לקצבת זקנה והבטחת הכנסה, כן זהו.

עם סכום זה אמורים לדאוג לעצמם אזרחים ותיקים כולל מגורים מזון תרופות וכל צורך בסיסי אחר ולא דיברנו על בית אבות או אישפוז ביתי או אישפוז סיעודי.

ובכלל נשאלת השאלה למה כששכר המינימום נקבע ל5300 ₪, כיצד אזרח ותיק אמור להתקיים מקצבת זקנה של כ1600 ₪ לחודש?

האם ככל שמזדקנים ההוצאות קטנות?

קצבת הזקנה היום רחוקה מלהיות קרובה לצרכים של קשישים ובפועל או שקשישים נמנעים מטיפול בסיסי בעצמם או שהילדים נאלצים לתמוך בהם או שהמדינה מממנת באופן עקיף את הטיפול בקשישים ללא יכולת כלכלית.

כשקשיש נמצא  בבית אבות וההכנסות שלו לא מספיקות למימון עלות השהיה, המדינה פונה לילדיו והם מחויבים להשתתף במימון בית האבות של הוריהם, במיוחד עכשיו כשהקורונה העמידה את כולם באתגר כלכלי משמעותי העול על הילדים גדל, 

בל נשכח שגם לילדים יש ילדים אז למי עליהם לסייע כלכלית ? מצב קשה ,דוחק ובעייתי.

הפתרון קוד משרד הבריאות לקשישים סיעודיים אך הבעיה היא בירוקרטיה , בירוקרטיה בירוקרטיה !

משרד הבריאות מסייע במימון אשפוז של קשישים סיעודיים ותשושי נפש, הקוד הוא מסמך של משרד הבריאות, המאשר מתן סיוע במימון האשפוז הסיעודי של החולה הסיעודי או תשוש הנפש. 

הבעיה היא התהליך הבירוקרטי המתיש בדרך לקבלת הקוד ומשך הזמן עד לקבלת האישור.

מאיפה המשפחות מגייסות כ15,000 שח  לחודש , חודשיים , שלושה למימון בית האבות עד לקבלת קוד משרד הבריאות ?

נוצר מצב אבסורדי, משפחות הקשישים נאלצות להתמודד עם טיפול בקרוב המשפחה שהפך לסיעודי או לשלם סכומים משמעותיים עד לקבלת הקוד אשר אין ביכולתם לממן.

מה בנתיים? הקשיש הסיעודי ישאר בביתו למרות שצריך רופא וצוות סיעודי 24 שעות? הילדים יקרסו נפשית , כלכלית? מקרה בו טיפלתי לאחרונה, משפחתה של קשישה תושבת השרון שעלתה לארץ מדרום אמריקה הפכה לסיעודית, הקשישה מתקיימת מקצבת זקנה והבטחת הכנסה בלבד, אשר סכום זה רחוק מעלות אישפוז בבית אבות סיעודי העומדת על כ 15,000 ש"ח לחודש.

משפחתה של הקשישה גם היא מתקיימת בקושי עם הכנסות דלות וללא משאבים של כסף זמן או הכרת המערכת הנדרשים להשגת קוד. המשפחה פנתה אלי מתוך מצוקה אדירה וחוסר אונים. בפעולה מהירה, מצאתי בית אבות סיעודי ראוי אשר הסכים לקבל את הקשישה למעונו סיעודי עד לקבלת קוד קבוע ממשרד הבריאות, בעלות של 2500 ש"ח לחודש במקום 15,000 ש"ח לחודש. במקביל אני מלווה את המשפחה בתהליך קבלת הקוד.

כיום לשירותי הרווחה אין את המשאבים לטיפול באוכלוסיות חלשות וגם הזכויות שמגיעות למשפחות לפי חוק לא באות לידי ביטוי. לצערי לאורך שנים רבות ובכל מערכת בחירות הרבה פוליטיקאים מדברים על כך שיעלו את קצבת הזקנה, אך זוכרים לעלות רק את שכר חברי הכנסת.

אני רואה בזו שליחות לדאוג לבני המשפחה המטפלים , לשינוי בחקיקה,לבטל את חובת השתתפות הילדים במימון בית האבות  ליקיריהם וכן שמשרד הבריאות יממן את שהות הקשיש בבית אבות מday one  ולא רק מרגע קבלת קוד משרד הבריאות.

משפחות שפונות אלי מקבלות ללא עלות את הייעוץ והטיפול המהיר הנכון על מנת שקרובי המשפחה שלהם יזכו לטיפול לו הם ראויים וזכאים.

ליצירת קשר עם עינת

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן