יש לו עתיד בכנסת

רגע לפני שהוא נכנס לכנסת מדבר סגן ראש עיריית הוד השרון, נאור שירי, על ההישגים בתפקידו, הטעויות של גוש השמאל ("אגו וקבלת החלטות שגויה") והתכניות קדימה: "הוד השרון היא העיר שלי והסיבה שהצטרפתי לעולם הציבורי ותמיד תהיה המקום ממנו אני יוצא בבוקר וחוזר אליו"

צילום אביגייל שאר ישוב

הוד השרון על המפה. אחרי יפעת קריב ודני אילון עוד נציג שלנו בכנסת: נאור שירי. מי שהיה עד כה סגן ראש עיריית הוד השרון נבחר לכנסת מהמקום ה-24 ברשימת יש עתיד. רגע לפני שהוא נכנס למשכן תפסנו אותו לשיחה קצרה על הישגים, תכניות וחשבון נפש.

בין תפקידיו של שירי: יו"ר חברת אלומה, מחזיק תיק הביטחון ורשות החנייה, יו"ר ועדת שמות וחבר ועדת המכרזים. כשהוא מסכם את הקדנציה הקצרה הוא מונה הישגים רבים. "בנושא הביטחון העירוני הפכנו את המחלקה לאגף, עשינו שדרוג בכל פרט באגף, שדרוג מקלטי העירייה, הכנסת אמצעי אכיפה אלקטרונים, פתיחה של נקודת משטרה חדשה, הכנה לקליטת פרויקט שיטור עירוני, הקמנו לראשונה נקודת חירום והזנקה של מד״א בעיר אשר פועלת 24 שעות ביממה".

לגבי חברת אלומה הוא אומר כי "בשיתוף ראש העירייה אמיר כוכבי עשינו פשוט מהפכה. בכדורגל משתתפים היום מעל ל-1000 ילדי העיר, שנכנסתי לתפקיד המס עמד על 450, שדרגנו את עמודי התאורה, הוספנו מתקני כושר ושיפצנו בצורה נרחבת את מתקן האימונים. הקמנו לראשונה בהוד השרון קבוצת בנות בליגה לכדורגל. קבוצת הנוער עלתה ליגה ולראשונה נשארה בליגה הלאומית".

איך השפיעה עליכם הקורונה?

"במשך השנתיים וחצי הראשונות היינו תחת משבר הקורונה, צהרוני העיר היו תחת החברה ועשינו עבודה יוצאת מגדר הרגיל, הוספנו צהרונים לחינוך מיוחד, העלנו את שכר הצוותים, הענקנו מענק קורונה מיוחד לצוותים בזמן המשבר והסגרים, הכפלנו את המערך הפדגוגי והוספנו תקן לאחראית קשר עם ההורים, הבאנו ליציבות ולכך שאף צהרון לא נסגר בכל תקופת הקורונה – היחידים בשרון".

עם עשייה מבורכת כזו אתה עצוב או שמח שאתה ממשיך הלאה?

"הימים האלו מביאים הרבה שמחה, אבל גם עצב לעזוב את התפקיד בעיר. הוד השרון היא העיר שלי והסיבה שהצטרפתי לעולם הציבורי ותמיד תהיה המקום ממנו אני יוצא בבוקר וחוזר אליו. היא הבית שלי".

מי שנכנס במקום שירי למועצה הוא מוטי ליטר, אותו הוא מגדיר "חבר יקר ואיש אכפתי" ומוסיף כי "אני מאחל לו בהצלחה גדולה ואהיה פה לכל דבר שיצטרך".

אם היו שואלים אותך, מי צריך להחליף אותך בתפקיד?

"זו החלטה של ראש העירייה בלבד. כל מי שיחליף אותי אני אהיה שם בשבילו בהליך חפיפה מסודר. אין דבר יותר חשוב לי היום מהעיר וזה לא משתנה מהמקום שלי בכנסת".

מהמישור המקומי בוא נעבור לפוליטיקה ארצית. מירב מיכאלי מאשימה את לפיד שלא דאג לאיחוד המפלגות כמו שביבי עשה. מה אתה עונה לה?

"ראש הממשלה לפיד עשה הרבה יותר מכל אחד אחר כדי לשכנע את מרצ והעבודה להתאחד. הוא היה מוכן אפילו להבטיח חברי כנסת ברשימתו שלו על מנת לאפשר את המהלך. לצערי אגו וקבלת החלטות שגויה בצורה קיצונית של ראש מפלגת העבודה הביאו לכישלון המהלך".

יכול להיות שלא הצלחתם כי בניגוד לגוש הימין הצלחתם רק במרכז ולא הגעתם לפריפריה?

"אני חושב שזו שאלה רחבה שמצריכה מחשבה עמוקה בנוגע להגעה לאזורים שונים במדינה. כראש מטה השטח של המפלגה אני בטוח שנערוך תחקיר והסקת מסקנות רחבה בנוגע לדרך וצורת הפעילות שלנו כמפלגה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש עתיד עשתה הישג מדהים בבחירות האלו, רבים הספידו אותנו כל כך הרבה פעמים. אנחנו עדיין פה והאלטרנטיבה השלטונית היחידה".

אגב, יש כאלה שהעריכו שיאיר לפיד יפנה לאמיר כוכבי להצטרף לרשימה. מדוע לדעתך פנה אליך?

"אין לי מושג מי העריך. יש כל כך הרבה שמועות שמסתובבות. כולם יודעים הכל על הכל. מציע לשאול את מי שהעריך. אני במפלגה ועם ראש הממשלה 11 שנים. אני מניח שאם היה רוצה לשאול משהו את ראש העיר הייתי יודע".

לסיום, נראה אותך חוזר בעתיד להוד השרון מתמודד על ראשות העיר?

"העתיד בפוליטיקה הוא מאוד תזזיתי. היכולת לדעת מה יהיה בבוקר מאוד מוגבלת. עם זאת, הוד השרון העיר והפעילות בה יקרים לי".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן