יו"ר המועצה הדתית אופיר טואיל, בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד

טואיל, איש 'הבית היהודי', מספר על תכניותיו במועצה, על הצורך בנראות ונגישות לציבור, על מחאת הציבור בנושא "העברת המועצה לידי העירייה" ומה הוא חושב על התנהלות הממשלה?

יו"ר המועצה הדתית אופיר טואיל

השבוע נפגשנו עם יו"ר המועצה הדתית בהוד השרון, אופיר טואיל, כדי לשמוע ממנו על התפקיד החדש ועל התכניות העתידיות במועצה. טואיל, (47) נשוי ואב לחמישה, בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני בניהול מערכות חינוך. בעברו עבד כשבע שנים באגף החינוך בעיריית הוד השרון וכן כיהן כחבר מועצה בקואליציה, בקדנציה הקודמת. עד לפני כחצי שנה כיהן כמזכיר מפלגת 'הבית היהודי' הארצית.

 כשלושה שבועות מאז המינוי לתפקיד, איך זה מרגיש?
"זה מרגיש שיש המון מה לעשות," הוא אומר, "לדעתי המועצה הדתית צריכה להוות את הפנים היפות של היהדות וכשאדם נכנס לפה הוא צריך לראות דברים מזמינים. כמו שזה נראה כרגע, אתה יכול לראות בעצמך, המקום לא מזמין מבחינת נראות וכן לא ערוך מבחינת דיגיטציה. לטעמי כל מי שמגיע לבית המועצה הדתית לקבלת שירות, צריך שיהיה לו נעים וכיף להגיע לפה. אני יכול גם להגיד לך שכבר בשבוע הראשון התחלתי להעמיק בעבודת הצוות. יום לאחר המינוי הודעתי לאנשי החברה קדישא שלמחרת אני מצמיד להם עובד שילווה אותם בעבודה וילמד על התפקיד ומי שהתייצב שם זה אני. ליוויתי אותם מ-א' ועד ת', החל מהטהרה, דרך חפירת קבר, נהג הרכב והכל, פשוט למדתי את התפקיד."

איך זה מרגיש להיות חלק מצוות כזה?
"הבנתי כמה שהאנשים האלה שקופים. אף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה, אף אחד לא רוצה לשמוע עליהם או לדעת מה הם עושים. עבודת קודש. אומנם איחלתי להם שלא תהיה עבודה ושיהיו כל הזמן בחופש," הוא אומר בחיוך, "אבל באמת יש שם עבודת קודש. אנחנו נערכים כמובן גם לליווי של משפחחות אבלים בכל ההליך לאחר הלוויה, עורכים בקרה ומסייעים במה שצריך. אלה הרגעים הכי קשים בחיים ואנחנו שם בשבילם."

מה התכניות העיקריות שלך למועצה, שלוש נקודות הכי קריטיות לטיפול מבחינתך?
"הנקודה הראשונה כמו שאמרתי היא הנראות של המועצה הדתית. הנקודה השנייה היא כל מערך הדיגיטציה ותקשורת מול התושבים והנקודה השלישית היא "שדרוג" מעמד העובדים במועצה, להראות לציבור את העבודה היפה שהם עושים. במקביל, כבר בימים אלה התחלנו בהטמעת המערכות הדיגיטליות. ערכתי סיור שטח במקוואות, יש לנו סיור שטח עם אנשי הכשרות ואני מרוצה מאוד, מרגיש שיש פה על מה לעבוד."

"אני אדם שיודע ואוהב לעבוד בשיתוף פעולה, עם הרשות ועם כל הגורמים הקשורים לפעילות המועצה הדתית, נעבוד קשה ונקצור את הפירות מהר," הוא אומר, "אני בקשר שוטף עם כל בעלי התפקידים ברשות, החל מראש העיר אמיר כוכבי, דרך הגזבר, מנהלי אגפים – הייתי שם, אני מכיר אותם ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא."

סמוך למינוייך החלה מחאה של תושבים, לכאורה מתוך חשש לגביי הכוונה להעביר את סמכויות המועצה הדתית לידי העירייה, איך אתה מתייחס לזה?
"כמו שאמרתי גם לתושבים שפנו אליי בזמנו – לא הייתה כוונה כזאת ולכן לא היה חשש. אנשים איבדו קצת פרופורציה. הכוונה של ראש העיר חד משמעית – שהמועצה הדתית תפעל בצורה טובה וזה מה שקורה. חד משמעית לא הייתה כוונה כזאת. אני לא נכנס לפוליטיקות פנימיות אבל סתם, מישהו העלה את זה."

הציבור הדתי כמיעוט בעיר, חש שהוא לא מקבל את אותם תנאים כמו הציבור החילוני, בעיקר בנושאי חינוך, תרבות וקהילה. איך אתה מתייחס לזה?
"זה קשור בדיוק למה שאמרתי אודות שיתופי פעולה מוצלחים ויחד עם העירייה נדאג להביא תכנית אירועים שנתית, מסודרת, לטובת הציבור הדתי. כינסתי את כל גבאי בתי הכנסת בעיר, הסברתי להם שאנחנו מתכוונים להציג תכניות אירגוניות כך שנוכל להיות מסונכרנים מול כולם ולוודא שבכל השכונות התושבים מקבלים את מה שמגיע להם. אנחנו יכולים לדבר הרבה בנושא, אבל בסוף, נעמוד מול מבחן התוצאה."

אתה נחשב איש ימינה ומקורב לח"כ ניר אורבך שמינה אותך לתפקיד," ניסיתי לשאול אולם טואיל ענה מיד: "אני לא חבר ימינה. כיהנתי כמזכיר מפלגת 'הבית היהודי', לפני שנתיים ניר היה המנכ"ל ומן הסתם עבדנו ביחד."

 בבחירות האחרונות לא היית פעיל של מפלגת ימינה?
"לא. העבודה שלי הייתה נטו מזכיר מפלגת הבית היהודי."

אז איך הרגשת כשהשם שלך הופיע בתחקיר של ערוץ 14, אודות הקרבה לאורבך לכאורה?
"אז אמרו. אני יודע את האמת  וגם מי שערך את התחקיר דיבר איתי ויודע שאני תמיד נשאר ברמה המקצועית. עבדתי כמזכיר הבית היהודי, זו עבודה, אי אפשר לעצור אותי מלעבוד."

כאיש הבית היהודי, מה דעתך על תפקוד הממשלה?
"אני לא נכנס לנושא הזה," הוא אומר, "גם ככה מדובר בנושא מאוד מאוד רגיש, סיטואציה לא פשוטה ויש פה פוליטיקאים גדולים שיודעים לנווט."

אולי התייחסות קצרה לפרישה של סילמן מהקואליציה?
"לא לא, אני ממש לא רוצה לגעת בנושא הארצי."

לא מפריע לך שיתוף הפעולה עם רע"מ, העובדה שאנחנו תלויים במועצת השורא בהחלטות מהותיות במדינה?
"כן, אבל בקטע הארצי אני לא רוצה להיכנס. אתייחס לכל נושא שקשור למקומי, לא לארצי."

אז בטח לא תסכים גם להמר כמה זמן תשרוד הממשלה?
"ממש לא," הוא אומר, נחוש אבל בחיוך.

לסיכום, יש איזה מסר שהיית רוצה להעביר לתושבים?
"הכוונה שלי שכבר בקרוב הציבור ירגיש את השינוי במועצה הדתית, הן בתקשורת מולנו והן במתן השירות כשהדגש הוא על נגישות ויעילות, זו המטרה, להעניק שירות בפנים מאירות ואעשה את הכל כדי שירגישו בשינוי כבר בקרוב מאוד."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן