טקס פתיחת שנה בבית הספר החדש "יעל רום" בשכונת 1200 הוד בשרון

ביום שישי 8.9 נערך טקס פתיחת שנה וחנוכת שם בית הספר היסודי החדש על שם "יעל רום" בשכונת 1200.

יעל רום היתה טייסת חיל האוויר הראשונה שסיימה קורס טיס מלא בצה"ל, קברניטה בארקיע, אישה פורצת דרך שבני משפחתה – ילדיה – דלית, ורד ורמי, נכדיה וניניה, השתתפו בטקס גזירת הסרט של המבנה החדש של בית הספר על שמה.

שם בית הספר נבחר במסגרת המדיניות העירונית המכוונת לשוויון מגדרי ולאחר תהליך דמוקרטי ופדגוגי במהלכו תלמידות ותלמידים והוריהם התבקשו להציע שמות של נשים פורצות דרך וללמוד על פועלן, בסיומו נבחר בבחירות שמה של יעל רום על ידי כל קהילת בית הספר.

בית הספר הצומח החל לפעול ב-2020 וכולל היום 355 תלמידות ותלמידים מכיתה א' עד ד'. בשנה שעברה הושלם בינוי בית הספר לאחר שנבנה בשלבים.

המבנה החדש שבבנייתו הושקעו כ-32 מיליון ₪, נבנה בהתאם לסטנדרטים החדשניים ביותר הנהוגים בעיר בשנים האחרונות וכולל מרחבי למידה שקופים, כחלק מתפיסה חינוכית של למידה במרחבי חיים, בתוך הכיתות ומחוצה להן.

הטקס נערך בהשתתפות צוות בית הספר, הורי הקהילה ובמעמד ראש העירייה אמיר כוכבי ומנהלת אגף החינוך מיכל אפרתי והנהגת העירוניים היישובית והבית ספרית.

ראש העירייה אמיר כוכבי: "דמותה של יעל רום תשמש השראה לכל תלמידה ותלמיד בבית הספר, דוגמא לכוח הרצון, הנחישות והכישרון. בזמנים בהם יש מי שמנסים לדחוק נשים ממוקדי השפעה וקבלת החלטות, יש חשיבות רבה מתמיד בהנכחת תרומתן של נשות ישראל להתפתחות המדינה והחברה, כך נעשה בבית הספר על שם יעל רום, כך אנו ממשיכים לקדם על ידי תיקון עיוותי עבר במתן שמות של מודלים נשיים לחיקוי ברחובות חדשים בעיר. התהליך הפדגוגי של בחירת השם מהווה העצמה ראויה וחשובה ואני בטוח שהתלמידות והתלמידים יזכרו את התהליך לשנים רבות".

מנהלת אגף החינוך מיכל אפרתי: "מרגש לפתוח את השנה בעוד מבנה חינוך חדש, חלק מהעבודה הרבה שנעשתה כדי לשדרג ולפתח את תשתיות החינוך בעיר. מרגש עוד יותר לראות את השם "יעל רום", מתנוסס בכניסה לבית הספר, שם שמסמל נחישות של אישה שלא נתנה לאף אחד לעצור אותה. אנו נמשיך לקדם את ערך השוויון במערכת החינוך העירונית, כי זה הבסיס לעתידנו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן