"זה מחדל שמקבלים כל אחד לעבוד בגן"

כך אומרת מורן ברדה, תושבת הוד השרון, שבנה בן השנתיים וחצי, שתה אקונומיקה במהלך שהותו במעון בהוד השרון מעורך דינה של הסייעת, גיא זהבי נמסר: המשטרה בדקה והיא שוחררה כי לא נמצאו בפעולותיה כוונה בזדון או רשלנות שקושרת אותה לפגיעה בילדים

מורן ברדה ובנה

עובדת בגן ילדים חשודה שהשאירה אקונומיקה בבקבוקים של פעוטות. סייעת מגן ילדים בעיר הוד השרון, נחקרה במשטרה בחשד שהשאירה חומר ניקוי – אקונומיקה בבקבוקים של הפעוטות. הפעוטות הובהלו לטיפול רפואי במרכז הרפואי – מאיר בכפר סבא.

מורן ברדה, אמו של אחד הפעוטות שנפגע כתוצאה משתיית החומר: "מדובר במקרה מזעזע ביותר. היום בבוקר (שלישי) הוזעקתי למעון בו שוהה בני וגיליתי שהבקבוק הפרטי שלו היה מלא באקונומיקה". המקרה המזעזע התרחש במעון יום שיקומי שמופעל על ידי עמותת צ'יימס בגני צבי בעיר הוד השרון. לדברי מורן, מנהלת המעון התקשרה אליה וסיפרה לה שבנה בלע חומר ניקוי והזעיקה אותה אל המעון. "הייתי בבית באותם הרגעים", מספרת מורן על רגעי האימה, "כשהמנהלת התקשרה הייתי בטוחה שהילד שלי 'הלך'. לא ידעתי מה לחשוב ונסעתי כל כולי רועדת לגן". 

מה גילית שם?

"בדקתי את הבקבוק של בני וגיליתי שהוא מסריח מאקונומיקה. שפכתי את תכולתו וטעמתי בזהירות את הנוזל שלחרדתי היה אכן אקונומיקה. כעסתי מאוד ובבדיקה התגלה כי בקבוקים נוספים היו מלאים גם הם באקונומיקה. צרחתי שם והבהרתי לגננות ולכל הצוות שאם הן היו טורחות לבדוק את הבקבוקים זה לא הי קורה". 

מה מצבו של בנך?

"לקחתי אותו מהגן היישר לבית החולים מאיר – שם הוא טופל ויצא בשלום בנס". 

היכן הייתה הסייעת שחשודה בכך שגרמה לכך באותה העת?

"היא לא הייתה בגן. כששאלתי מי האחראי למחדל, אמרו לי שאותה סייעת הלכה. המשטרה הייתה צריכה לחפש אותה כדי לחקור אותה בנוגע למה שקרה. מדובר במקום שנפתח השנה וכבר יש איתו בעיות. אני לא יודעת לאן נגיע בקצב הזה עם כל מה שקורה בגנים. מדובר בתופעה ארצית. לא ייתכן שבגלל שאין מספיק סייעות יקבלו כל אחד ואחת לעבודה ובכך יסכנו את ילדינו. שאלתי המון שאלות ולא קבלתי תשובות ברורות. אני לא מבינה איך מחדל כזה יכול להתרחש בתוך מעון של ילדים". 

תמשיכי לשלוח את בנך לאותו המעון?

"אני אם חד הורית לשלושה ילדים ואין לי ברירה אחרת. אני שוקלת מה לעשות אבל גם חייבת לפרנס את ילדיי וללכת לעבודה. אני מצפה שישמרו על ילדינו חסרי הישע ולא יפקירו אותם לכל אחד שדורש עבודה". 

 

עורך דין גיא זהבי לא נמצאו בפעולותיה כוונה בזדון או רשלנות

עיריית הוד השרון נמסר: המקרה התרחש במהלך שגרת יום פעילות של מעון הגפן בהוד השרון, מעון יום שיקומי, המופעל מטעם משרד הרווחה על ידי עמותת צ'יימס, שני פעוטות חשו לא בטוב ופונו למיון, ככל הנראה בשל חשיפה לחומר לשטיפת כלים. מצבם של הפעוטות קל והם נמצאים עם הוריהם. המשטרה פתחה בחקירת האירוע אגף הרווחה של עיריית הוד השרון מלווה את המשפחות. 

מעורך דינה של הסייעת, גיא זהבי נמסר: מדובר בבחורה בת 28, נשואה טרייה שעובדת בגן כסייעת. כחלק מתפקידה כסייעת הוא לנקות את הבקבוקים וכך עשתה. היא לא השתמשה בחומרי ניקוי, כל שכן באקונומיקה. הגן מרושת במצלמות שהמשטרה בדקה והיא שוחררה כי לא נמצאו בפעולותיה כוונה בזדון או רשלנות שקושרת אותה לפגיעה בילדים. מרדתי משתפת פעולה עם השוטרים ומאחלת לילדים בריאות איתנה״.

ממרכז רפואי מאיר נמסר: שני פעוטות כבני שנתיים וחצי הגיעו למחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר, עם חשד לשתיית משקה שהיה מהול באקונומיקה.

ד"ר דניה טקגי, רופאה בכירה במלר"ד הילדים מעדכנת: "הפעוטות הגיעו לכאן לסדרה של בדיקות. לאור מצבם הטוב לא היה צורך לאשפזם אך בשל הסכנה של שתיית חומר ניקוי הוחלט להשאירם להשגחה".

עדי פרילינג-אנקורי יו"ר הועדה לקידום מעמד הילד: ״מדובר ברשלנות חמורה, מקרה מדאיג מאוד שמוכיח שוב כמה חשוב לפקח בצורה יומיומית על מעונות היום! אני מצפה כי כל גורמי המשטרה והפיקוח יחקרו לעומק את האירוע ומתפללת לבריאותם של הפעוטות. אגף הרווחה בעירייה ייתן מענה וילווה את המשפחה". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן