ועידת האקלים האזורית שרון תיפתח ביום רביעי 3.3.21

במסגרת הוועידה, ראש עיריית הוד השרון וראשי רשויות נוספים יחתמו על אמנת ראשי רשויות למאבק במשבר האקלים

ראשי הרשויות בחוף הרצליה
ראשי הרשויות באזור השרון בחוף הרצליה משתתפים במצבע ניקוי הזפת

מטרות הוועידה הן העלאת המודעות לנושא שינויי האקלים ולתהליך ההיערכות של הרשויות באזור במסגרת הפורום להיערכות לשינויי אקלים, וכן שיתוף הציבור בתהליכים.

כבר כיום אנו עדים לאירועי מזג אוויר קיצוני הנגרמים כתוצאה משינוי האקלים, בין היתר תופעות של סופות והצפות, כמו גם עומסי חום כבדים, שצפויים להיות שכיחים יותר ויותר בשנים הבאות, והתפיסה שתופסת אחיזה הולכת וגדלה היא שהמאבק במשבר הזה הופך ליותר ויותר מקומי. 

כחלק מההיערכות, פועלות הרשויות במשותף תחת היחידה האזורית לאיכות הסביבה, בפורום היערכות רשויות השרון למשבר האקלים. 

הוועידה הינה כאמור שיתוף פעולה של היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון יחד עם הרשויות: הוד השרון, כפר סבא, רעננה, מ.א. דרום השרון, מ.א. חוף השרון וכוכב יאיר צור יגאל. 

אירוע השיא של הפורום יהיה ביום חמישי 4.3 בבוקר, כאשר ששת ראשי הרשויות בשרון יחתמו יחד על אמנת האקלים –  ברית ראשי רשויות לאקלים ואנרגיה באגן הים התיכון. בכך יצטרפו הרשויות ליותר מעשרת אלפים רשויות ברחבי העולם החתומות על אמנה זו, שבמסגרתה הן מתחייבות לפעול למען הפחתת פליטות גזי חממה ולהיערכותן למשבר האקלימי.

מעמד החתימה, יועבר בשידור חי ביום חמישי 4.3 בין השעות 11:00-12:00 בדף הפייסבוק של היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון ובדף הפייסבוק של עיריית הוד השרון.

הוועידה מתקיימת ברעננה ותימשך יומיים 3-4.3, כאשר בין האירועים שיתקיימו: הרצאות וסיורים בנושאים הבאים: גגות סולאריים, הורים מדברים אקלים, סיורים בגינות קהילתיות, כלכלה מעגלית, פעילות ייעודית של בני נוער, שיתוף ציבור דיגיטלי וחתימת אמנת אקלים.

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: "משבר האקלים אינו אירוע של בעתיד, הוא כאן ועכשיו. חוסר היכולת של חלק גדול מהמדינות לקדם מאבק אמיתי במשבר ותוצאותיו מחייב אותנו בשלטון המקומי לקחת אחריות על העתיד של כולנו. מתוך ראייה רחבה, נוצרים שיתופי פעולה רבים וועדת האקלים האזורית היא אחד מהם. אני מאמין שהטיפול במפגעי איכות הסביבה, ושינוי מהותי באופי הבנייה הן חלק מהנקודות המקומיות שביחד עם תכנון ארוך טווח יתנו את הכלים האזוריים להתמודדות אמיתית עם משבר האקלים". 

 רן יקיר, חבר מועצת עיריית הוד השרון ומחזיק תיק איכות הסביבה: "ההתמודדות עם שינויי האקלים מחייבת מודעות של כל אחת ואחד מאיתנו, לצד הבנה כי רק באמצעות פעולה משותפת, ברמה העירונית, הלאומית והגלובאלית, נצליח לעצור מגמות מסוכנות מעשה ידי אדם. החתימה על האמנה נועדה לאשר את מחויבותה של הוד השרון למאבק במשבר האקלים ולתת הד ציבורי לפעילות המשותפת עם רשויות נוספות".

מידע על הוועידה, בפייסבוק הרשויות ובאתר היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן