ועדת הבריאות העירונית הראשונה בהוד השרון

עיריית הוד השרון ומדור הבריאות העירוני, קיימו ביום שני 18.10 ועדת בריאות ראשונה, שבה הוצגו נתונים עירוניים, סיכומי פעילות לשנת 2021 ודיון במטרות וביעדי הבריאות לשנת 2022

בוועדה, במעמד ראש עיריית הוד השרון ויושב ראש ועדת הבריאות, אמיר כוכבי, השתתפו נציגים מאגפי העירייה השונים ומקופות החולים, משרד הבריאות וארגוני ההורים, וכן תושבות ותושבים.

מורן שומרת, מנהלת מדור הבריאות העירוני ודיאטנית קלינית, הציגה למשתתפים את מטרות הוועדה שבמרכזן, קידום חזונה של הוד השרון כעיר מקדמת בריאות, שמדברת בשפה של בריאות, שבה התושבים, העסקים, הארגונים והרשות המקומית פועלים יחד, על מנת להבטיח עיר בריאה ומקיימת, שטוב לחיות בה.

כדי לקדם את חזון העיר הבריאה, הוד השרון הצטרפה בשנת 2019 לרשת ערים בריאות שמקדמות צעדים אקטיביים לקידום בריאות התושבות והתושבים.

הנוכחים גם קיבלו סקירה על פעילות מדור הבריאות העירוני במהלך השנה החולפת שבמרכזה:

• קידום בריאות במערכת החינוך, פיקוח ושמירה על מזון בריא ומקיים בארוחות הבוקר ובצהרונים, קמפיין עידוד הליכה לבית הספר, התנהלות בריאה בשגרת קורונה, והעלאת המודעות לאלרגיות וחלוקת מזרקי אפיפן, במוסדות השונים.

• קידום בריאות התושבות והתושבים באמצעות ימי בריאות, בנושאי עישון, עידוד הנקה ומודעות לסרטן השד.

מדור הבריאות בעיריית הוד השרון הציב לעצמו כמה יעדים לשנה הבאה ובהם:
הפיכת כל מוסדות החינוך בעיר למקדמי בריאות, המשך הפצה ופרסום תכנים מקדמי בריאות, צמצום פערים בריאותיים, קידום תוכנית לביטחון תזונתי, והצטרפות לאמנת מילאנו לעידוד התושבות והתושבים לאמץ מזון בריא ובר קיימא.
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר בדיון, כי ״תפיסת האחריות העירונית הולכת ומתרחבת, הדאגה של העירייה ולקיחת האחריות על הרווחה של תושבות ותושבי העיר מגיעה למקומות שבאופן מסורתי לא היו חלק מהגדרת המשימה של הרשות המקומית. משבר האקלים והדאגה לבריאות הציבור הן היום חלק מהמטרות המוצהרות ועבודת הוועדה היא לסייע לבעלי התפקידים השונים לקדם את ההבנה והטיפול באתגרים אלו בצורה רב מערכתית״.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן