השגרה חזרה אבל אנו פחות. מה עושים? 11 רעיונות

הבלוג של דבי קצב – על ניהול עסקים קטנים והכסף האישי. הוד השרון ניוז שמחים לארח את דבי קצב

התקופה היא תקופת פוסט-קורונה (הלוואי אמן שימשיך ככה ושהעולם יצטרף במהרה), פוסט-בחירות, פוסט-חורף ופוסט-פסח, אבל רובנו עמוק בסוג של "פוסט טראומות". בעלי עסקים עצמאיים, אבל גם שכירים. אני מרגישה את זה כמו שמעולם לא הרגשתי. הכל קשה ממש, הקצב איטי מאד. בין אם מדובר בלהתניע את העסק, בלבצע משימות של החיים, ובטח שלהקים ולקדם פרוייקטים חדשים. עם כל הרצון לקחת את זה בקלות ולחזור לאט לאט, כמו שרבים מייעצים, לרובנו אין ממש ברירה ואנו חייבים להאיץ את התהליך פשוט כי זו הפרנסה שלנו, וגם כי בסופו של דבר, עשייה, פעולה ויצירה עושות טוב לנפש (ומשם גם לכיס).


בחיפוש שלי אחר הדרך לעשות לעצמי ג'אמפ סטארט, הכנתי רשימה של דברים שעשויים לעזור לי, ואת חלקם אני כבר מיישמת ואני שמחה לדווח שהם בהחלט מקדמים אותי, גם אם קצת יותר לאט  מהקצב הרגיל שלי.
הנה הרשימה שלי, מוזמנים להעתיק ולהוסיף רעיונות משלכם.

  1. משתפים את הקושי. אני אישית מעדיפה להיפתח בפני אנשים שאני מנחשת נמצאים במקום דומה לשלי, כי באופן טבעי הם יבינו יותר את הקושי. עצם הדיבור עצמו משחרר ועוזר. אם שיתוף במדיה החברתית עוזר לכם – סבבה, עשו זאת, אני אישית פחות מתחברת לזה. 
  2. קפה קפה. עכשיו שאפשר, קבעו פגישות לקפה פעם-פעמיים בשבוע, עם קולגות, חברים, לקוחות, ספקים (במיוחד עם אלו שעמם שיתפתם את הקושי והם הודו שגם הם באותו מקום). זה כל כך מרענן ופותח את הצ'אקרות. ועושה טוב גם לבתי הקפה. ואפשר גם בבית / במשרד. 
  3. מפגש עבודה משותף. אחרי שאיתרתם מספר אנשים הנמצאים באותה תקיעות כמו שלכם, קבעו מועד שבו אתם נפגשים (עדיף פיזית אבל גם "זום שקט" עושה את העבודה, במידה והזום לא יצא לכם כבר מהאוזניים). אחרי חצי שעה של קשקושים, מתחילים לעבוד. וכל אחד עובד רק על מה שהוא תקוע בו. בלי בריחה למדיה חברתית ועוד גזלני תשומת לב וזמן. כדאי שזו תהיה פגישה ארוכה, כ 3-4 שעות, כדי שבאמת תספיקו לעבוד. מספיק שהמפגש יהיה עם עוד אדם אחד, לא צריך קבוצה גדולה. ואפשר לקבוע מראש עם כמה אנשים שונים ברצף, כדי שבאמת תרגישו שוונג בביצועים ובהספק שלכם.
  4. פירוק למשימות קטנטנות. קחו את ה"הר" שאותו אתם מתקשים לכבוש, ופרקו אותו למשימות קטנטנות. ממש בכתב. לפי סדר הפעולות הרצוי. הרבה יותר קל לכבוש גבעות קטנות.
  5. Outsourcing. כאחת שאוהבת לעשות את רוב העבודה לבד, למדתי על בשרי כמה זה מקדם ומשחרר לתת למישהו אחר לעשות חלקים מסוימים של פרויקט. אותם חלקים שקצת יותר קשים לנו, לדוגמא אלו שיש בהם אתגר טכנולוגי לא קטן. התמורה שווה את העלות. כמובן שחובה לחפש בעלי מקצוע טובים ומהימנים, בין אם מדובר במעצבת גרפי, עורך וידאו, עורך סאונד ואם ביועץ כלכלי או שיווקי.
  6. צ'ופרים. עשו רשימה (גם אם רק בראש שלכם) של צ'ופרים קטנים שתתנו לעצמכם אחרי שתסמנו וי על שלבים מסוימים של הפרויקט. כל אחד ואחת מה שעובד לו.ה: צפיה בפרק (או שניים-שלושה) של סדרה כיפית, שריון מועד לטיפול מפנק (לבד או עם בן/ת הזוג), יציאה עם הילדים לגלידה וכו.
  7. סדר במרחב העבודה. אם לא עשיתם את זה בתקופת הקורונה/פסח, אז עשו מבצע סדר וניקיון של מרחב העבודה הפיזי שלכם, ורצוי שגם בזה הדיגיטלי (מיילים, מחשב). קחו עזרה אם אתם לא מצליחים לבד. אין כמו להתחיל פרויקט חדש כשהמרחבים שלכם רגועים וכל דבר במקומו.
  8. Retreat. אני רואה כל הזמן פרסומים ל retreats שנראים שיכולים להוציא מתקיעות ושהם גם כיפיים: במדבר, בצפון, סביב נושא מסוים, או שלא. מצאו אחד שמתאים לכם, שריינו, שלמו ותתענגו על הציפייה אליו.  כמה דוגמאות שהגיעו אלי לאחרונה: ReStart  עם נגה שמש, גלית יוגה, חופשה לעצמאיות של עצמאיות מהבטן.
  9. ספורט. הליכות בחוץ, אימון בסטודיו או אונליין, ריצה, שחייה, מתיחות. תמצאו משהו שנח לכם איתו, גם אם זה הכי בקטנה, ועשו זאת מספר פעמים בשבוע. עושה טוב לגוף, לנפש, ולמח. הרעיונות הכי יצירתיים שלי מגיעים אלי כשאני עושה הליכה ובאמצע אימון חיטוב בסטודיו. ומשם אני חוזרת מלאת עזוז למשרד ומתחילה ליישם.
  10. מים. אזנו את הקפה עם שתיה של המון מים. בקבוק 500 מל על שולחן העבודה, ששותים וממלאים שוב. הכי פשוט וכמה יעיל. המים מנקים את הראש והגוף.
  11. השראה. לאחרונה אני מוצאת הרבה השראה בהאזנה לפודקאסטים, לרוב תוך כדי עשייה של דברים אחרים (זה היתרון האדיר של פודקאסטים) – הליכות, שטיפת כלים, ואפילו תוך כדי ביצוע משימות מסוימות בעבודה. אני מאזינה לפודקאסטים בעברית, באנגלית, בשלל נושאים שמעניינים אותי, החל מכאלו מקצועיים עד כאלו שהם fun  טהור.

לטורים הקודם של דבי:
עשו ועשו בשימוש בוואטסאפ ככלי שיווקי

הפרד ומשול – האם כדאי שלעסק יהיה חשבון בנק נפרד מהחשבון הפרטי?

שימוש בכלים דיגיטליים להגדלת התפוקה והפרנסה

דבי קצב  היא בעלת עסק עצמאי מזה שנים רבות, יועצת כלכלית אישית שעובדת עם ומלווה אנשים פרטיים ובעלי עסקים קטנים בתהליכים כלכליים שונים. מפתחת כלים, שיטות וקונספטים המאפשרים ליישם את הניהול הכלכלי וצמיחה בחיים האמיתיים. היא גם מנטורית ליזמים מתחילים בתכנית "הדור הבא" של מרכז הצעירים כפ"ס.
בעלת הפודקאסט "המתקצבת" ובלוג בשם זה, מרצה, יזמת, מרואיינת מבוקשת בתקשורת.
דבי פעילה חברתית בהתנדבות במסגרות שונות בהוד השרון, הקשורות לתמיכה ועידוד צמיחה של בעלי עסקים, ותרומה לקהילה בתוכה היא חיה: הקימה את "מועדון העסקים של הוד השרון", מתפקדת כאחד ממנהלי קבוצת "מתחם 1200" בפייסבוק, כיהנה כחברת הנהגה ויו"ר הנהגת הורים בבתי הספר של ילדיה, חברה בוועדת הדיגיטל של עיריית הוד השרון ועוד. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן