הקרב על כיסא במועצת העיר הרבה דמעות ישפכו

הקרב על כיסא במועצת העיר, 12 רשימות יתמודדו על 17 כיסאות במועצת העיר הבאה. מספר המפתח 1500 קולות למנדט, תמונת חברי המועצה הבאה לא ברורה, הרבה דמעות ישפכו

תקציב 2021 לאישור המועצה
מועצת העיר הוד השרון שולחן חדש אחרי הבחירות

הקרב על כיסא במועצת העיר הוד השרון מעולם לא היה קשה כלכך. שולחן מועצת העיר בהוד השרון יראה פנים רבות חדשות,  הקרב הפך להיות קרב קשוח בו הרבה יאלצו לגנוז את חלומותיהם להיות חברי מועצה ולקבור את ההבטחות שניתנו והכספים שנשפכו.

תמונת המצב במועצה הנוכחית:

סיעת קצב מרצ בראשות אמיר כוכבי 5 מושבים במועצת העיר הסיעה היחידה שלא התפוררה בקדנציה הנוכחית., סיעת דרך העיר 2 מושבים התפצלה ל2, סיעת הוד השרון שלנו 3 מושבים לא תתמודד שוב, עו"ד אלון גלבוע היחיד שיתמודד, סיעת הליכוד מושב אחת הנהגה חדשה בבחירות, סיעת יש על מי לסמוך 2 מושבים התפצלה ל2, כנרת כהן  מושב אחד תתמודד שוב, סיעת דור חדש משה חנוכה מושב אחד,  לא יתמודד, סיעת רק הוד השרון בראשות נדב דואני 2 מושבים דואני יתמודד עם צוות חדש מאחוריו

8 סיעות שחילקו ביניהן 17 מושבים.

שני חברי מועצה דומיננטיים, אביבה גוטרמן ומשה חנוכה בחרו לא להמשיך לקדנציה נוספת ופינו את הבמה למתמודדים חדשים.

משה חנוכה
עו"ד משה חנוכה חבר המועצה הפעיל ביותר, בחר לא להמשיך.

12 רשימות מתמודדות למועצת העיר הבאה

בהנחה שאחוז ההצבעה בבחירות הקרובות יעמוד על כ 60 אחוז, (65ֵֵ% ב2018) ידרשו לא פחות 1500 קולות כדי להיבחר למועצת העיר, כל רשימה תצטרך להביא לקלפי את המספר הזה של מצביעים מה שידרוש הערכות ארגונית וניסיון בניהול יום בחירות. בבחירות הקודמות התמודדו גם 12 רשימות ו4 נשארו בחוץ.

  • קצב יש עתיד בראשות אמיר כוכבי – ברשימה ינסו לשחזר את ההישג המשמעותי של הבחירות הקודמות. לכוכבי יכולת ארגונית מוכחת וקהל מצביעים ידוע. ההערכה היא כי כוכבי ישמור על כוחו במועצת העיר.

  • רק הוד השרון בראשות נדב דואני – דואני נבחר למועצת העיר בכל מערכות הבחירות בהן התמודד, לדואני הכרות טובה עם ארגון יום הבחירות השאלה היא אם יוכל לשחזר את 2 המנדטים מהבחירות האחרונות או שיסתפק במושב אחד.

  • תנופה בראשות ערן פרלמן – הרשימה מתמודדת בפעם הראשונה למועצת העיר, פרלמן הראשון שהתחיל את הקמפיין כבר לפני יותר משנה הוא הכריז על מועמדותו וגיבש סביבו צוות. אפקט הרשימה החדשה עשוי לפעול לטובתו ולהכניס למועצת העיר 2 נציגים.

  • כנרת אלישע כהן למועצת העיר הוד השרון – מתמודדת בפעם השניה בראש רשימה, צרפה אליה את עו"ד אבידע שדה היועץ המשפטי לשעבר של עיריית הוד השרון. לסגנית ראש העיר ניסיון פוליטי לא מבוטל שיסייע לה להכנס למועצת העיר שוב אך המנדט השני יהיה קשה להשגה.

  • מאוחדים בראשות ארנון אברמוב יגאל שמעון – כיצד תשפיע המלחמה והמחאה על הצבעה לליכוד? מדטט אחד מובטח כמו בכל מערכת בחירות, האם יגאל שמעון יצליח להכנס למועצת העיר? 

  • כחול לבן הוד השרון בראשות מעיין דלל מזרחי ומאיר חלוואני – פעילת ועד גני הילדים וחבר המועצה הותיק מאיר חלוואני חברו להקמת רשימה חדשה, החסות של בני גנץ על הרשימה מסייעת השאלה אם היא תביא את המנדט השני?

  • חוזה חדש – קול המחאה התנועה הליברלית של הוד השרון – מאבק בתוך המשפחה על קולות המחאה עם כוכבי, שהוביל את ראשי הערים בתמיכה ישירה במחאה. הרשימה חדשה והפעילים אינם מוכרים בציבור, אבל הוכיחו יכולת ארגונית שעשויה לסייע ביום הבחירות. סיכוי נמוך להיכנס למועצת העיר.

  • הוד השרון שלנו בראשות דוד ביטון – ביטון פעיל חברתי מוכר מתמודד בפעם הראשונה למועצת העיר, ההערכה היא כי ביטון יצליח להכנס למועצת העיר.

  • יחד בראשות עדי פרילינגר אנקורי – מתמודדת בפעם הראשונה למועצת העיר כראש רשימה, הכריזה בתחילת הדרך על התמודדות לראשות העיר  והתחרטה. היכולת הארגונית תכריע את יום הבחירות, פרילינג מתנדנדת על מקום סביב שולחן המועצה.

  • עידן חדש בהוד השרון בראשות יוסי עידן – מתמודד לראשונה למועצת העיר, סיכוי קלוש להצליח
  • יש לך על מי לסמוך בראשות חיים שאבי – אחד מחברי המועצה הוותיקים, נפרד מהשותף לדרך יגאל שמעון. הניסיון יכניס את שאבי למועצת העיר אך לא יותר מזה.

  • הירוקים. הוד השרון בראשות רם אגמון וירדן בר- הרבה כוונות טובות מעט אמצעים וכושר ארגוני מוגבל, האם תהיה הפתעה בשם הערכים?

למרות הדם הרע בעיר אחרי הבחירות יצליח ראש העיר הנבחר להקים קואליציה האם היא תהיה מורכבת משברירי סיעות או מקואליציה חזקה.

יש גם את ההיבט הכספי, משמעות ההיבחרות למועצת העיר היא מימון מהמדינה. או תשלום עלויות הקמפיין מכיסם של המתמודדים.

כל ההערכות בכתבה מבוססות על תצפית, שיחות עם מעורבים במערכת הפוליטית בעיר וניתוח של המצב הפוליטי ואינן מבוססות על סקרים.

אביבה גוטרמן
אביבה גוטרמן, יורדת מהבמה הפוליטית

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן