המחאה נכנסת למועצה

חברת המועצה דורין פייגנבאום מהוד השרון, שהייתה בין מובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, מדברת על תוכניותיה לקדנציה הקרובה ומבטיחה להביא את הלהט של הרחובות לזירה הפוליטית: "נילחם על חופש שוויון בהוד השרון"

דורין פייגנבאום (39) תושבת העיר – חברת מועצה מטעם תנועת "חוזה חדש", נולדה באופקים, איבדה חברים מהעוטף, הקימה חמ"ל בשכונת 200 למען החיילים וכעת היא מתכוונת להסתער על הבעיות המקומיות ולסייע לתושבים. "נפעל בשקיפות למען התושבים ונמנה וועד פעולה שיטפל בכל הבעיות המקומיות", היא אומרת. 

פייגנבאום, ראש צוות פיתוח ב'פאפאיה גלובל' ובעלת עסק קטן של מוצרים סרוגים ותפורים. "איבדתי הרבה חברים במלחמה מהעוטף ומאופקים. התנדבתי בחמ״ל השכונתי של מתחם 200 שתמך בלוחמים מהשכונה. בפלוגות מילואים ובמשפחות מפונים שהגיעו לשכונה – שעם הימים הפך לבזאר בגדי יד שנייה שההכנסות נתרמו לטובת החיילים, קניית ציוד השלמה, ומארזי מזון כיום אנחנו מכוונים לעשייה עירונית״.

מה גרם לך להצטרף לפוליטיקה המקומית? 

״אני מאמינה בכוח של ההמון ובהפגנות כדרך אמיתית להשפיע ולהגיע להישגים. כרגע הכוח של ההמון מנותב גם לעשייה עירונית. וכסיעה החלטנו להוביל את העשייה העירונית״.

מה גרם לך לבחור בסיעה 'חוזה חדש'?

 ״הסיעה שלנו קמה עקב בקשה של אחים לנשק – מקימי חוזה חדש לגרעין הפועל של ההפגנות בכל הערים. אנחנו בין הרשימות האחרונות שהצטרפו. הוד השרון מספיק ליברלית, אבל בנוסף לליברליות יש ׳בחוזה חדש׳ את כלל ארגוני המחאה. זו הפעם הראשונה שהמחאה מנסה להקים גוף ארצי שמגיע מהאזרחים שנמצאים ברחוב ונלחמים על העתיד שלנו, ושמה אותנו במוקדי כוח.

בבחירות האחרונות, נבחרו 80 נבחרי ציבור מכלל הערים – יש לנו כוח מאחורינו אנחנו לא סתם אנשים שצועקים בכבישים". 

מהי לדעתך הבעיה הכי בוערת כאן בעיר הוד השרון וכיצד את מתכוונת לסייע לפתרונה?

חוזה חדש חרטה על דגלה עקרונות כמו ליברליות שקיפות ומעורבות של האזרחים. המטרה שלנו להביא את הבוחרים להיות שותפים מלאים בתהליך קבלת ההחלטות שלנו בהקמת וועד פועל שיוזמן לוועדות העירייה. הוועד יהיה שותף בנושאים הבוערים בעיר, ויעזור למצוא להם פתרונות". 

ישנה טענה שהפילוג בעם גרם לחולשתנו בעיני החמאס והביא לטבח ב- 7.10 

"בחמאס אמרו וכתבו שהטבח ב-7.10 התרחש בגלל שראו שעולה ממשלה קיצונית ימנית ושהם חייבים לפעול. כשהחמאס בחר לפגוע בנו הוא  הסתכל על הסכם השלום שהולך ומתגבש עם ערב הסעודית  ועל בן גביר והממשלה הקיצונית. אנחנו תנועת המחאה לגיטימית ואין לגיטימציה להתקפה ברוטלית ולא אנושית שחווינו. הממשלה היא זו שאחראית על הפילוג בעם ולא אזרחיה. 

שר הביטחון יואב גלנט פוטר בגלל שהעז להגיד שיש בעיה ביטחונית. אנחנו יצאנו לרחובות מחינו והתרענו שזה מה שהולך לקרות. מי שקורא למחאה מפלגת צריך להסתכל במראה. במחאות ראיתי הכי הרבה אנשים שונים מקבוצות שונות שיוצאים להפגין על הדמוקרטיה. גם כאן בהוד השרון קיימנו מעגלי הדברות לשיח מאחד, מעגלים שקרו לא רק אצלנו אבל גם בעוד מקומות מתוך הבנה שהפילוג מגיע מלמעלה ולא מאנשי השטח והדרך ליצור אחדות היא בינינו". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן