הכלבים מודים על ביטול הזיקוקים

החלטת עיריית הוד השרון לבטל את מופע הזיקוקים של יום העצמאות גרמה לאכזבה בקרב חלק מהציבור שחיכה לחגיגות, אבל לקורת רוח בקרב בעלי הכלבים. מה דעתכם בנושא?

מור בלס צילום קרן שלהבת

"לראשונה שמעתי על ההחלטה הזו בפייסבוק והייתה לי הקלה עצומה שהכלבה שלי לא תפחד ולא תיבהל", כך הגיבה הדס מילר, תושבת הוד השרון והבעלים של הכלבה בובה, כשנשאלה על ביטול מופע הזיקוקים השנה.

הדס לא לבד בשמחה. יחד איתה מאות בעלי כלבים שהביעו קורת רוח מההחלטה, שגורמת הפסד כלכלי למפעילי הזיקוקים ואכזבה לכל חובבי הז'אנר שקיוו דווקא השנה למופע מרהיב בשמי העיר שיציין את סיומה הרשמי של מגפת הקורונה.

לדברי מילר, שאימצה את בובה לפני חצי שנה, היא מאוד חששה מהשפעת הזיקוקים על הכלבה. "אני יודעת מה הזיקוקים עושים לבעלי חיים בכלל ולכלבים בפרט. אני מכירה כלב שהלך לאיבוד בגלל שנבהל מהזיקוקים וחזר הביתה רק אחרי חצי שנה", היא מספרת. "בנוסף, יש את הלומי הקרב וילדים בעלי צרכים מיוחדים שמגיבים בפחד מהרעשים שנגרמים על ידי הזיקוקים".

את יכולה להבין את מי שהתאכזב מההחלטה של העירייה?

"ברור, אני יכולה להבין את מי שקיוו לזיקוקים, אבל אני חושבת שהם יכולים להתחשב גם בבעלי הכלבים שמאוד דואגים להם, וחוץ מזה שלא ביטלו את החגיגות, רק עברו למופע לייזר, שזה הרבה יותר בטוח לכולם".

ומה על פרנסתם של מפעילי הזיקוקים? בשנה שבה הרבה אנשים איבדו את הפרנסה שלהם המפעילים חיכו לעשות קופה ביום העצמאות. האם לא צריך להתחשב בהם?

"זו שאלה טובה, ואין ספק שצריך לדאוג להם, אבל צריך לזכור שבקורונה הרבה אנשים עשו הסבת מקצוע. יכול להיות שגם מפעילי הזיקוקים צריכים לחשוב בכיוון הזה".

מאלפת הכלבים מור בלס, הבעלים של Mors dogs במושב אלישמע, מברכת על ההחלטה. "זה אחד הדברים הכי טובים שיכול לעשות ראש עירייה עבור התושבים שלו, הלומי הקרב ועבור הכלבים", היא אומרת ומסבירה. "צריך להבין שכלב שחווה טראומה מפיצוץ או רעש גדול הוא יחווה את הטראומה הזו שוב כשהוא ישמע זיקוקים, לכן צריך להתחשב בכך ולבטל לאלתר את המופעים האלה".

מה את מציעה לבעל כלב שהעירייה שלו החליטה להמשיך במופעי הזיקוקים?

"הדבר הראשון הוא לנסות להרגיל את הכלב לרעש, או להפוך את החוויה לפחות מבהילה עבורו. אפשר לשים לו ברקע סרטון של זיקוקים מיו טיוב. בכל פעם שהכלב שומע את הרעש של הזיקוקים לתת לו חיזוק בצורת חטיף. כלבים עובדים לפי התניות. צריך ליצור אצלו בראש התניה בראש שזיקוק וחטיף טעים קשורים זה בזה. קוראים לזה בשפה של מאלפים 'שינוי רגש'. בכל פעם שיש זיקוקים אומרים לו 'הי, תסתכל, יש זיקוק, זה משהו שהוא נעים', ואז הוא יחווה את זה בצורה אחרת".

כל הכלבים מגיבים באותה צורה לזיקוקים או שיש כלבים רגישים יותר?

"אי אפשר לקבוע דבר כזה בצורה גורפת. יש לי חמישה כלבים בבית. הכלב הקטן שלי מאוד חרד. לכלב הגדול שלי לא אכפת מכלום. יש לי עוד כלב קטן שיש לו ביטחון עצמי והוא לא מושפע מהרעשים האלה ויש לי עוד כלבה קטנה שאני לא יודעת איך היא תגיב. מי שרוצה לקבל טיפים נוספים כיצד להתמודד עם הכלבים ביום העצמאות מוזמן ליצור איתי קשר בפייסבוק".

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן