"החיים הם מתנה" מפגש מעורר השראה התקיים עם שורדת השואה חניתה רודני

מפגש מעורר השראה התקיים עם שורדת השואה חניתה רודני, הועבר בשידור בינלאומי מהוד השרון למדינת ניו יורק, בשיתוף קהילת העיירה סקרסדייל

המפגש התקיים ביום ראשון 6.6.21 ובמהלכו השמיעה שורדת השואה חניתה רודני, בת 92, את עדותה המרגשת.

המפגש, ששודר בזום, התקיים במעמד ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, חבר מועצת העיר ויושב ראש הוועדה לקשרי חוץ, נדב דואני ונציגי הקהילה והעיירה סקרסדייל שבניו יורק. 

רודני סיפרה על ילדותה בברלין ועל מסעה במשלוחי ההצלה של הקינדר-טרנספורט מגרמניה לבריטניה ועל עלייתה לארץ בשנת 1949, כאן הקימה בית ומשפחה. בסיפורה המלא בחיוניות ובתקווה, תיארה רודני איך קיבלה את מתנת החיים שלוש פעמים. 

בפעם הראשונה, כשנולדה כפגה וסיכוייה לשרוד הוגדרו כאפסיים, אך היא צרחה ועוררה תשומת לב ושרדה.

בפעם השנייה, כשהוחזקה בילדותה במשך שבועיים במרתף אפל, לאחר שנחטפה ועונתה בידי קבוצת בני נוער היטלראי. אישה גרמניה האכילה אותה בעת שהותה במרתף, ולבסוף היא ניצלה על ידי אחיה.

בפעם השלישית, סיפרה רודני, היא קיבלה את מתנת החיים, כאשר הוריה שלחו אותה בקינדר-טרנספורט יחד עם קבוצת ילדים נוספים, לבריטניה, שם גידלו אותה בני זוג ללא ילדים. 

בתשובה לשאלת ראש העירייה אמיר כוכבי בנוגע למקור כוחה והבנתה שהחיים הם מתנה, השיבה רודני, כי המטרה שלה בסיפור עדותה היא לעזור לאנשים להבין שאסור לעולם לאבד תקווה ולוותר, ותמיד צריך לאחוז בחיים. 

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר בפתח המפגש, כי זו ההתחלה של יחסים חדשים וחיבור בין הקהילות בסקרסדייל ובהוד השרון, וכי הוא מקווה שהקשר יגדל וישגשג. כוכבי הוסיף כי נוכח העלייה באירועים אנטישמיים בעולם, עלינו לפעול יחד כדי לייצר מענה משותף של כלל הקהילות היהודיות בעולם. 

חבר מועצת העיר ויושב ראש הוועדה לקשרי חוץ נדב דואני אמר, כי רודני היא גיבורה ישראלית: "אנו נרגשים ושמחים לקיים בפעם הראשונה את הפרויקט המשותף עם הקהילה בסקרסדייל ויש לנו עוד רעיונות רבים לשיתופי פעולה בעתיד כערים אחיות".

ג'סטין ארסט סגן ראשת העיר סקרסדייל הודה לרודני על כך שחלקה עם הצופים את מסעה: "אנו שמחים שאת איתנו היום ומברכים על כך שזכינו לשמוע את סיפורך וללמוד ממך. אנו מזכירים את השואה מידי שנה, אך אסור להיות שאננים ולתת לשקרים, לשנאה ולקנאות להרים ראש". ארסט הוסיף כי הוא מקווה שהקשר והדו-שיח בין סקרסדייל להוד השרון יתחזק והקהילות ילמדו זו מזו.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן