הוד השרון – תוכנית עירונית חדשנית לניהול 'גן מודע מגדר'

בימים אלו מובילה עיריית הוד השרון תכנית עירונית כוללת וחדשנית לקידום שוויון מגדרי במרחב העירוני בעיר.

לראשונה, תעבורנה גננות וסייעות הכשרה משותפת שתעניק להן כלים לניהול גן מודע מגדר, במטרה להפוך את הגן לשווה ומכיל יותר. כחלק מתוכנית זו גובשה השתלמות עירונית לקידום שוויון מגדרי בחינוך, בדגש על הגיל הרך.

'ניהול גן מודע מגדר' – הינה השתלמות עירונית המהווה נדבך מרכזי בקידום מרחב עירוני שווה יותר ואת הגנים למקדמים שוויון מגדרי.

את ההשתלמות מעבירה דוקטור חן קצביץ' פרסלר – חוקרת מגדר ומרצה בכירה לקידום שוויון מגדרי.

ההשתלמות עוסקת בסוגיות מרכזיות בהתפתחות מגדרית בשנות הילדות וישתתפו בה כל הגננות והסייעות בהוד השרון, כחלק מתכנית הלימודים הרשמית ובהובלתן העירייה.

בגילאי 3-5 הזהות המגדרית של ילדות וילדים מתעצבת באופן משמעותי, ובגילאים 5-7 הזהות המגדרית שלהן/ם כבר מתקבעת. על כן, שנות הגן הן קריטיות ולצוות החינוכי בגן ישנה יכולת רבה להשפיע על המשמעות שמעניקים ילדים וילדות להיותם בנים או בנות. מטרתה של ההשתלמות היא מתן כלים כיצד לנהל גן מודע מגדר, ומתוך כך לצמצם את ההסללה המגדרית המתרחשת החל משנותיהם הראשונות של ילדות/ים.

בהשתלמות יקבלו המשתתפות כלים לניהול גן מודע מגדרית, כך שבמקום שגני ילדים ישמשו כזירה המשמרת ומחזקת תפיסות סטראוטיפיות מגדריות בקרב ילדות וילדים, הם יפעלו כסוכני שינוי חברתיים – חינוכיים המקדמים שוויון מגדרי.

ההשתלמות כוללת שלושה מפגשים בני 4 שעות אקדמאיות בנושאים:

מבוא למגדר
תפקידי מגדר בילדות
תפקיד מערכת החינוך ביצירת שוויון מגדרי
היכרות עם נשים פורצות דרך
ניהול גן מודע מגדר – הלכה למעשה

בתום ההכשרה תתקיים הרצאה להורי הגן בנושא מגדר, במטרה לרתום אותם לתהליך ולהפוך אותם לשותפים לגישה כדי ליצור יחד שפה חינוכית משותפת.


ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: "עיריית הוד השרון פועלת כל העת כדי להפוך את המרחב הציבורי כולו לשוויוני ומכיל יותר. באמצעות התוכנית לניהול "גן מודע מגדר", אנו מפנים את המשאב החינוכי לבסיס הפירמידה החינוכית כדי להבטיח צמיחה ושינוי בשנים הבאות. שנות הילדות המוקדמות הן השנים החשובות ביותר לעיצוב הזהות המגדרית והחברתית של הילדות והילדים. השקעה בגילאים הללו, היא תנאי הכרחי לקראת עתיד של שוויון מגדרי מלא. התוכנית תיתן בידי הצוותים החינוכיים בגנים את הכלים להנגיש לילדות ולילדים חינוך מגדרי נכון שיאפשר להם יותר הבנה ויותר יכולת לבצע בחירות וללכת בנתיב הנכון להן/ם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן