הוד השרון נלחמת באלימות בבתי הספר

הרצח של יואל להנגהל, עולה חדש תלמיד תיכון בן 18, לפני כחודש בקריית שמונה, זעזע את המדינה.

בעקבות הרצח, הובילה עיריית הוד השרון יחד עם אגף החינוך ובשיתוף פעולה עם משרד החינוך פרויקט ייחודי שיהווה צעד ראשון במאבק באלימות ילדים ונוער ויהווה פיילוט למערכת החינוך הישראלית כולה. במסגרת הפיילוט, תלמידות ותלמידי כיתה ח׳ שנבחרו בחטיבות הביניים בעיר יעברו תהליך משותף ובקבוצות שתכליתו מתן כלים לזיהוי סוגי האלימות, השלבים ודרכי המניעה בתוך הקהילה ועם מבוגרות ומבוגרים אחראיים. לאחר שירכשו את הכלים בסמינר, שהתחיל השבוע, יובילו התלמידות והתלמידים תהליך בשכבה שלהם ובשכבת ז' בעיר, במטרה להרחיב את מעגלי האחריות, המודעות והמניעה.

הסמינר שהופק על ידי אגף החינוך והמחלקה למניעת אלימות, בשיתוף משרד החינוך ויועצות ביה"ס, יתמקד בקבלת האחר וחיזוק תחושת המוגנות של התלמידות והתלמידים ויכלול מופע אימפרוביזציה וכתיבת מערך שיעור בנושא מאבק באלימות וקבלת האחר.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: כל רצח מחריד, כל מעשה של אלימות מגונה. אבל משהו ברצח של יואל להנגהל ז"ל, היה אמור להרעיד את האדמה והאדמה לא רעדה. יואל נרצח כי היה שונה, כי היה אחר, עולה חדש. אסור להשלים עם האלימות שהולכת ומתפשטת במדינה, עם חוסר היכולת לקבל את האחר – השונה. לכן יזמנו את הפרויקט שמטרתו לסייע לתלמידות ולתלמידים עצמם לקחת את האחריות ולהוביל את המאבק החשוב הזה. אנחנו לא נשקוט, אלא נמשיך לפעול כדי לצמצם את האלימות ולפתח חברה מכילה ובריאה".

מיכל אפרתי, מנהלת אגף החינוך: "אני גאה שהוד השרון לקחה על עצמה מקום של הובלה במאבק החשוב כל כך באלימות בקרב בני הנוער. תודה רבה לראש העירייה, לאסף יפת, מנהל תחום מניעת אלימות, סמים ואלכוהול ולכל הגורמים בעירייה ובמשרד החינוך שהצטרפו אלינו למסע החשוב הזה לריפוי החברה הישראלית".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן