הוד השרון מציינת את השבעה באוקטובר

במלאת 30 יום לאסון ה7 באוקטובר, עיריית הוד השרון ערכה טקס זיכרון במסגרת  יום האבל האזרחי

יום זכרון אזרחי
הוד השרון מציינת את יום הזכרון האזרחי

הוד השרון מציינת את השבעה באוקטובר, 30 יום לאסון ה7 באוקטובר, טקס זיכרון התקיים ברחבת יד לבנים. הדגל הורד לחצי התורן והודלקו נרות זיכרון.

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: " אנחנו כאן מציינים שלושים ימים. שלושים ימים מאז שאלפי עולמות התנפצו אל מול השבר הגדול ועדיין אנחנו במלחמה. מבלי זמן לעכל – בלי זמן לרפא את הפצעים. בלי זמן לבקש סליחה – סליחה שהפקרנו. שהאמנו. שלא שאלנו מספיק שאלות ונתנו לדם שלכם להיות הפקר מתוך מחשבה שזאת שיגרה הכרחית ושזה הכי גרוע שיכול להיות. סליחה שלא היינו שם לשמור עליכם. מתוך ערפל הקרב, העשן והדם סיפורי הגבורה, הצבאית, האזרחית. סיפורים שקורעים את הלב ולצדם ניצני תקווה – של חברה שבונה את עצמה מחדש ועוצמתה של הקהילה מתגלה ביתר שאת, מנסחת חוזה חדש לא כתוב, של העם עם עצמו. גם הטקס הזה, כמו טקסים רבים ברחבי הארץ – הוא יוזמה אזרחית של מטה המשפחות השכולות שעמדו על הצורך לעצור ולזכור".

בבתי הספר העל יסודיים התקיימו היום ויתקיימו במהלך השבוע שיחות ופעילויות בנושא חוסן, התמודדות ועיבוד השבר האישי – הלאומי.  הציבור הוזמן היום להדליק נרות זיכרון מרכזים הקהילתיים ובמרכז האמנויות.
הטקס המרכזי שהתקיים בהיכל התרבות בתל אביב, הוקרן הרחבת יד לבנים

 

 

 

הוד השרון כולה מחבקת את המשפחות השכולות, מתפללת להחלמה נפשית ופיזית לפצועות ולפצועים ומחכה לחטופות והחטופים, הנעדרים והנעדרות עד השיבה הביתה.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן