האם תושג פשרה בין חב"ד לעיריית הוד השרון?

בדיון שנערך היום בבית המשפט בנוגע לצו הפסקת העבודה של המבנה אותו שכרה חב"ד – פסק השופט כי על הצדדים להגיע לפתרון מוסכם ומושכל. השופט אלי ברנד, ציין בהחלטתו כי שני הצדדים לא עברו על החוק ואם לא יגיעו לפשרה – יאלצו להגיע לדיון נוסף ביום חמישי בבית המשפט

"אין לי ספק כי עד כה לא נטען שמי מהמשיבים הפר את החוק בדרך כלשהי והצו המבוקש צופה פני עתיד", כך כתב בהחלטה.

בשבועיים האחרונים עדים תושבי הוד השרון לסערה ומחלוקות בנוגע לבניית קמפוס ברחוב בארי על ידי חסידות חב"ד – הוד השרון. עיריית הוד השרון, הוציאה בשבוע שעבר צו הפסקת עבודה לקומפס שהיה אמור להיפתח בשבוע שעבר ולאכלס את תלמידיו. בצו נטען כי בכוונת חב"ד להפעיל במקום שימושים שאינם תואמים את ייעוד הקרקע ואת היתר הבנייה שלפיו בנוי המבנה, דוגמת אולם אירועים ומרכז לימודים ארצי עם לינה. בחב"ד מנגד טענו שהצו הגיע בשל התנכלויות של תושבים – והרשת געשה בכל הנוגע לסיפור.

רגע לפני הדיון שנערך היום בבית המשפט בכפר סבא, ראש העיר אמיר כוכבי, החליט להבהיר את עמדתו בפוסט וכתב: "עוד שעה קלה יתקיים דיון בבית המשפט בנוגע לצו להפסקת פעולות לעמותות חב״ד ששכרה את הנכס ברחוב בארי. ברשת מסתובב הרבה מידע מוטעה והרבה מידע מטעם, וחשוב שגם העובדות הבסיסיות יהיו מונחות לפתחו של דיון ציבורי. מדובר בקרקע פרטית בייעוד ציבורי. במשך שנים היה סכסוך על הקרקע משום שהמבנה נמכר לעירייה והקרקע ליזמים פרטיים. בסופו של דבר החליט בית משפט שלעירייה אין חזקה על המקום וכתוצאה מתביעת המשך יצאו מהשטח גם שימושי העירייה. על הקרקע הוצגו במשך השנים תוכניות בניה שחלקן לא תואמות את אופי השכונה וחלקן את ייעודי הקרקע ונדחו על ידי הועדה המקומית בשלבים שונים.

העירייה למדה מפרסומים של חב״ד באתר הארגון כי בכוונתם להפעיל במקום שימושים שאינם תואמים את ייעוד הקרקע ואת היתר הבנייה שלפיו בנוי המבנה, דוגמת אולם אירועים ומרכז לימודים ארצי עם לינה. אלו כאמור שימושים אסורים שאינם תואמים את ההיתר. כל ניסיון של העירייה לברר מה באמת אמור להיות במקום – נתקל בהתנגדות כולל סירוב כניסה לגורמי אכיפה ובטיחות. לכן העירייה פנתה לבית משפט שראה בפרסומים חריגה מהיתר. בית המשפט הוציא במעמד צד אחד צו להפסקת ההתנהלות ולמניעת שימושים חורגים מייעוד עד לדיון בבית משפט".

עוד כתב כוכבי, כי גם בהנחה שהצו יוסר במידה ויתכנסו בעמותה לגבולות השימושים המותרים – לעירייה הזכות והחובה לוודא תקינות, נגישות ובטיחות המקום לשימושים ציבוריים ופי כמה וכמה למוסדות חינוך.

"לכל מי ששאלו למה העירייה לא הקצתה קרקע – לא נמצא כל תיעוד לבקשה של העמותה להקצאת קרקע לא בקדנציה בזאת וגם לא בקודמות. כל בקשה נדונה בהתאם לצרכים של העמותה המבקשת ויכולות העירייה מבחינת פניות שטחי ציבור. לגבי שאלת אופי השכונה – בהיעדר הליך הגשת תוכניות, והיעדר כוונות ברורות – עוד בטרם נשאלת השאלה על אופי העמותה אל מול אופי השכונה – יש קושי בבחינת תנאי הסביבה לצרכים המבוקשים. כל מי שמנסה לקדם מלחמת דת – כאילו לא למד דבר מהעבר: העירייה דואגת לכולם בכפוף לחוק וכך תמשיך".

מהרב שמשון טל נמסר כי הצדדים מנסים להגיע לפשרה: "אנחנו מנסים להגיע לפשרה על מנת שהמקום יפתח ונוכל לקבל את תלמידנו. יש לנו מחלוקות לגבי ניהול המקום עליהם אנחנו מנסים להגיע להסכמים עם עיריית הוד השרון".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן