האחות הגדולה

גננות, זהירות מצלמים אתכן! עקב ריבוי מקרי ההתעללות, הורים רבים נלחמו למען התקנת מצלמות בגני ילדים. לאחרונה, משטרת ישראל החלה לגייס מתנדבים שייצפו במצלמות כדי לסייע בתפיסת גננות מתעללות

עדי פרילינג-אנקורי, חברת מועצת העיר הוד השרון וממונה על קידום מעמד הילד, פעלה רבות עם הורים רבים למען התקנת המצלמות בגנים. כעת היא מבשרת שמשטרת ישראל נעתרה לבקשת מובילי המאבק למען הילדים – לגייס מתנדבים מהקהילה שייצפו בצילומים כשמתקבלת תלונה בנוגע להתעללות.

"מדובר במהלך היסטורי", אומרת פרילינג-אנקורי, ממובילי מחאת הפיקוח על הגיל הרך, חברת הנהלה בעמותה לגיל הרך, ממקימי קואליציית ההורים בישראל לקידום הורות מיטיבה ברשויות מקומיות. "נלחמנו רבות למען התקנת המצלמות כדי להגן על ילדינו. לצערנו, בזמן אמת כשמתקבל דיווח, לצוותי המשטרה לוקח זמן עד שהם צופים בצילומים. בינתיים הגן ממשיך לפעול ולא נסגר".

יחד עם פרילינג-אנקורי פועל מטה המאבק למען הילד, מור דקל יו"ר – העמותה לגיל הרך, לילך יעיש ונטלי בוזגלו שילדיהם עברו התעללות.

פרילינג-אנקורי: "כיום, ברוב הגנים בארץ מותקנות מצלמות. בגדול, מדובר בהליך פשוט – כשהורה מתלונן על התעללות ויש חשד סביר או הוכחות, המשטרה מגיעה ואוספת את מצלמות הגן. מכאן מתחיל הליך חקירה שתחילתו – צפייה במצלמות. כיום ישנם 12 חוקרים בכל הארץ שמטפלים בנושא דבר שמסרבל את התהליך. פנינו למשטרה והצענו להם לגייס מתנדבים שיעזרו להם בנושא הצפייה במצלמות. לשמחתנו הם נענו וכיום אנחנו מחפשים מתנדבים".

לדבריה של פרילינג-אנקורי, כמעט כל אחד יכול לפתוח גן ואין מספיק פיקוח בנושא. "כאמא לשני ילדים שפעילה בנושא אני יכולה לומר כי למרות כל המאמצים שלנו אני עדיין לא רגועה. יש המון גננות מעולות בארץ וגם בהוד השרון. עם זאת גם כאן בעיר נסגרו מספר גנים כשאחד מהם על רקע התעללות. כמי שהנושא הזה בנפשה – אמשיך לעשות הכל למען ילדינו".

כיצד ניתן להתנדב והאם כל אחד יכול?

"כל מי שמעוניין יכול לפנות למשטרה ולהתנדב על פי יכולתו וזמנו. המתנדבים יעברו הכשרה קצרה ויוכלו להתחיל בהתנדבות".

https://drive.google.com/file/d/162j-sCLNArsyPLCByrp5AgRmH01bzdQl/view

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן