גינת מגדיאל תיסגר ותיבנה מחדש כמרחב פנאי ציבורי

ביום רביעי 2.11.22 תיסגר גינת מגדיאל ותגודר, לקראת תחילת עבודות השיפוץ בגינה, משך העבודות כחמישה חודשים.

עיריית הוד השרון הודיעה על תחילת עבודות חידוש גינת מגדיאל, בהודעה שהוציאה העיריה נכתב כי "החזון שעמד בבסיס תכנון הגינה המחודשת היה של פיתוח וניהול המרחב הציבורי בעיר ובגינה באופן שווה לכולן/ם, תוך התחשבות בתפקידה העירוני ההיסטורי והשכונתי החשוב."

העיריה בשיתוף חברת פאבליקה ביצעה תהליך תכנון שכלל פנייה לציבור, ראיונות, סיורים במקום ותצפיות. אנשי המקצוע בעירייה, קיימו יחד עם אנשי חברת הייעוץ "פאבליקה", ניתוח של התפקודים הרצויים של הגינה והתאמתם לציבור הפוקד אותה, כדי לזהות את מגוון האפשרויות למימוש הפוטנציאל שלה.
כמו כן, מנהל הנדסה, אגף שיפור פני העיר ומשרד התכנון "צור וולף", עמלו על תכנון הגינה באופן שיתאם את הצרכים שהוגדרו ועלו בשיתוף ציבור.
מדובר בפעם הראשונה שהליך נרחב של שיתוף ציבור נעשה לפני פיתוח גינה ציבורית, במטרה לתת ביטוי תכנוני לכל צרכי המשתמשות והמשתמשים. הליך שכלל שיחות, מפגשים עם כלל האוכלוסיות העושות שימוש בגינה: ותיקים וותיקות בכדי להבין את המורשת וההיסטוריה של הגינה, הורים, בני ובנות נוער, נשים וגברים.
כמו כן, פקיד היערות בדק את כל העצים בגינה, כאשר מרביתם ישומרו במקביל לנטיעת עצים נוספים להצללת המרחב הציבורי.

לגינה בוצע, בין היתר, תכנון בר קיימא בשילוב חומרי בנייה טבעיים, הנותן מענה לכל קבוצות גיל, מקומות מפגש מגוונים, אזורים מוצלים, כמו גם מתן ביטוי לערך ההיסטורי של מרחב מגדיאל.

הגינה המחודשת תכלול לצד מתקני משחק חדשים ומיוחדים: בריכה אקולוגית, ספרייה קהילתית, שבילי הליכה וריצה, שירותים ציבוריים, גינת כלבים, גינה קהילתית מונגשת לאוכלוסיות מגוונות, שולחנות פיקניק, מיני אמפי על מתווה הקרקע הקיים, כל זאת ללא מדרגות ובנגישות מלאה.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "אנו רואים בשיתוף הציבור כלי בסיסי בקידום מרחב ציבורי שתואם את צרכי התושבות והתושבים, לכן ערכנו הליך מחקר ושיתוף ציבור מקיף, שאפשר לנו לייצר תכנית שנותנת את המענים הטובים ביותר לצרכי המשתמשים בגינה, זאת תוך שימור הערכים ההיסטוריים של הגינה, שתולדותיה שזורים בתולדות העיר. אבקש להודות לכל התושבות והתושבים שלקחו חלק בראיונות ובקבוצות המיקוד, שכתבו למייל ושלחו הצעות, שהשתתפו בשיחות הזום ובסיור היום והלילה. כל אחת ואחד מכם תרם תרומה חשובה, שתבוא לידי ביטוי בגינה שתוך מספר חודשים תיפתח במתכונתה החדשה ותהווה מוקד משיכה לאזור כולו". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן