"גיל שנתיים הנורא"? לא עם הגר איזק והטיפול המשולב שפיתחה

אם גם אצלכם בבית "גיל ההתבגרות הראשון" מייצר אינסוף משברים, אתם יכולים לחכות שהילד יגדל ולקוות שתחזיקו מעמד עד אז – ואתם יכולים להיעזר בהגר איזק, מאסטרית ב-NLP, מומחית בשיטת אדלר וגננת בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנים

צילום הגר איזיק

גיל שנתיים הוא נקודת ציון משמעותית מאוד בחיי הפעוט והמשפחה כולה. אם גם אתם שומעים כל היום מהילד "לא!", "די!!" ו"לא בא לי", אתם לא לבד – לא רק בגלל שהורים רבים חווים את אותו קושי, אלא בעיקר בזכות האפשרות לקבל סיוע מועיל במיוחד מהגר איזק שהמומחיות שלה היא שינוי התנהגויות לא רצויות אצל ילדים דרך שינוי התפישה וההתנהגות של ההורים.

להרחיב את הגבולות – אבל לא לוותר עליהם

הסיבה ל"גיל שנתיים הנורא" היא פער: הילד מפתח מיומנויות שונות ובעקבותיהן עצמאות מסוימת. הפעוט גם מבין שהוא וההורים הם לא אותו אדם, ושיש לו רצונות והעדפות משלו. בהתאם הוא מתחיל לתרגל אוטונומיה, ולבחון את הגבולות. למעשה המרד בסמכות ההורית הוא בלתי נמנע. הבעיה היא שבגיל שנתיים עדיין אין יכולת לווסת רגשות ולדחות סיפוקים. הפער בין הרצון (והצורך) לפתח תחושת מסוגלות לבין חוסר היכולת לשלוט בדחפים מייצר בכי וזעם – ואתגר של ממש להורים.

האתגר הוא לאפשר לילד להמשיך להתפתח וללמוד לבטא את עצמו, כלומר, להרחיב את הגבולות ככל האפשר, ובמקביל להבהיר – באופן חד וברור – מי מנהל את הבית, ומי קובע את החוקים והכללים.

תצפית על הפעוט והמשפחה – כדי לספק המלצות מותאמות אישית אליכם

הגר איזק היא כאמור גננת עם ותק של יותר מ-20 שנים, בוגרת לימודים בשיטת אדלר ומאסטרית בשיטת ה-NLP. הדגש הראשון בתהליך שהיא עוברת עם כל משפחה הוא התאמה אישית. לשם כך היא תגיע אליכם הביתה ותתבונן בפעוט ובכם. על סמך התצפית הנרחבת, היא תזהה את המקומות שבהם נדרש שינוי – כלומר המקומות שבהם תצטרכו להשתנות כדי שגם הילד ישתנה, וגיל שנתיים הנורא יהפוך ללא נורא ואפילו חביב.

מפתח אחד לשינוי הוא לאפשר לילד לבחור, כשאפשר – למשל לבחור מה ירצה ללבוש לגן מבין שתי אפשרויות, או מה תהיה הפעילות אחרי הצהריים מבין שתי אפשרויות. עוד מפתח הוא עקביות התגובה – חייבת להיות תגובה מידית וברורה, וכמובן אחידה מצד שני ההורים.

לשמור על קור רוח ולהתנהל נכון בכל סיטואציה – בעזרת ה-NLP

באופן טבעי גיל שנתיים מייצר סיטואציות שבהן לא קל לכם ליישם את כל הידע הרלוונטי – למשל כשהילד צורח בסופרמרקט, או מסרב להתלבש בבוקר כשאתם ממהרים. הייחוד של הגר איזק הוא השליטה שלה ב-NLP, שיטה שיודעת לזהות את האמונות הלא מודעות והחסמים שמנהלים אותנו. כשאתם הופכים למודעים לאמונות האלה, אפשר לנטרל אותן (גם כן בזכות ה-NLP), ולשנות את ההתנהגות. בדרך זו הליווי הצמוד של הגר איזק, שכולל שימוש בתהליכי NLP, מצליח לחולל שינוי אמיתי, ויציב, באינטראקציה עם הפעוט – שהופכת לנעימה ומעצימה לכולם.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן