בכירים בעירייה לא הגישו הצהרות הון בזמן הקבוע בחוק

בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (26.5) העלה חבר המועצה עו"ד משה חנוכה שאילתה בה ביקש לדעת מתי הגישו בכירי העירייה הצהרות הון, כנקבע בחוק

חבר המועצה עו"ד משה חנוכה. צילום:פרטי
חבר המועצה עו"ד משה חנוכה. צילום:פרטי

במענה לשאילתה העבירה העירייה רשימה מסודרת של בעלי התפקידים שמנה חנוכה, לצד תאריכים בהם הוגשו ההצהרות ואילו חנוכה ציין כי ששלושה מבעלי התפקידים הגישו את הצהרות ההון הרבה לאחר הזמן הנקבע בחוק ועומד על 90 יום. בהם עוזרי ראש העירייה וגזבר העירייה. 

עו"ד חנוכה ציין כי פנה בנושא לראש העירייה, אמיר כוכבי, בתאריך 3.5 ומשלא קיבל מענה הגיש את השאילתה בתאריך 16.5. על פי הטבלא שמסרה העירייה כאמור, עולה כי שני עוזריו של ראש העירייה וכן הגזבר, הגישו את הצהרות ההון רק לאחר פנייתו של חנוכה. הרבה זמן אחרי שנכנסו לתפקיד.

ראש העירייה אמיר כוכבי הסביר כי עת נכנס לתפקיד נמסר לו כי חובת הגשת הצהרות הון חלה רק על ראש העירייה וסגניו ואף רמז לכאורה כי הוכשל על ידי בעל תפקיד שכבר לא עובד בעירייה. לדבריו, בספטמבר שנה שעברה התבקשו אותם בכירים להגיש הצהרות הון על פי חוק והללו התעכבו כך נראה, עד להגשת השאילתה על ידי עו"ד חנוכה.

״אני שמח שהשאלות שלי שוב מעוררות את הנהלת העירייה למינהל תקין ומצר על כך שהצהרות הון של בכירים בעירייה הוגשו רק עכשיו," אמר עו"ד חנוכה, "לא יעלה על הדעת שישנם שומרי סף שאמונים על אכיפת החוק ולא קיימו את הוראות החוק שמחייב הגשת הצהרת הון.״

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן