בית ספר תל"י יסגר המאבק לא צלח

בית ספר תל"י יסגר, המאבק לא צלח. לפני כשבוע ניתנה להורים הארכה לגייס תלמידים נוספים לבית הספר. הבוקר קבלו מכתב ממחלקת החינוך על סגירתו לצמיתות עקב רישום שלא עומד בתקני משרד החינוך

בית ספר תל"י יסגר
תלמחדי בית ספר תל"י מוחים על ההחלטה לסגור את בית הספר בשנת הלימודים הבאה צילום די מדיה

בשבועות האחרונים ניהלו הורי תלמידי בית הספר תל"י מלחמה מול משרד החינוך ומחלקת החינוך של עיריית הוד השרון. לאחר הפגנות ומאבק ממושך מצד ההורים – שר החינוך יואב קיש, ביקש לתת הזדמנות נוספת לבית הספר.  המטרה הייתה לגייס תלמידים נוספים על מנת להצדיק את קיומו. הורי התלמידים מספרים שהצליחו לגייס 223 תלמידים. לעומתם, בעירייה טוענים שרק 216 תלמידים נרשמו.

הורי התלמידים: "קבלנו את המכתב בתדהמה. שלחו לנו נתונים על חמש כיתות לא תקניות שבשל כך הוחלט על סגירתו הרשמית של בית הספר". 

שרי ירושלמי ממובילות המאבק: "הנתונים אינם נכונים מאחר שאת התלמידים שכבר לומדים בבית הספר לא החשיבו. כרגע נראה שעל פי נתוני העירייה חסרים 7 תלמידים שבפועל זה לא נכון. ביקשנו להיפגש עם מנהלי הרישום של מחלקת החינוך כדי להראות להם אסמכתאות והוכחות לכך – אך מתעלמים מאתנו". 

לדברי ההורים, העירייה ממשיכה בקו של קביעת עובדות בשטח חוסר שיתוף פעולה עם קהילת בית הספר. "ריכזנו בעצמנו רישומים ומספרי האסמכתאות של 223 ילדים המבקשים ללמוד בבית הספר. אנו עומדים מאחורי כל ילד וילד ויכולים להוכיח זאת שחור על גבי לבן. אנו דורשים מהעירייה שקיפות והוגנות בהצלבת הנתונים, לא יתכן שקיים פער כל כך גדול בנתונים. לא יתכן שיסגרו בית ספר שלם בעקבות מחסור של 7 תלמידים בלבד.

פנינו ללשכת שר החינוך בבקשה להתערבותם המיידית בנושא, מלשכת השר נמסר כי הם יבררו את מהות הפער. אנו מודים לשר החינוך על תמיכתו בקהילת תלי ובטוחים כי הנתונים הנכונים יצאו לאור. אנחנו לא נפסיק עד שזה יקרה". 

מעיריית הוד השרון נמסר: "למרות הליך רישום מיוחד – פחת הביקוש לבית ספר תל״י ומשרד החינוך לא יתקצבו. בהמשך לשיח בין העירייה למשרד החינוך בו שמעו שר החינוך מר יואב קיש וראש העירייה אמיר כוכבי את קהילת ההורים – הוחלט על ידי משרד החינוך והעירייה לבחון התכנות להמשך פעילות בית הספר. לצורך כך, נפתח מחדש הרישום לכלל תלמידות ותלמידי בית הספר ולתושבות ותושבי הוד השרון, תוך דרישה של משרד החינוך לכיתה תקנית אחת לפחות בכל שכבה.

בסיום שבוע הרישום המיוחד בסוף השבוע שעבר, עמד סך הנרשמים לבית הספר תל"י על 216 תלמידות ותלמידים בלבד. לאחר בחינת הנתונים נמצא כי בחמש שכבות גיל בכיתות א׳ ב׳ ג׳ ז׳ ו ח׳ אין די תלמידים כדי להפעיל ולו כיתה תקנית אחת (העומדת בהתאם להנחיית שר החינוך על 21 תלמידות.ים). לפיכך הודיע משרד החינוך כי אינו חוזר בו מהחלטתו שלא לתקצב את בית הספר, אשר ייסגר בשנת הלימודים תשפ"ה. 

בהמשך להודעת המשרד על סגירת בית הספר, אגף החינוך העירוני נערך לקליטה מיטבית של התלמידות והתלמידים בבתי הספר בעיר, בכדי לאפשר להם את העוגנים החברתיים הרחבים ביותר . העירייה תעמוד לצד התלמידות, התלמידים וההורים בכל דבר ועניין, על מנת שעד פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, יקבלו כל התלמידות והתלמידים את מלוא המענים וישתלבו בצורה המיטבית במוסדות החינוך הקולטים". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן