בית חולים מאיר מסכם את 2020: כמה חולי קורונה אושפזו? בן כמה היה החולה הצעיר ביותר? כמה ניתוחים נערכו? ולסיום אופטימי – כמה תינוקות חדשים הגיחו לאוויר העולם בשנת הקורונה

שנת 2020 הייתה אחת השנים המאתגרות ביותר שהכרנו, כזו שלא תישכח במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית עוד זמן רב. מגפת הקורונה הביאה עימה היערכויות מיוחדות של בית החולים, והתמודדות יומיומית מאתגרת ואמיצה עם מחלה קטלנית ומדבקת במיוחד.אלפים הגיעו לחדרי המיון, מאות אושפזו וכאלפיים אנשי צוות חוסנו כנגד המחלה כבר בשבוע הראשון להגעת החיסונים. לצד הקושי, שנת 2020 הייתה מלאה בגילויי סולידריות של צוותי בית החולים והקהילה, למען החולים והצוותים המטפלים בהם. בשנת 2020 זכה המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית בהישגים מרשימים המעידים שוב על היותו מרכז רפואי מצטיין ומוביל בארץ.

נפתח בסוף אופטימי לשנה מורכבת. במרכז הרפואי מאיר נולדו למעלה מ-7,000 תינוקות עם נתוני שיווין בין שני המינים. בין הרכים הנולדים: 120 זוגות תאומים, שתי שלישיות מרגשות ו-634 פגים שזכו לטיפול מהמובילים בעולם בגישת NIDCAP – טיפול התפתחותי התומך בפג ובמשפחתו, לצד טיפולים במוסיקה ולמיזם הקראת ספרים לתינוקות בפגיה. מחלקות היולדות שודרגו, והקורסים להכנה ללידה והסיור המוכר הפכו לווירטואליים בהתאמה לרוח התקופה .

לצד הקורונה, בשנת 2020 זכה המרכז הרפואי מאיר בהישגים מרשימים: על פי דירוג שערך משרד הבריאות, מלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ילדים זכה במקום הראשון מבין כל בתי החולים בארץ עם ציון של 94.73 ומלר"ד מבוגרים במאיר זכה גם הוא למקום בצמרת מבין כלל בתי החולים בישראל. 

בדו"ח היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות בנושא זיהומים נרכשים נמצא כי מאיר במקום הראשון עם מספר הזיהומים הנמוך ביותר מבין בתי החולים הגדולים והבינוניים בישראל גם יחד. בדו"ח מדדי האיכות של משרד הבריאות שפורסם גם הוא השנה ובו מדורגים בתי החולים בישראל על פי מדדי איכות בקריטריונים שונים – זכה מאיר לציון מוביל של 9.98 המעיד על עשייה איכותית בתחומי רפואה רבים ומגוונים.

כמו כן, בסקר נתוני שביעות רצון מחדרי המיון דורג מרכז רפואי מאיר במקום הגבוה ביותר מבין בתי החולים הגדולים ומיון ילדים עמד גם הוא בראש הרשימה עם מספר הילדים המבקרים הגבוה ביותר בישראל. 

הישגים אלו הינם פרי עבודתם המאומצת והמקצועית של אנשי הצוות בבית החולים בכל ימות השנה.

וקצת מספרים:

במחלקות לרפואה דחופה בבית החולים טופלו כ-141 אלף פניות השנה, מתוכם במלר"ד ילדים כ-26 אלף ילדים ובני נוער עד גיל 18. כ-3,793 מקרים לאחר תאונות דרכים טופלו במאיר ובמחלקות האשפוז השונות אושפזו כ-60 אלף איש. כמו כן, בוצעו כ-20 אלף ניתוחים ולמעלה מ-2,000 צנתורים. במרפאות החוץ של המרכז הרפואי מאיר נערכו השנה כ-346 אלף ביקורים. 

חולה הקורונה הצעיר ביותר שהחלים היה רק בן 22 יום – המבוגרת ביותר שהחלימה בת 100

במהלך שנת 2020 ערך המרכז הרפואי מאיר 86,487 בדיקות קורונה. לחדר המיון הביולוגי (קורונה) הגיעו למעלה מ-6,000 איש, ו-855 חולי קורונה אושפזו במחלקות הקורונה בשנה שחלפה. 

חולה הקורונה הצעיר ביותר שאושפז היה תינוק בן 22 יום בלבד והחולה המבוגרת ביותר שהחלימה ושוחררה הייתה בת 100 לאחר אשפוז בן 17 יום! חולה הקורונה שאושפז הכי הרבה זמן והחלים היה בן 45 אשר אושפז למעלה מארבעה חודשים והיה מורדם ומונשם יותר מחודשיים.

עם הגעת החיסונים לארץ החל צוות המרכז הרפואי מאיר לחסן באופן נמרץ את הצוותים. כבר בשבוע הראשון חוסנו כ-2,000 אנשי צוות, ובימים אלו חובר בית החולים לכללית כדי לסייע ולהקדים את החיסונים לתושבי אזור השרון.

רוח התקופה – קורונה 2020

במהלך שנת 2020 פעל המרכז הרפואי מאיר נמרצות להתאים את המחלקות ואת פעילותו לתקופת הקורונה. לצד שינוי בהנחיות במחלקות למניעת מקרי הדבקה בנגיף, נעשתה פעילות רבה להתאמת הטיפולים לתקופה: חלק ממרפאות החוץ מאפשרות ביקורים וירטואליים למטופלים המעדיפים טיפול מרחוק עקב המגפה; מחלקת היולדות עורכת קורסי הכנה ללידה וירטואליים, סיור מודרך אונליין ליולדות ומתחם מיוחד הוקם ליולדות חיוביות או חשודות לקורונה. 

מרכז הספורט לילדים ולנוער המשיך את פעילותו מרחוק  ב"זום" בימי הסגר על מנת לאפשר לילדים לשמור כמה שניתן על פעילות גופנית ואורח חיים בריא בימים.

כנס מאיר השמיני לחדשנות, מחקר ופיתוח המתקיים מדי שנה, נערך גם הוא במתכונת דיגיטלית ייחודית ופרק מיוחד בו הוקדש למחקר קורונה.  

בנוסף, פתח המרכז הרפואי מאיר מרפאת מחלימים על מנת לוודא כי חולים אשר חלו בקורונה אכן החלימו באופן מלא ולא נותרו עם נזק בריאות אשר עלול להביא לנזקים שאינם הפיכים. מערך הפיזיותרפיה של בית החולים שולב בטיפול בחולים ובמחלימים והודות לניסיון הרב שלו בטיפול בחולי ריאות ותוכנית ייחודית שפתח לשיקום מחלימים מקורונה, הפך למוביל בתחום. 

ולבסוף, ברוח הזכיות המרגשות של הספורטאים האולימפיים, ממשיך המרכז הרפואי מאיר להיות המלווה הרפואי הרשמי של הסגל האולימפי למעלה מ-20 שנה. גם בשנה יוצאת דופן זו המשיכו הספורטאים לקבל טיפול מקצועי ומסור של הצוות. מחזיקים אצבעות וגאים בכם.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן