בית הספר הירוק זכה בפרס היוקרתי של "פרויקט האקלים למצוינות"

בית הספר הירוק, לדיאלוג מקיים על שם אריאל שרון בהוד השרון, זכה יחד עם 250 בתי ספר נבחרים ברחבי העולם, ב- Climate Action Project School of Excellence. הפרס מעניק הכרה בהצטיינות בתי ספר אלו בעבודתם האינטנסיבית בתחום החינוך האקלימי.

 

ה- Climate Action Project הוא פרויקט חינוך גלובלי בחינם שהושק על ידי Take Action Global, עמותת חינוך שבסיסה בארה"ב, בהשתתפות 2,700,000 מורים ותלמידים ב- 146 מדינות. מטרת הפרויקט היא לסייע לתלמידים ללמוד על משבר האקלים ולהפיץ פתרונות באופן מקוון. זו השנה השנייה שבית הספר הירוק משתתף בתוכנית האקלים, כאשר מי שיזמה ומובילה את התוכנית זו רכזת הקיימות של בית הספר, ליאורה חי-אופק.

"אנחנו מחנכים את התלמידים לחשוב עולמי ולפעול מקומי. המשבר כאן ואנו נמצאים בנקודה קריטית. התכנית מאפשרת לנו לשתף בפתרונות מקיימים בהתמודדות עם המשבר עמו הדור הנוכחי יצטרך להתמודד ולשאת בתוצאות. שנת הקורונה זימנה לנו מפגשים מקוונים עם בתי ספר ברחבי העולם והתלמידות/ים הבינו עד כמה כולנו כפר גלובלי אחד, כולם מתמודדים עם אותה בעיה ויכולים לחשוב יחד על פתרונות בהתמודדות עם המשבר", אמרה ליאורה.

רעות פישר, מנהלת בית הספר הירוק: "תכנית האקלים של בית הספר היא חלק בלתי נפרד מהייחודיות של בית הספר הירוק והמחויבות שלנו לדיאלוג מקיים בין אדם לאדם ואדם לסביבה. אנו עורכים שיעורים בנושא לכלל הקהילה, סיורי ניקיון בשכונה ובחופים, מעבירים שיעורים בגינות בית הספר, מלמדים בכיתות באמצעות כלים טכנולוגיים והכל על מנת לעורר שינוי בהתנהגות התלמידים בנקיטת פעולות שונות בחיי היום יום שלהם".

מנהלת אגף החינוך מיכל אפרתי: "מערכת החינוך בהוד השרון שמה דגש על חינוך לשמירה על הסביבה ולקיימות, מתוך הבנה שהתלמידות והתלמידים יצטרכו להגיב למשבר האקלים בדרך המהירה והיעילה ביותר כדי להוביל לשינוי דפוסי חשיבה ופעולה".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "מברך את צוות בית הספר הירוק, התלמידות והתלמידים על הזכייה בפרס. משבר האקלים נוגע בכולנו ועלינו לפעול באופן מיידי, ולשנות דפוסי חשיבה. פעילות מערכת החינוך העירונית בנושא היא חלק מתכנון עירוני ואזורי ומהווה דרך מרכזית להוביל שינוי למען דורות העתיד".

ראש העירייה אמיר כוכבי
הגיע הזמן שהמדינה תגנוז את תוכנית הבניה בתע"ש

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן