בגדי ויצו החדשים

מתנדבות ב"ביגודית" ויצו בעיר הוד השרון, נדהמו לקרוא פוסט הטוען כי מחירי הבגדים הועלו, חלקם נזרקים ושרק חלק קטן ממכירת הבגדים שנתרמים – עובר לנזקקים

סימה צ'יקו

לאחרונה תושבת העיר יצאה נגד מפעל החסד – "ביגודית" של מתנדבות ויצו, שאוסף בגדים יד שניה ומחזיר אותם במחיר סמלי לקהילה. "שמעתי ש'הביגודית' הינה של זכיין ורק חלק קטן מהרווחים עובר לנזקקים. זה נכון?", כך נכתב בפוסט שעורר את כעסן של מתנדבות ויצו. מי שכתבה את הפוסט טענה על דרך המשל של 'בגדי המלך החדשים' – כי המלך (ויצו) הוא עירום. בעקבות הפוסט, בקרנו במקום וראינו שהמלך לא רק שהוא לא עירום – הוא מתהדר בבגדים חדשים.

"לפני כשבוע, נתקלנו בפוסט שהועלה בפייסבוק, בו נטען שהמחירים של הפרטים שנמכרים אצלנו הוקפצו והפכו ליקרים. הכותבת שבחרה להישאר אנונימית כתבה שה'ביגודית' הנה של זכיין ורק חלק מההכנסות עובר לנזקקים", אומרת סימה צ'יקו מנהלת ה'ביגודית', שמספרת על עבודת הקודש שנעשית בסניף.

ענת אזולאי

'ביגודית' ויצו ברחוב הבנים בעיר הוד השרון, נשענת על תרומות של משחקים, ביגוד, הנעלה, ספרים וכלי בית, אותם תורמים התושבים. המוצרים והפריטים נמכרים במחירים מצחיקים. לפי הבדיקה המדגמית שלנו -30 שקל לשמלה, 20 שקל לחולצה וגם הנעליים במחיר דומה.

לדברי ציקו, המתנדבות במקום משרתות את התושבים על חשבון זמנן באהבה וללא כל תמורה. "כל מי שנמצאת כן היא מתנדבת שמקדישה מזמנה. לאחרונה שמענו טענות שאנחנו זורקות בגדים לפח. מדובר בשמועה שגוייה. אנחנו ממיינות את כל הבגדים ורק פריטים בלויים או שבורים מועברים למחזור. אנחנו אוהבים את התושבים וכל מה שאנחנו רוצות זה להטיב ולסייע לכולם.

אותה אישה שהעלתה את הפוסט, ככל הנראה התחרטה. היא ערכה אותו וציינה שהתכוונה לבדוק 'שמועות' וביקשה את סליחתנו. אנחנו לא כועסות רק רוצות לבקש – תורידו את היד מהמקלדת. לא כל שמועה היא נכונה".

ענת אזולאי יו"ר ויצו בעיר הוד השרון: "ה'ביגודיות' שלנו מובילות שלושה ערכים מרכזיים: סיוע לחברה ולקהילה בדגש על משפחות רווחה, נשים, נערות וילדים יוצאי מעגל האלימות במשפחה. שמירה על איכות הסביבה -מחזור ויצירת מקום להתנדבות בטוחה עבור הגיל הבכיר. בנוסף, הפעלת 'הביגודית' שמשרתת גם נזקקים וגם את התושבים שמעודדים את נושא הקיימות, שמוצאים כאן שלל בגדים ופרטים במצב כמעט חדש".

 לדברי אזולאי, חנויות יד השנייה של ויצו, הן מפעל חברתי המופעל באמצעות 1000 מתנדבות. כל הכנסותיו מיועדות לנשים, נערות וילדים יוצאי מעגל האלימות במשפחה. "התרומות המגיעות אלינו וממוינות בקפידה על ידי המתנדבות אשר עברו הכשרה מתאימה. התרומות הראויות עוברות למכירה בחנויות והבגדים הבלויים מועברים למחזור. חשוב לנו לציין ולהבהיר לתושבים שאנחנו מקפידים לנצל את כל התרומות עד תום למען המטרה החברתית החשובה ולמען הסביבה.

המשחקים וספרים שמגיעים אלינו, נבדקים בקפידה, עוברים מיון ומועברים לחנות למכירה ולשימוש חוזר. אין לנו זכיין כפי שנטען וכל הכסף מהמכירות עובר בחזרה לקהילה".

לאזולאי חשוב להדגיש כי אנשים המגיעים אל ה'ביגודית' מהרווחה, מקבלים פריטים ללא תשלום עבור כל אחד מבני המשפחה, ארבע פעמים בשנה.

לסיום מבקשת אזולאי את תמיכת הקהילה: "נשמח להמשך של תרומות כדי שנוכל להמשיך לסייע לכל הגופים שנעזרים בנו".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן