אמיר כוכבי – "פירוק משרד החינוך מהסמכויות שלו – מפורר את החינוך הציבורי"

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי התייצב בראש המאבק נגד ההסכמים הקואליציונים "יש בהסכמים דריסה של סמכויות השלטון המקומי, ההתעקשות על מערכת חינוך ציבורית מגוונת יוצרת את המרקם של עם ישראל "

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי צילום אייל טואג
המאבק של הרשויות המקומיות נגד השינויים המתוכננים במערכת החינוך עולה רמה, לטענת כוכבי הכוונה לחייב את הרשויות המקומיות לשאת בעלויות תקצוב חינוך פרטי וחינוך מוכר שאינו רשמי של הזרם החרדי וכוונת הממשלה להפקיע מסמכויות הרשות המקומית לתת לש"ס סמכויות של עיר במערכת החינוך בכל הארץ של מערכת החינוך החרדית ללא יכולת התנגדות של העיריה היא חמורה.
 
כוכבי " ההסכמים הקואליציוניים מפרקים את מערכת החינוך הישראלית, מרוקנים מתוכן את משרד החינוך ומפוררים את המרקם העדין מאוד של ההובלה המשותפת של החינוך בישראל. לקראת סוף השבוע התברר כי על פי ההסכמים תקצוב המערכות העירוניות יופנה לבינוי ופדגוגיה של מוסדות חינוך לא רשמיים ואף פרטיים של הזרם החרדי. מדובר באלפי כיתות שיקבלו תעדוף למרות שזה מנוגד להנחיות ולהתהליכים. בנוסף התברר כי רשת חינוך חרדית קיבלה ״סמכויות של עיר״ לכל נושא הרישוי והבינוי ולמעשה תוכל לבנות בעצמה, מתקציבי עיריות בכל מקום שתרצה ללא מעורבות הרשות המקומית. המרכז לשלטון מקומי ומרבית ראשי הרשויות בישראל ואני איתם, יצאו בצעקה ״די להרס מערכת החינוך נשמח ששכל ילד וילדה במדינה יתוקצבו על פי העדפתם החינוכית – אבל לא בדריסה ורמיסה של ילדות וילדים אחרים."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן