אין חניה אין לקוחות

לאחר סגירת החניון בכיכר מגדיאל בעלי העסקים מדווחים על ירידה בתנועת הלקוחות. מיכאל, בעל חנות : "העירייה צריכה להגיע עם הבעלים של הקרקע להסדר". דני מפיצה קיד: "הפסקנו לעבוד ביום שישי כי הלקוחות לא באים בגלל החניה"

כשבעלי העסקים התריעו שסגירת החניון בכיכר מגדיאל תבריח לקוחות היו מי שחשבו שמדובר באיום סרק, אבל המציאות הוכיחה שהחשש היה מוצדק.

24 שעות לאחר שנסגר החניון, בגלל מחלוקת של העירייה עם הבעלים של הקרקע, יצאנו לבדוק מה אומרים הלקוחות והעסקים והתשובות היו חדות ונוקבות.

בכניסה לדואר מצאנו את אלישבע בן סימון, תושבת העיר, שמגיעה לכיכר בכל יום ונלחמת כדי למצוא חניה. "הצטערתי מאוד לראות שסגרו את החניון", היא אומרת. "אני מבינה שמדובר בחניון פרטי, אבל מן הראוי שהעירייה תמצא פתרון לתושבים. יש פה מרכז מסחרי גדול, דואר, מחלקת הרווחה. אי אפשר לסגור חניון ולא למצוא פתרון. 

מיכאל, בעל חנות אמש, מעיד כי יש ירידה גדולה מאוד של תנועת לקוחות: "לקוחות אומרים לי שהם מסתובבים פה שעה ולא מוצאים חניה ולכן הם הולכים למקומות אחרים, כמו הקניון, שם יש חניה". 

אלישבע בן סימון. העירייה צריכה למצוא פתרון. צילום: קרן שלהבת
אלישבע בן סימון. העירייה צריכה למצוא פתרון צילום: קרן שלהבת

מדובר בחניון פרטי. העירייה ניסתה להגיע עם בעלי החניון להסדר, אבל זה לא צלח. מה אתה מציע?

"העירייה צריכה להגיע עם הבעלים של הקרקע להסדר. כמו שהעירייה יודעת לדרוש מאיתנו מיסים ולחייב אותנו על כל דבר, במידה והיא צריכה לשלם – שתשלם. זה דרך דו סטרית. אם מגיע לבעל הקרקע כסף – הוא צריך לקבל את הכסף. כשתכננו מרכז מסחרי ולא עשו מקומות חניה – חובת ההוכחה על העירייה. אנשים לא ירחפו באוויר. יש להם רכב, זה חלק מהחיים שלנו היום והעירייה צריכה להכיר בכך ולפתור את הבעיה". 

אם בימי חול יש מצוקת חניה, אז בימי שישי מדובר בקטסטרופה של ממש, ולא פעם מעידים בעלי חנויות במקום שהמצוקה גורמת לקטטות בין נהגים. לדברי אולג חפץ מלחם הכיכר "הלקוחות חונים בחניה כפולה וחוטפים דוחות. הרבה לקוחות אמרו לי שאין להם ברירה והם ייאלצו ללכת לקנות במקומות אחרים".

דני מפיצה קיד מפעיל את העסק כבר 30 שנה בכיכר, והוא אחד מסמלי המקום. הוא שרד את המלחמות, את האינפלציה, את האבטלה, את הקורונה, אבל אפילו בשביל אדם חזק כמוהו סגירת החניון היא מכה קשה שגרמה לו להרים ידיים, לפחות בימי שישי. "הפסקנו לעבוד ביום שישי כי הלקוחות לא באים בגלל החניה", הוא אומר. "גם ככה הקניונים לוקחים לנו את העבודה בגלל שיש להם הרבה חניות, אז בבקשה שיתחשבו בבעלי העסקים כדי שלא נישבר".

דני מפיצה קיד עם קרן שלהבת
דני מפיצה קיד עם קרן שלהבת

פניתם לעירייה?

"אני לא פניתי, אבל אולי בעלי עסקים אחרים פנו. אני מאמין שראש העירייה יעשה את הכל בשביל למצוא לנו פתרון כדי שהלקוחות לא יברחו למקומות אחרים".

אחד התושבים סיכם את המשאל הקצר שלנו במלים הכי נוקבות: "בושה שסוגרים פה את החניה בגלל מחלוקת של כמה אלפי שקלים. זה חבל מאוד שככה מתייחסים לתושבים".

מעיריית הוד השרון נמסר

"החניון ברחוב טרומפלדור צפוי להיסגר בתאריך 9.5.21, בין היתר משום שטרם הושגה הסכמה עם בעלי הקרקע לגבי המשך השימוש במגרש בשל דרישה להעלאה חדה בתעריף השימוש. לרשות ולשימוש התושבות והתושבים עומדים כמה חניונים, בהם שני חניונים שמורחבים ומוכשרים לכך, ברחוב סוקולוב פינת מורשת.

בקרוב יוגש לעיון הציבור ולאחר מכן לאישור המועצה תיקון לחוק העזר העירוני לחניה באופן שיגדיר מחדש את מאפייני החניה ברחבי העיר ויאפשר אופני חניה מגוונים במרחב הציבורי ללא צורך בתשלום עבור תו חניה, כל זאת תוך הקפדה על זכות החניה של דיירות ודיירי הרחובות הסמוכים למרכזים עסקיים ותוך שמירה על עקרונות תכנון המקדמים הליכתיות בטוחה ושימוש מיטבי במרחב הציבורי."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן