איך תראה הוד השרון בעוד 30 שנים? מירב שניר מהנדסת העיר נותנת תחזית

בעוד 30 שנה צפויה מדינת ישראל להכפיל ואף יותר את מספר תושביה. הצמיחה הדמוגרפית מביאה איתה אתגרי תכנון אדירים למדינה וגם לרשויות המקומית.  מירב שניר מהנדסת העיר של הוד השרון על תמונת העתיד של העיר

מירב שניר מהנדסת העיר הוד השרון צילום נס הפקות

הוד השרון של 2053 תיהנה ממדיניות העירייה היום המקדמת עיר נגישה לתנועה בטוחה במרחב. עיר של עירוב שימושים ונגישות להולכות והולכי רגל ורצף מחובר של שבילי אופניים. רשת תנועה רכה שתאפשר הגעה למוקדי החינוך, המסחר התרבות והתעסוקה ללא הסתמכות על כלי רכב.

העיר שתגדל על פי תוכנית המתאר תתבסס על תחבורה ציבורית ומערכת הסעת המונים מפותחת שבבסיסה מערכת המטרו, שאנו נאבקים על מנת שתיתן את המענה הטוב ביותר לאזורי המגורים והתעסוקה הקיימים והעתידיים. לצד המטרו יהיו בעיר כ- 50 קילומטרים של שבילי הליכה ואופניים, אשר יקלו על ההתניידות של התושבות והתושבים בתוך העיר.

גם בעתיד, הוד השרון תמשיך להיות עיר עם מרקם משולב, מרושתת שטחים ירוקים הכוללת בתוכה קילומטרים של ערוצי נחלים משוקמים. דרך רמתיים עוברת כבר כעת תהליך שינוי, ותמשיך לשנות את פניה ל"קארדו", הלב של הוד השרון – עם בניה חדשה משני צדיה, בשילוב מבנים לשימור שיעידו על ההיסטוריה של העיר ושל המושבות מהן צמחה.

הודות לתכניות התחדשות עירונית המקודמות היום, אנו מחזקים עירוניות מיטיבה המתבססת על נגישות של כל התושבות והתושבים לעשרות הפארקים והגינות הציבוריות ולשלל השירותים העירוניים והמסחריים, תוך הסתמכות על הליכתיות ורכיבה על אופניים. יתרה מכך, הרבה לפני 2053, תתחדש הוד השרון בהיכל תרבות חדש, בית חולים ואיצטדיון ספורט חדיש.

 

אקו פארק הוד השרון תעסוקה תרבות ופנאי

חלקו הצפוני והחדש (כיום כבר לקראת מכרז פיתוח) של אזור התעשייה נווה נאמן, יצטרף להתחדשות של החלק הקיים – כסביבת תעסוקה מודרנית המספקת מקומות עבודה איכותיים לתושבות ותושבי העיר, מאפשרת להם להימנע מבזבוז זמן בפקקים ומחזקת את ההכנסות הנדרשות לביסוס חוסנה הכלכלי של העיר. בשעות הלילה יהפוך אזור התעשייה לאזור פנאי ובילוי מגוון לרווחת התושבות והתושבים.

חיזוק הרחובות המחברים את מגדיאל במזרח העיר לחלקים המערביים, ע"י הרחבה מבוקרת של הרחובות הקיימים וחידוש התשתיות בהם, יבטיח תנועה זורמת בין השכונות בעיר.

שכונות חדשות, הכוללות מגורים איכותיים, תעסוקה ושטחים פתוחים יפותחו באזורים שונים בעיר.
• בצפון מזרח העיר, מתחם 1202 הסמוך לציר 531 ותחנת הרכבת, שקיבל לאחרונה את ברכתה של הועדה המקומית.
• במרכז, תכנית התפר שתייצר חיבור בין מגדיאל למרכז העיר ותכלול גם פארק עירוני רחב.
• במערב העיר, תכנית בית הנערה המשופרת, הנמצאת היום בשלב תכנון לביצוע, תבטיח סביבת מגורים איכותית בקרבת ערוצי הנחלים ומתחם בית הנערה פארק חורש טבעי שישומר וישודרג לצרכי ציבור כלל עירוניים.
• בדרום העיר נמצאות בשלבי תכנון מוקדמים שכונות נוספות המסתמכות על קו המטרו שאנו פועלים על מנת שיוסט דרומה, כך שיתמוך הן בבניה הרוויה למגורים והן באזור התעשייה נווה נאמן וחיבור דרך הים אל כביש 4 במחלף.

1202 אלפי דירות חדשות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן