אחרי ההצפות: עיריית הוד השרון פועלת לשיקום נזקי הגשמים ולחיזוק המוכנות לאירועי גשם עתידיים

צוותי אגף התשתיות ואגף שפ"ע של העירייה עמלים החל מיום חמישי, על שיקום הנזקים שנגרמו כתוצאה ממשקעי הגשם החריגים שפקדו את העיר.

כ- 130 מ״מ גשם בפרק זמן קצר הביאו להצפה במספר מוקדים בקרבת נחל הדר בעיר והצוותים מבצעים עבודות שיקום ותיקון התשתיות העירוניות ובכלל זה, מדרכות, כבישים, קולטנים שניזוקו, פתחי ניקוז, מעברי ומובילי מים, העמקת והרחבת התעלות שנפגעו.

בין השאר פועלים צוותי העירייה יחד עם רשות ניקוז ירקון להרחבת נחל הדר דרומית לרחוב פשוש. העבודות שהתחילו ביום שלישי ה-1.12 צפויות להימשך כ-10 ימים. בנוסף נעשות עבודות להרחבת והעמקת התעלות ברחובות קיבוץ דליה, הנרייטה סאלד, אם הקבוצות, לילך ורבין. 

ביחד עם רשות הניקוז ורשות נחל הירקון נבדקות ההשלכות של הטיית תוואי נחל הדר שנעשתה לפני למעלה מעשור על ידי העירייה כדי לאפשר קידום של תוכניות בניה ושוב כמה שנים לאחר מכן כחלק מפרויקט האגם. נחל הדר שמוגדר כנחל אכזב הוכנס לפני שנים לצינור וכלל הטיות של תשעים מעלות בשני מוקדים וההצפה לאורכו הייתה בשל שאיפת המים להגיע לתוואי הטבעי.

בשנתיים האחרונות השקיעה עיריית הוד השרון מיליוני ש"ח בשדרוג תשתית הניקוז העירונית, כמו גם בתשתיות ניקוז חדשות ברחובות שלא היה בהם כלל ניקוז. הפעולות כוללות גם ניקוי שוטף ותכוף של פתחי הניקוז השונים ברחבי העיר, על מנת לוודא שאינם חסומים.  

לאור אירועי ההצפות, זימן השבוע אמיר כוכבי ראש עיריית הוד השרון את שלמה שרר, מנכ"ל רשות ניקוז ירקון לבחינת הפתרונות הראויים. כוכבי ושרר אף יצאו לסיור במוקדי העבודות במטרה לבחון מקרוב את הפתרונות הרצויים. בנוסף עורכת העירייה מהלך של תחקור והפקת לקחים, על מנת לבחון את התנהלות כל הגורמים ולחתור לשיפור לקראת אירועים דומים בעתיד. 

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "השינויים האקלימיים הופכים אירועים של גשם בכמויות גדולות תוך זמן קצר לתכופים יותר ויותר ומחייבים קידום מהיר של פתרונות ניקוז. נוכח פריצת התוואי של נחל הדר שהונדס בעבר לתוך תעלות, זימנתי את מנכ"ל רשות ניקוז ירקון שלמה שרר לדיון בנושא על מנת לבחון קידום מהיר ככל הניתן של פתרונות  הנדסיים כמו גם קידום מענים נוספים דוגמת הקמת אגני שיהוי לנחלי קנה, הדס והדר שיוכלו לקלוט כמויות מים גדולות, בחינת דרכים לפתיחת ערוצי נחלים שנחסמו והעמקת אפיקי הזרימה. במקביל מקדמת העירייה מזה זמן מדיניות חדשה של תוכניות הבנייה בעיר, על מנת שיכללו תשתיות ניקוז שיעמדו בעומסים גדולים, יותירו שטחי ניקוז וחלחול ולא יפגעו בתוואי זרימת הנחלים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן