אחים לנשק גם בעורף

מאז ה-7.10 גילה עם ישראל את כוחו מחדש. אלפי מתנדבים יצאו לסייע לתושבי עוטף עזה – מהתנדבות במפעלי תעשייה, קטיף ירקות בדרום ועד לשמרטפות על ילדי העוטף וילדי חיילי צה"ל במילואים. אחת היוזמות המרגשות הן של "מנהלת סיוע לתעשייה" ב "חמ"ל אחים לנשק"

אחים לתעשיה

מנהלת סיוע לתעשיה של אחים לנשק מרכזת  מתנדבים למפעלי התעשייה על מנת לאפשר לקטר הכלכלי של המדינה לחזור לפעילות מרבית תוך זמן קצר ולשמר את מקומות העבודה לעובדים שנאלצים להעדר.

"ביישובי העוטף ובצפון עומדים מפעלים ללא עובדים ומחכים לידיים עובדות. מפעלי הגאווה "כחול לבן" בסכנה. אנחנו קוראים לכל מי שיכול לסייע בהתנדבות להצטרף למאמץ הלאומי", אומרים במנהלת הסיוע לתעשייה בחמ"ל. 

חמ״ל אחים לנשק האזרחי הוא התארגנות של קבוצת אנשים שפועלים בהתנדבות מלאה, לכל צורך של התושבים והחיילים. משימות של חילוץ ופינוי תושבים מקו האש, איסוף ושינוע של ציודים חסרים, חיבור בין משפחות שנותרו חסרות כל למשפחות מארחות, שרותי הסעות, סיוע באיתור הנעדרים, גיוס תרומות ועוד. 

באזור הדרום – בשדרות, בקיבוצים ובמושבים ישנם כ 110 מפעלי תעשייה שמעסיקים 20,000 עובדים כאשר חלק ניכר מהמפעלים הם מפעלים חיוניים. כעת, כשעשרות מפעלים נותרו ללא ידיים עובדות – הוקמה בחמ"ל מנהלת הסיוע לתעשייה שמחברת מפעלים למתנדבים שמוכנים להגיע לדרום או לצפון כדי לסייע במצב שנוצר. 

 

"המטרה שלנו היא להמשיך את הייצור הישראלי ולא לאפשר למלחמה לקטוע אותו" אומרים במנהלת הסיוע ומדגישים שחלק ניכר מהעובדים רוצה לחזור לעבודה ובפועל איננו יכול. "תשלום הפיצויים לא מהווה תחליף לידיים עובדות ולא נותן את המענה הדרוש המפעלים חייבים לייצר על מנת לשמר את הלקוחות ולהבטיח את מקומות העבודה והפרנסה לעובדים שנאלצים להעדר בתקופה זו, אם בשל התגייסותם למלחמה כחיילי מילואים ואם בשל פינוי ישובים בקו האש. בנוסף, בצל הלחימה עזבו גם עובדים זרים רבים שעבדו במפעלים" 

לפי הנתונים בחמ"ל בכל שבוע מתגייסים מאות מתנדבים למפעלים שונים. כל אחד תורם על פי יכולותיו, וכישוריו החל מעבודות פשוטות בפסי יצור ואריזה ועד לבעלי מיומנויות מקצועיות כמו נהגי מלגזה, חשמלאים, חרטים, רתכים ומפעילי מכונות.

 

להתנדבות ניתן למלא את הטופס בקישור ונציגי מנהלת סיוע לתעשייה ייצרו אתכם קשר בהקדם.  

https://wkf.ms/3MorLR3

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן