"מגיע לנו גינות ראויות יותר בהוד השרון"

תושבי שכונת רמות מנחם מתלוננים כבר שנים רבות על הזנחה של הגינות הציבוריות, שהופכת אותן למקום לא מזמין ואף מסוכן. מרסל ברנד: "אנחנו קוראים לעיריית הוד השרון לטפל בנושא". מעירית הוד השרון נמסר: העבודות כולן, בהיקף של מיליוני שקלים, יבוצעו בשלבים לרווחת התושבות והתושבים

יוני 2021, הילדים שהיו סגורים חודשים ארוכים בבתים בגלל הקורונה רוצים לצאת לשחק בגינות, אבל לטענת הורים בהוד השרון הגינות הציבוריות הפכו לסכנה לילדים בגלל תחזוקה לקויה.

מרסל ברנד, תושבת רמות מנחם, לקחה אותנו השבוע לסיור גינות בשכונה כדי להתרשם מהליקויים במקום. בגינת דוכיפת למשל ראינו ליקויים במגלשה, שלטענת ברנד עלולים לגרום לאחד הילדים לפתוח את הראש. "למזלנו עד היום לא קרה פה אסון, אבל אם המצב לא ישתנה זה רק עניין של זמן עד שזה יקרה", היא אומרת. "כל הגינה מוזנחת. הכל פה חלודה. יש פה צבע על צבע שמתקלף. גם הניקיון פה לא הכי יסודי. אנחנו זוכים לימים של חסד שבאים לפה מהעירייה ומנקים קצת, אבל עדיין זה מאוד מוזנח".

בנוסף, טוענת ברנד, כי העירייה הציבה במקום נדנדות, אבל לא דאגה לשים הצללה. "איזו אמא לתינוק בן שנתיים תניח אותו בנדנדה לוהטת, שהופכת לאש יוקדת?" היא שואלת.

מגינת דוכיפת המשכנו לגינת הטווס, גינה יחסית חדשה ליד הדיור המוגן "עד 120". כבר בכניסה למקום נוכחנו לראות שיש ליקוי ברצפה. "יש כאן חורים שילדים יכולים ליפול. לא עברת צד ויש לך עוד חור. לאורך כל הרחבה הכל מלא טלאים. פשוט מסוכן. הכל חשוף תחת השמש".

תושבת נוספת בשכונה, שביקשה להישאר בעילום שם, אמרה כי "המתקנים מלאים בחלודה, החבלים קרועים. על חלקם יש גרפיטי. הגינון מסביב יפה ונפלא, אבל המתקנים עלובים והם לא מכבדים את הילדים שלנו. ברחוב שביל התיכון יש גינה ללא דשא בכלל, עם חול. באיזו עיר בישראל יש גינה מיושנת עם חול? זה לא מתאים לשנת 2021. מדי פעם באים, מנקים, שמים פלסטר, אבל לא באמת עושים את מה שצריך לעשות וזה להחליף לאלתר את המתקנים המסוכנים".

התושבת מוסיפה ואומרת כי הפיתוח הסביבתי של השכונה מאוד גבוה, אבל הוא לא עומד ביחס לרמת התחזוקה של הגינות הציבוריות. "אני מסתובבת בעיר ואני רואה שיש שכונות שבהן הגינות הציבוריות מתוחזקות היטב", אומרת התושבת. "לא ברור לי למה דווקא כאן העירייה לא מטפחת את הגינות".

האם פניתם לעיריה בבקשה לטפל בנושא?

"ועד הפעולה של השכונה קיים מספר פגישות עם העירייה ועם ראש העירייה. דיברנו על כל הליקויים. קיבלנו את כל סיכומי הפגישות והם נמצאים בידינו. נאמר לנו שכרגע אין תקציב לשיפוץ הגינות. התשובה הזו לא מקובלת עלינו. כמו שאנחנו משלמים ארנונה – כך אנחנו דורשים שיטפלו בגינות בזמן ולא יזניחו אותן. בנוסף, הוצעה תוכנית לבניית גינה ציבורית מול מגדלי הדר. מדובר בגינה עדכנית שבה יקימו מתקני שעשועים, מתקני ספורט וגינת כלבים. אנחנו מצפים שהתוכנית הזו, שהוצגה לנו לפני שנתיים, תצא כבר לפועל, אבל שום דבר לא זז. הגינות בצד המערבי של העיר לוקות בחסר והגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה". 

ברנד סיכמה את הסיור בפנייה אישית לראש העירייה, אמיר כוכבי: "תושבי רמות מנחם מבקשים ממך לסדר את הגינות כך שהילדים יוכלו לצאת וליהנות". 

מהעירייה נמסר בתגובה:

ההצללה בגינת המשחקים ברחוב הטווס תוקנה ונבחנת התקנת הצללה נוספת במקביל להחלפת משטחי הגומי בגינת המשחקים.  מתקני המשחקים בגינות שביל התיכון ודוכיפת ייצבעו במסגרת תוכנית העבודה השוטפת עד לסוף חודש יוני. כמו כן, עיריית הוד השרון תחל בשבועות הקרובים בעבודות פיתוח נרחבות להקמת גינת משחקים, כושר ובילוי ברחוב הפשוש 

העבודות כולן, בהיקף של מיליוני שקלים, יבוצעו בשלבים ויכללו כאמור פיתוח נופי, פיתוח תשתיות מתקני משחק מוצלים, מתקני כושר, גינה קהילתית, יער מאכל לעצי פרי, אזור ישיבה ושולחנות, מדשאה, שבילים ושביל אופניים, ותאורה, לרווחת התושבות והתושבים.

אנו נשוב ונזכיר שבכל בעיה ניתן לפנות למוקד העירוני 108  בטלפון 097759100 בוואטסאפ 0502344446

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן