התחלה חדשה – אמיר כוכבי בטור אישי

"התחלות הן תמיד גם סוף של תקופה עוברת שאיתך נשארת" (צוף פילוסוף)

2020 מסתיימת. וטוב שכך. זאת הייתה שנה שזרקה את העולם כולו למערבולת חסרת תקדים, בטח בעידן המודרני. שנה שהשפיעה על החיים שלנו ולימדה אותנו כמה אנחנו עדיין קטנים מול איתני הטבע. שנה שלימדה אותנו לחיות מרחוק, בסגר ובבידוד. ללמוד ולתקשר באמצעים דיגיטליים, בלי חיבוק, בלי לחיצת יד. שנה שהביאה איתה חוסר ודאות כלכלית ורגשית שישארו אתנו עוד תקופה ארוכה. שנה שהציפה אתגרים שאף אחד מאיתנו לא חשב שיאלץ להתמודד איתם, בחיים האישיים והציבוריים כאחד. 

רגע לפני השנה האזרחית החדשה, אנחנו מסתכלים קדימה והשאלה המרכזית מעבר לתהייה מתי נצא ממצב החירום הזה שהפך כבר לשגרה, היא מה ישאר איתנו מהשנה הזאת. שנה שעם כל הרע שבה הביאה גם הרבה טוב. פריצת דרך מדעית בדמות החיסונים. עדות ליצירתיות ולכח הרצון של בני ובנות האדם הנמצאים בחזית המדע. שנה שהביאה איתה הערכה מחודשת לנשים והגברים של הרפואה הציבורית שעמדו בחזית המאבק ויכלו לו. שנה שהבליטה מחדש כמה חשובים הם הנשים והגברים שנמצאים במערכת החינוך שלנו, שידעו ליצור פתרונות חדשים למציאות משתנה ומלאת חוסר ודאות. שידעו ללמד למרות המתווים והתקנות אבל בעיקר ידעו לראות את הילדות והילדים, גם מעבר למסך ולתת להם ולהן את התחושה שהם לא לבד. שנה שהביאה איתה התנדבות חסרת תקדים, הרצון לסייע ולתת כתף לזרות וזרים שהתקופה הזאת הקשתה עליהם קצת יותר. 

ברמה העירונית ראינו את כל הטוב שבקהילה יוצא החוצה – מחפש את הדרך לגעת, להשפיע לחולל שינוי. כעירייה השנה הזאת מתחה את גבולות היכולת ולימדה אותנו בעיקר שכשרוצים אפשר. כך ניצלה העירייה את המשבר לקפיצת מדרגה דיגיטלית בשירות לתושבות והתושבים, שינתה את דפוסי העבודה שלה כדי להבטיח רציפות ללא השבתות מיותרות ונתנה מענים נרחבים למשבר והצרות שהביא איתו, בזמן שהמדינה עוד חשבה במה להעסיק את עצמה. 

גילינו שהעוצמה זה הבית. היכולת שלנו לפתור משברים כאן ועכשיו ולהמשיך לעשות הכל כדי לתת גם את המענה השגרתי הנדרש מכל רשות מקומית. זה לא קל, בוודאי לא כשיורדים ל 30% כח אדם כמו שהיה בחלקים מהמשבר ובוודאי לא כשמפנים מיליוני שקלים לא מתוכננים לצרכים שהמדינה החליטה לא לתקצב. זה לא יכול היה לקרות בלי עובדות ועובדי העירייה שלמרות שהמשבר השפיע גם על ביתם, וגם על מקום עבודתם, המשיכו לשאת בנטל ולתת את המענים הנדרשים לכל סיטואציה.   

מה יהיה בשנה הבא? אני לא נביא, אבל אני יכול להעריך שהשבר הבריאותי יסתיים בחודשים הקרובים עם בוא החיסונים ואחריו נצטרך להתמודד עם משבר כלכלי, חברתי ורגשי. אנחנו כבר נערכים לכך מתוך אמונה שהעירייה היא גלגל ההצלה הכי קרוב לחלקים רבים באוכלוסיה: לאלפי עצמאים ועצמאיות, להורים יחידניים, למשפחות מעמד ביניים שנפגעו כלכלית מהמשבר לאלפי הילדות והילדים שלנו שהשנתיים האחרונות בבתי הספר לא דמו לשום דבר שהכירו בעבר ועכשיו נצטרך למצוא את הדרך לסייע להם להתגבר על החוסר הפדגוגי ועל הקושי הרגשי. 

אבל אני יודע שגם יהיה טוב. שיהיה מקום ליוזמות חדשות ולפריצות דרך מחשבתיות. שהמשבר הזה הראה לנו שחייבים למצוא דרך לשנות את החיים שלנו והרי הצורך הוא אבי ההמצאה. אנחנו נחזור לבנות ולפתח, נמשיך להשקיע במרחב הציבורי שלנו ונוביל מהלכים שיסייעו לנו כעיר וכקהילה לעלות על מסלול לימים טובים יותר. 

אנחנו כבר עוד מעט שם. 

שתהיה שנה טובה לכל תושבות ותושבי הוד השרון וגם להוד השרון ניוז – אתר תקשורת חדש – בהצלחה! העברת מידע בעידן הזה היא משימה חשובה ומלאת אחריות ושמירה על עתונות חופשית היא קריטית בעידן בו יש המבקשים לצנזר אותה. 

אמיר כוכבי – ראש העירייה 

ראש העירייה אמיר כוכבי
אמיר כוכבי. צילום: שחר תמיר

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן