פרויקט החלפת קו המים בשכונת נווה נאמן מתקצר משמעותית: "שיתוף הפעולה של התושבים היה מוצלח במיוחד"

חברת המים של הוד השרון מסיימת בימים אלה פרויקט להחלפה ושדרוג של כ-600 מטרים של קו מים ישן שסבל מפיצוצים חוזרים ונשנים בקו חדש בעל קוטר גדול יותר, מצומת הרחובות הרב שלום נגר והתמר עד לרחוב החשמונאים 21 ובחלק מרחוב אפק 

עבודות ברחוב החשמונאים

הפרויקט יצא לדרך על מנת להבטיח אספקת מים רציפה ואיכותית לתושבים כולל חידוש הצנרת עד למד הראשי שבנכס.

לקראת סיום העבודות, מספר מנהל מחלקת ההנדסה והתפעול ב"מיה", דוד דוד ל"הוד השרון ניוז" על האתגרים בפרויקט, התכנון המקורי ואיך שיתוף פעולה מצד התושבים מביא לקיצור של כ-30% מזמן הביצוע.

 

מהנדס חברת המים של הוד השרון - מיה, דוד דוד

"רצינו לצאת לדרך עם הפרויקט הזה עוד קודם, אבל זה קצת התעכב, בעיקר בגלל האתגרים שהציבה בפנינו המלחמה שבאו לידי ביטוי במחסור של כוח אדם גם בחברה וגם אצל הקבלנים המבצעים", מספר מנהל מחלקת ההנדסה והתפעול בחברת "מיה", דוד דוד. "למרות המצב, הצלחנו בסופו של דבר לצאת לדרך בתחילת חודש אוגוסט. החלטנו על המועד הזה בעיקר כדי לצמצם את ההפרעה שהעבודות יכולות לגרום לאשכול בתי הספר והגנים הסמוך, ברחוב אלכסנדר הגדול".

דוד מספר כי היעד הברור שבחברה הגדירו היה כי את השלבים הראשונים של הפרויקט, בהם נגרמת עיקר ההפרעה לתנועת הרכבים במקום עקב העבודות בכביש, יש לסיים לכל המאוחר עד מועד תחילת הלימודים ב-1 בספטמבר: "עשינו את כל המאמצים, כולל שינויים בתכנון עצמו שלא באו על חשבון איכות העבודות, כדי לעמוד ביעד שהגדרנו ולמנוע מצב שבו אנחנו נכנסים לשנת הלימודים עם פחות דרכי גישה לאשכול בתי הספר והגנים".

 

"מדובר בפרויקט יחסית מורכב", מסביר דוד: "בנינו צוות לתכנון ומדידת שטח העבודות, היינו בקשר רציף ושמענו את התושבים שגרים בסמוך. באזור הזה העבודות שלנו יכולות להשפיע אחרת על האופן בו כל תושב מחובר לקו המים ומדובר בעניין מאתגר. ניסינו לתכלל את הרצונות השונים של כל התושבים עם אלה של העירייה וחברות תשתית אחרות כמו חברת חשמל וחברות תקשורת. העסקנו גם אגרונום שמלווה אותנו לכל אורך העבודות, כדי להגן על העצים הוותיקים. יש חשיבות אדירה לשמירה על הסביבה וזה משהו שאנחנו מאד מקפידים עליו". 

במקור, תוכנן הפרויקט לשדרוג קו המים בנווה נאמן להימשך שלושה חודשים. אך דוד אומר שהפרויקט עומד בפני סיום מהיר הרבה יותר עם קיצור של כ-30% מזמן הביצוע, ומסביר שזה מתאפשר הרבה מאד בזכות התושבים במקום: "הערכנו ששני שלבי העבודה הראשונים ייקחו לנו חודש וחצי, אבל הם הסתיימו תוך חודש אחד בלבד. אנחנו מעריכים שבקצב העבודה הנוכחי, כלל הפרויקט יכול להסתיים תוך חודשיים. אחת הסיבות העיקריות להצלחה הזו נובעת מהתושבים, שגילו אורך רוח, אחריות, היו קשובים להוראות השילוט, הזיזו רכבים בכל יום ועקבו אחרי הודעות החברה בדבר הפסקות מים. כל פרויקט כזה מייצר בסופו של דבר פגיעה כזו או אחרת באיכות החיים, ואני מוכרח להגיד ששיתוף הפעולה של התושבים היה מוצלח במיוחד למרות הפגיעה באיכות החיים שהתקבלה בהבנה מלאה מצד התושבים במקום. כשאנחנו מדברים איתם, הם מביעים הערכה ושמחה על כך שדואגים לטפל בתשתיות שלהם. כשאתה עובד בשמש בקיץ והם מוציאים לך מים, קפה ועוגה, זה גורם לעובדים גם לתת הרבה מעבר, גם בהיבטי מהירות. זה מאד משפיע על הפרודוקטיביות וזה גם מאד מוערך".

 

מנכ"ל "מיה", חיים זרביב, מוסיף: "הקושי המשמעותי ביותר בפרויקט היה לחפור לצד קו מים 'חי' וישן במקום עתיר תשתיות דוגמת ניקוז, ביוב, חשמל ותקשורת כדי להניח קו מים חדש. זה דבר שגרם מפעם לפעם לפגיעה בקו המים הישן ולהפסקות מים זמניות. מיד נערכנו עם עוקב מים שהבאנו למקום עד לתיקון הקו הישן. עבודה במקום צפוף דורשת עבודה כירוגית, ולצד זאת נדרשת לא מעט סבלנות מצד התושבות והתושבים, שבהחלט גילו אורח רוח ושיתפו פעולה באופן מלא".

"בסמוך לאזור העבודות יש גם מספר בתי עסק", מספר דוד. "שם ניסינו לשמור על הפרעה מזערית לפעילות בזמן יום העבודה. התחשבנו עד כמה שיכולנו בצרכים שלהם בביצוע של הפסקות מים וחסימת חניות. גם העירייה סייעה בהוצאת אישורים והיתרים מהירה מתוך הבנה של חשיבות הפרויקט לכל נושא שדרוג התשתיות בעיר".

במסגרת הפרויקט הוחלפו כ-600 מטרים של קו מים מתחת לכביש ולמדרכה מצומת הרחובות הרב שלום נגר והתמר, ועד לרחוב החשמונאים 21. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן