יצחק שחם בן 80 נפצע באירוע משטרתי מחוץ לבית השר קיש

עימות מחוץ לביתו של שר החינוך יואב קיש הסתיים בפציעתו של אל"מ במיל יצחק שחם, בן 80. האירוע התרחש כאשר שוטר ניגש לשחם והורה לו לעזוב את האזור. לאחר חילופי דברים, השוטר השתמש בכוח, שחם נפל ונפצע.  ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי הנחה את היועץ המשפטי של העירייה לפעול למניעת חסימות משטרתיות מיותרות במרחבים ציבוריים

 יצחק שחם, בן 80, עמד מחוץ לביתו של שר החינוך יואב קיש כששוטר ניגש אליו. לדברי שחם, השוטר ביקש ממנו לעזוב את האזור. לאחר חילופי דברים קצרים, המצב הסלים. שחם נתפס בכוח ונדחף לקרקע, מה שגרם לפציעה בידו. האירוע תועד בווידאו, המראה את שחם מדמם ונראה המום. שחם, שעומד על כך שלא היה חלק מקבוצת מחאה כלשהי, הביע את הלם ואכזבתו מהאופן התוקפני בו טופל. התקרית עוררה דאגה לגבי השימוש בכוח מצד המשטרה בטיפול במצבים כאלה.

תגובת המשטרה

המשטרה הגנה על פעולותיה, וטענה כי השתמשה בכוח סביר כדי לנהל את המצב. לפי הודעתה, קבוצה קטנה של אנשים, כולל יצחק שחם, סירבו לציית להוראות השוטרים לפנות את האזור. המשטרה הדגישה כי מטרתה העיקרית הייתה לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את הבטיחות. האירוע עורר דיון לגבי השימוש הראוי בכוח על ידי רשויות אכיפת החוק, במיוחד בטיפול באנשים שאינם אלימים.

תגובת הקהילה

האירוע עורר זעם רב בקרב הקהילה. אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, הביע את תמיכתו ביצחק שחם, והדגיש את מסירותו ותרומתו של שחם למדינה. כוכבי מתח ביקורת על השימוש בכוח מצד המשטרה וקרא לחקירת העניין. הוא גם הנחה את היועץ המשפטי של העירייה לפעול למניעת חסימות משטרתיות מיותרות במרחבים ציבוריים. עיריית הוד השרון גינתה את האלימות והבטיחה לתושבים את מחויבותה לשמירה על חופש התנועה וחופש הביטוי. אירוע זה עורר דאגות רחבות יותר לגבי התנהלות המשטרה והיחס לאזרחים מבוגרים, ועורר דיונים על הצורך בנהלי אכיפת חוק מכבדים ומרוסנים יותר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן